Orgaan donatie

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie

Ben jij orgaan donor?

Ja
30
50%
Nee
30
50%

Totaal aantal stemmen: 60

vegalan
Leefwijze: veganist

Bericht door vegalan »

Kiwi schreef:
Styx schreef:Nou, na mijn dood dus niet, voor mijn dood wel.
Maar waarom dan niet, als je toch niet gelooft dat je ziel in die weefsels en organen huist? Omdat je iets terug wilt doen? Kun je dat dan niet net zo goed of zelfs beter door een donorcodicil in te vullen?
Omdat je alleen voor de dood je organen (spycho-somatisch gezien) weg kan geven en dat gedeelte en vermogen verdwijnt ook met de dood!
Anderen kunnen het wel bij je weg nemen!

Hoi ik ben kiwi nu ben ik dood en hier heb je mijn lever, nieren en ogen, geen dank, graag gedaan. Dat kan toch niet! :wink:

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Je kunt zeker wel bijvoorbeeld een nier afstaan voor je bent overleden hoor, en ik ging er van uit dat Styx dat bedoelde.

vegalan

Bericht door vegalan »

Annika schreef:Jij moet de dood weer deprimerend maken hoor :x

Als je in reincarnatie gelooft kun je het ook nog herhalen! :P :lol:

Je karma?

vegalan

Bericht door vegalan »

Kiwi schreef:Je kunt zeker wel bijvoorbeeld een nier afstaan voor je bent overleden hoor, en ik ging er van uit dat Styx dat bedoelde.
Ja dat kan, maar het bevestigd het eerste!

tijdens het leven dus!

-gebruikergewist-

Nee, er zit verschil tussen een nier afstaan tijdens je leven (die dan ook wordt verwijderd terwijl je in leven bent) en toestemming verlenen om een nier te laten verwijderen na je dood, dus wat ik net zei bevestigt niets. Zoals ik het begrijp wil Styx het eerste wel, maar het tweede niet.

Nou ja, laat ook maar. :?

vegalan

Bericht door vegalan »

Kiwi schreef:Nee, er zit verschil tussen een nier afstaan tijdens je leven (die dan ook wordt verwijderd terwijl je in leven bent) en toestemming verlenen om een nier te laten verwijderen na je dood, dus wat ik net zei bevestigt niets.
Natuurlijk zit er een verschil tussen nu of straks een nier laten verwijderen, maar die toestemming geef je tijdens het leven!
Dat besef zit in je nog levende geest!

-gebruikergewist-

Maar dat verschil bedoelde Styx dus niet volgens mij!!!
Maar ik houd er over op, ik ben mezelf aan het herhalen. :roll: En dat was hier de vraag ook niet.

vegalan

Bericht door vegalan »

Kiwi schreef:Maar dat bedoelde Styx dus niet volgens mij!!!
Maar ik houd er over op, ik ben mezelf aan het herhalen. :roll: En dat was hier de vraag ook niet.
Het zou wel het vervolg kunnen zijn van zijn opstelling!

Ik had daarvoor al een hint gegeven en je kunt ook niet tijdens het leven, alles uit je weg laten nemen zonder dat je hieraan sterft

We wachten af! :wink:

Ed
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ed »

Kirsten schreef:Hoe denken anderen hier nu over? Dit topic is immers 3 jaar oud :lol:
Er is voor mij niets veranderd. Ik heb weinig met de moderne medische wetenschap op en probeer er zover mogelijk van vandaan te blijven (en dat lukt me helaas niet altijd). Als ik door ben mogen anderen doen met mijn lichaam wat ze willen. Hun keus, hun verantwoordelijkheid.

Ik wil zelf geen donororganen ontvangen. Maar goed dat is makkelijk praten zolang je er geen nodig hebt.
Gnothi Seauton.

vegalan

Bericht door vegalan »

Ed schreef: Er is voor mij niets veranderd. Ik heb weinig met de moderne medische wetenschap op en probeer er zover mogelijk van vandaan te blijven (en dat lukt me helaas niet altijd).
Wil je dit wat toelichten?
Ed schreef: Als ik dood ben mogen anderen doen met mijn lichaam wat ze willen. Hun keus, hun verantwoordelijkheid.
Jouw wil! :wink:

Styx

Bericht door Styx »

Kiwi schreef:Maar waarom dan niet, als je toch niet gelooft dat je ziel in die weefsels en organen huist? Omdat je iets terug wilt doen? Kun je dat dan niet net zo goed of zelfs beter door een donorcodicil in te vullen?
Ik zou dat kunnen doen. Maar ik heb niets met het geven van organen. Ik heb het nog nooit nodig gehad (en hoop het ook niet nodig te hebben). Wel heb ik iets 'gehad' met voedsel. Ik heb gegeten, dus wil ik ook weer gegeten worden. (als ik een orgaan had gekregen had ik denk ik wel willen geven, maar dat is niet het geval)
Annika schreef:Jij gelooft niet in re?ncarnatie?
Ik geloof niet in de ziel, dus dan gaat re?ncarnatie ook wat moeilijk, het is je ziel die verhuist naar een ander lichaam en zonder ziel.... tjah
Kiwi schreef:Je kunt zeker wel bijvoorbeeld een nier afstaan voor je bent overleden hoor, en ik ging er van uit dat Styx dat bedoelde.
Kiwi, je hebt me voor 100% begrepen!

-gebruikergewist-

vegalan schreef:We wachten af! :wink:
Wie had er nu gelijk? :twisted: 8) :wink:

vegalan

Bericht door vegalan »

Kiwi schreef:
Wie had er nu gelijk? :twisted: 8) :wink:

http://www.msgweb.nl/emoticons/thumbs_up.gif :wink:

Jullie hebben mij beide niet begrepen, ach laat ook maar, het is niet zo belangrijk!!

Ed
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ed »

Elkaar niet begrijpen is eerder regel dan uitzondering ben ik 'bang'.
Gnothi Seauton.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

vegalan schreef:
Als je in reincarnatie gelooft kun je het ook nog herhalen! :P :lol:

Je karma?
Geloof niet in Karma...
Wel in re?ncarnatie

Styx

Bericht door Styx »

wat was karma ook al weer?
ik heb ooit begrepen dat het een lijstje is waarop staat wat je dit leven en je vorige levens hebt uitgevoerd..
Een soort van strafblad maar dan voor de ziel en voor altijd en met goede dingen erop

vegalan

Bericht door vegalan »

Annika schreef:
Geloof niet in Karma...
Wel in re?ncarnatie
Wat versta jij onder Karma?

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Styx schreef:wat was karma ook al weer?
ik heb ooit begrepen dat het een lijstje is waarop staat wat je dit leven en je vorige levens hebt uitgevoerd..
Een soort van strafblad maar dan voor de ziel en voor altijd en met goede dingen erop
Klopt, Karma is een beetje het idee dat je dingen doet in dit leven, en er dan in een volgend leven voor beloond of gestraft word. Kom je als straf terug als mug ofzo Vind ik zelf een beetje onzin :P

Styx

Bericht door Styx »

http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... ien+heilig
Als je als dier heeeeel goed was, wordt je een koe, en daarna mens

vegalan

Bericht door vegalan »

Annika schreef:
Klopt, Karma is een beetje het idee dat je dingen doet in dit leven, en er dan in een volgend leven voor beloond of gestraft word. Kom je als straf terug als mug ofzo Vind ik zelf een beetje onzin :P
Karma heeft verschillende betekenissen.

Plaats reactie