Hardlopen

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Dick
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Hardlopen

Bericht door Dick » zo okt 25, 2009 20:03

Wie lopen er hier meer?
Ik ben sinds kort weer begonnen met hardlopen. Eerst wat kilo'tjes afgevallen en vandaag mijn eerste wedstrijd ooit gelopen, de Drechtstedenloop afstand 5 km. Best een goede tijd neergezet van 24 minuten exact. Een paar weken geleden had ik 5 km geoefend op snelheid en kwam toen uit op 28 minuten en 40 seconden.
Ik denk dat ik vandag veel steun had van andere lopers, vanaf het begin had ik een hogere snelheid dan gebruikelijk en kon dat tot het einde volhouden. Normaal loop ik alleen en kan je aan niemand optrekken.
Op dit moment volg ik een trainingsschema van Asics de 10 mijl. (16,1 km)
De 10 km lukt mij ook al wel, maar heb dat nog niet eerder gemeten.

Misschien wel eens leuk eens samen te lopen

Annika
Contacteer:

Re: Hardlopen

Bericht door Annika » ma okt 26, 2009 8:41

Hardlopen :cheerie:

Vond het eerst helemaal niks maar ben nu verslaafd, train 1 a 2 keer per week.
Ik loop nu een rondje van 7.3 km, afgelopen september meegedaan met de Women Win run van de Dam tot Dam loop, dat gedaan in zo'n 36 minuten (4EM dus 6.4 km).
Mijn snelheid ligt nog wat laag, maar ik loop heerlijk en dat is het belangrijkste. Gisteren voor het eerst mijn rondje uitgebreid naar ongeveer 10 km. September wil ik iig meedoen met de 10 EM van de Dam tot Dam en in Maart is er geloof ik iets op het circuit van Zandvoort (12 km).

Nel

Bericht door Nel » ma okt 26, 2009 12:36

Ik hardloop ook ;)
„Solange der Mensch denkt,
dass Tiere nicht fühlen können,
müssen Tiere fühlen,
dass Menschen nicht denken können...“

Framboos

Bericht door Framboos » ma okt 26, 2009 20:09

Annika schreef: Mijn snelheid ligt nog wat laag, maar ik loop heerlijk en dat is het belangrijkste.
DAt is zo ongeveer mijn mantra. Ik had op een gegeven moment steeds minder zin omdat een paar mensen die ik ken zomaar heel lang, heel hard lopen en dan kom ik daar met m'n slakkengang achteraan... Tot ik op een gegeven moment bedacht dat ik me met de verkeerde mensen/dingen vergeleek. Ik had namelijk ook op de bank kunnen zitten, in plaats van gewoon te lopen op een tempo dat ik fijn vind.

(Ondanks dat denk ik dan toch altijd wel even grr als ik dan lees dat Dick bv 5 km in 24 minuten loopt na niet heel lang oefenen. :oops: )

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » ma okt 26, 2009 20:52

(hihi dat gevoel van frustratie ken ik ook :oops: )
Maar ja, ik loop voor mezelf, en ik loop zoals ik dat prettig vind en dat voelt fijn.
:D

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma okt 26, 2009 20:53

Hardlopen en rennen, heerlijk, maar ik kan het helaas niet. Hooguit een halve minuut ;) Was ik maar niet gehandicapt, denk ik dan, maarja, met die gedachte schiet je ook niet zoveel op.
Tof dat jullie het wel doen i.i.g.!

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » ma okt 26, 2009 22:20

Framboos schreef:
Annika schreef: Mijn snelheid ligt nog wat laag, maar ik loop heerlijk en dat is het belangrijkste.
(Ondanks dat denk ik dan toch altijd wel even grr als ik dan lees dat Dick bv 5 km in 24 minuten loopt na niet heel lang oefenen. :oops: )
Ik noemde sinds kort, maar dat is relatief. Ik ben toch al een paar maanden bezig hoor en ik hoorde vandaag van een ervaren loper dat je met een wedstrijd meestal sneller loopt.
Een jaar of zeven geleden en daarvoor ook wel eens een keer ben ik ook gestart met hardlopen en ging toen te snel van stapel. ik ging meteen 5 km of 8 km hardlopen en raakte daardoor ook meteen geblesseerd zodat ik meteen weken niet kon lopen. Mijn motivatie was dan ook zo weer verdwenen. Alweer een jaar of 2 of 3 geleden kreeg ik van Marjan een hardloopschema waarbij je start met hardlopen, twee min wandelen, twee minuten hardlopen etc en dan langzaam opbouwen. Zo ben ik nu maar gestart. Conditie was niet het probleem, maar ik ben hardlopen niet gewend en had gewoon geen zin in weer die vervelende knieblessures.
Nu kan ik vijf kwartier probleemloos achter elkaar hardlopen. Hoeveel km dat dan is weet ik niet, maar 10 km zeker.

Mijn zoon liep ook mee, hij wilde het binnen de 20 minuten halen, maar kreeg steken in zijn zij waardoor hij een tijd haalde van 21 minuten en iets van 30 sec.
Volgende keer gaat hij en vroeger eten en minder voor de wedstrijd.

