Veranderde lichaamsgeur

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
*Martijn*
Leefwijze: veganist

Veranderde lichaamsgeur

Bericht door *Martijn* »

Sinds ik ± 3/4 jaar geleden stopte met zuivel, ruikt m'n lijf anders. M'n zweet is minder zout en m'n lijf ruikt zoeter. Ik geloof niet dat dat andere mensen afstoot, maar ik herken m'n eigen geur niet meer... heel raar! Vroeger wist ik dat ik dat m'n lichaamsgeur (met mate) wel OK was. Nu moet ik dat opnieuw uitzoeken. Hebben jullie ervaring met veranderde lichaamsgeur in verband met de overstap naar veganisme?

Zou er een verband zijn tussen de zoutheid van m'n zweet en de calcium-huishouding in m'n lijf? Heeft een zoetere lichaamsgeur te maken met de zuurgraad van de veganistische voeding (die meer base-vormend is)?

Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Re: Veranderde lichaamsgeur

Bericht door Marcello »

Dat heb ik ook ervaren indertijd. Als ik vroeger een T-Shirt een dag had gedragen stonk dat echt als ik had gezweet, nu niet meer. Inderdaad een beetje een zoete lucht, ik vind het een stuk prettiger zo (y)

Ik ben geen deskundige op dat gebied, maar ik denk dat calcium niet zo belanrijk is in deze, maar jouw andere theorie zou best kunnen kloppen.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

*Martijn*

Bericht door *Martijn* »

Hee Marcello,

Bedankt, dat stelt me weer gerust!

Martijn

PetraPS

Bericht door PetraPS »

Hi!
Beetje late reactie, maar idd zuivel (en andere dierlijke producten) werken zeer verzurend op ons lichaam.
Het is niet alleen een stuk gezonder om Vegan te eten, maar ook de lichaamsgeur is veel fijner (y) .
http://www.perera-smith.nl
biologische/vegan webshop

drawionkuda

Bericht door drawionkuda »

ik merk het ook :P
mr is al langer zo

minder stinken xd

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

En wat ik ook gemerkt heb is dat mijn haar veel minder snel vet wordt. Da's wel makkelijk. Dat mijn huid droger is geworden vind ik minder, ik moet nu met veel vettere creme smeren.
Mijn oudste zoon heeft koemelkintolerantie. Soms neemt hij wel iets met melk maar als hij wat teveel neemt dan begint hij wat 'zurig' te ruiken. Had hij ook al als baby, toen ik nog niet wist dat hij geen koemelk verdroeg.

Plaats reactie