Broze nagels

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Wildflower
Leefwijze: part-time veganist

Broze nagels

Bericht door Wildflower » di feb 17, 2009 14:52

Beste forummers,

Sinds kort heb ik zeer broze vingernagels, die snel afbreken en splijten. Typerend, want voorheen waren ze juist heel sterk. Weet iemand van jullie of dit te maken heeft met voeding (vitamines, calcium)?
Ik heb verder nergens last van -voor zover ik weet :wink: - maar als ik bepaalde stoffen mis dan wil ik daar wel wat aan doen.

Groetjes.

vegalan
Leefwijze: veganist

Re: Broze nagels

Bericht door vegalan » di feb 17, 2009 20:17

Ik neem aan dat je geen nagelverharder op basis van formaldehyde gebruikt of langdurig, vaak met de handen in het water zit? Broze nagels zijn vaak het teken van een tekort aan eiwitten. Het is ook verstandig om wat meer vitamine A en zink te gebruiken.

.

Eva

Bericht door Eva » ma aug 01, 2011 22:06

vegalan schreef:Ik neem aan dat je geen nagelverharder op basis van formaldehyde gebruikt of langdurig, vaak met de handen in het water zit? Broze nagels zijn vaak het teken van een tekort aan eiwitten. Het is ook verstandig om wat meer vitamine A en zink te gebruiken.

.
Is formaldehyde niet goed voor je nagels?

Ananas

Bericht door Ananas » di aug 02, 2011 7:23

Formaldehyde is niet goed voor je hele lichaam, het is giftig en carcinogeen... Bizar als dat in cosmetica zou zitten :|

Plaats reactie