Fruitig

Bericht door Fruitig » zo nov 29, 2009 20:57

Ik loop sinds augustus weer hard. Wat ik vooral heb geleerd is niet de snelheid(wel handig wanneer je een wedstrijd loopt) maar meer de tijd die je eraan besteed. Wanneer ik een uur loop ben ik toch weer een uur aan het sporten. Ik ben trouwens wel altijd benieuwd hoeveel km ik heb gelopen :mrgreen:
vegan with an edge!

Framboos

Bericht door Framboos » zo nov 29, 2009 21:01

Heeft er iemand een Garmin oid?

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » ma nov 30, 2009 9:38

Fruitig schreef:Ik loop sinds augustus weer hard. Wat ik vooral heb geleerd is niet de snelheid(wel handig wanneer je een wedstrijd loopt) maar meer de tijd die je eraan besteed. Wanneer ik een uur loop ben ik toch weer een uur aan het sporten. Ik ben trouwens wel altijd benieuwd hoeveel km ik heb gelopen :mrgreen:
Op deze site kun je je looprondje uitzetten op een kaart en weet je hoeveel km je hebt gelopen
http://www.runnersworldroutes.nl/" target="_blank

Framboos

Bericht door Framboos » ma nov 30, 2009 18:20

http://www.afstandmeten.nl" target="_blank werkt ook.

Liadan

Bericht door Liadan » wo dec 02, 2009 18:25

Ik doe ook aan hardlopen, maar eigenlijk gewoon voor de beweging, ren ik 1 a 2 keer per week even wat rondjes door het bos. Ik hou niet echt bij hoeveel kilometer in hoeveel tijd.. doe het gewoon voor mezelf :)

Fruitig

Bericht door Fruitig » wo dec 02, 2009 19:09

Framboos schreef:http://www.afstandmeten.nl" target="_blank werkt ook.
Daar meet ik meestal op ja, goede site. Door het bos rondjes lopen heb ik ook gedaan, heerlijk! Vooral `s ochtends.
vegan with an edge!

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » wo mei 19, 2010 22:26

Ik heb net de Verkerkloop bedrijvenloop 5 km gelopen.
Wat was het druk, wel leuk, maar het was wel moeilijk om in het begin vooruit te komen en je eigen tempo aan te houden. Nettotijd 24minuten en 22 seconden.
Ik ging uit van 26 minuten omdat ik en minder had getraind en 7 kg zwaarder was dan toen met de Drechtstedenloop.
Lopen jullie ook nog wedstrijden?

maartje

Bericht door maartje » do mei 20, 2010 8:45

Ik hardloop ook, maar doe geen wedstrijden. Meestal ga ik drie keer per week: 2 x een kort rondje van een kleine 20 min en een keer een ronde van 40 min. Dit bevalt me wel!

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » do mei 20, 2010 21:08

maartje schreef:Ik hardloop ook, maar doe geen wedstrijden. Meestal ga ik drie keer per week: 2 x een kort rondje van een kleine 20 min en een keer een ronde van 40 min. Dit bevalt me wel!
Ik probeer ook twee keer in de week te lopen, vlak voor een wedstrijd neem ik wat rust en loop dan iets minder.
Ik wil graag aan wedstrijden meedoen omdat ik het leuk vind en ook voor de motivatie om naar toe te werken. Nu was het ook voor een goed doel.
Vaker lopen lukt in de praktijk niet erg omdat ik ook zwem en fiets.
Overigens heb ik in de wintermaanden niet gelopen.

cavia

Bericht door cavia » do mei 20, 2010 21:38

Ik probeer ook 2x per week hard te lopen, dat is dan een rondje van ongeveer 20-30 min.
Verder geen wedstrijden ed hoor, gewoon, zomaar. Om fit te blijven haha.

Fee

Bericht door Fee » do mei 20, 2010 22:41

Framboos schreef:Heeft er iemand een Garmin oid?
Ik heb een Garmin. Werkt goed.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » vr mei 21, 2010 6:48

Annika schreef:Hardlopen :cheerie:

Vond het eerst helemaal niks maar ben nu verslaafd, train 1 a 2 keer per week.
Ik loop nu een rondje van 7.3 km, afgelopen september meegedaan met de Women Win run van de Dam tot Dam loop, dat gedaan in zo'n 36 minuten (4EM dus 6.4 km).
Mijn snelheid ligt nog wat laag, maar ik loop heerlijk en dat is het belangrijkste. Gisteren voor het eerst mijn rondje uitgebreid naar ongeveer 10 km. September wil ik iig meedoen met de 10 EM van de Dam tot Dam en in Maart is er geloof ik iets op het circuit van Zandvoort (12 km).
Heb je hier nog aan meegedaan?

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » ma mei 24, 2010 9:05

Nee niet naar Zantvoort geweest
Ga wel a.s. zondag meedoen met de AMC loop, met team van ACTA. Das 10 km.
En ik heb wel een startplek voor de 16.1 km van de Dam tot Dam :D

Plaats reactie