Ik voel me Walgelijk:(

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
LouLou
Leefwijze: veganist

Ik voel me Walgelijk:(

Bericht door LouLou » vr jun 06, 2008 22:44

Ik heb net verschrikkelijk ranzige volvette slagroomtaart moeten eten....ieeeeeeeh:O Ik was bij mijn oma en ik ben al niet zo op mijn gemak daar.... :| Mijn vader keek de andere kant op....ik heb 2 hapjes gegeten....Maar ik ben misselijk en voel me walgelijk...:S

Als ik slagroom zie, zie ik
*koeienleed
*Cholesterol
*Vet
*Hormonen, pus en bacterieen uit melk
*Mijn kotsende vriendin die een bak had leeggeten

Nooit meer!
Sorry moest ik even kwijt...thanks:D

jet
Moderator

Re: Ik voel me Walgelijk:(

Bericht door jet » vr jun 06, 2008 23:06

als je je fysiek slecht voelt: dat schijnt weer beter te worden. Je maag/darmstelsel raakt door dat soort dingen natuurlijk van streek.....

als je je geestelijk slecht voelt, sja, dat is denk ik meer een onderwerpje voor het 'sip topic' in 'café de zonnebloem' (1 vd subfora waar je op kunt komen als je > 50 berichten hebt geplaatst), maar je mag het natuurlijk kwijt op het forum :D
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise » vr jun 06, 2008 23:39

LouLou schreef:Ik heb net verschrikkelijk ranzige volvette slagroomtaart moeten eten....ieeeeeeeh:O Ik was bij mijn oma en ik ben al niet zo op mijn gemak daar.... :| Mijn vader keek de andere kant op....ik heb 2 hapjes gegeten....Maar ik ben misselijk en voel me walgelijk...:S

Als ik slagroom zie, zie ik
*koeienleed
*Cholesterol
*Vet
*Hormonen, pus en bacterieen uit melk
*Mijn kotsende vriendin die een bak had leeggeten

Nooit meer!
Sorry moest ik even kwijt...thanks:D
Ik heb hetzelfde gevoel gehad, B12 tekort, dacht het op te lossen, ik dacht zelf dingen uit te vissen, door gedeeltelijk weer vegetarisch te gaan eten, om te zien of de waarden van mijn B12 gehalte weer opgeschroefd zouden worden,
maar ik kwam mezelf dubbel en dwars tegen, een gewetenskwestie: Ik maak deel uit van de bio-industrie, ik maak misbruik van dieren enzevoorts.
Het zat me dwars, net alsdat dat verdomde B12 tekort me dwars zat.
Nu besef ik wel dat angst de drijfveer was, en dat ik mijn gevoel moet volgen.

Je bent geen miskleun als je de verleiding niet kan weerstaan.
Ik neem aan dat je opgegroeid bent met slagroomtaarten, roombotercake en toetjes bij het eten.

Wat eerst vanzelfsprekend was, probeer je nu te weigeren, principeel.
Wees blij dat je dat aankunt.

Je moet jezelf niet straffen voor iets wat je door de strot geduwd is, simpelweg omdat het lekker is/was, wist jij veel.

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » ma jun 09, 2008 21:10

nou afgelopen zaterdag was ik bij een goede vriendin van onze familie. Ze vierde haar 78ste verjaardag. En jaren ervoor vroeg ze me elke keer weer of ik kwarktaart wou.. en steeds zei ik maar heel vriendelijk dat ik net mijn avond eten ophad zodat zij zich niet rot zou voelen. Ze weet namelijk wel dat ik en mijn vriend vegan zijn. Met mijn verjaardag denkt ze er wel aan en gaat ze ook echt opzoek naar leuke cadeau's die diervriendelijk zijn..

Deze keer had ik zelf al wat nootjes enzo meegenomen met het idee dat ze er weer niet aangedacht zou hebben. Maar nu was ze naar de bio winkel geweest en had ze 3 soorten stukjes koek gehaald, met dadels, noten en een met pure chocolade. Ik kende de koeken wel dus wist ook wel dat dat goed zat. Ook had ze 5 soorten tartex gehaald met volkoren crackers.. daar stond ik even van te kijken. Ze was ook naar de toko gegaan en had gebakken tempé gehaald..

je ziet maar zelfs op oudere leeftijd kan het nog ineens omslaan, ze vond het zelf ook helemaal leuk om te proeven en ze was ook wel een beetje trots opzich zelf :)

marjan

Bericht door marjan » ma jun 09, 2008 21:20

Hee, wat een superleuke ervaring! Zo wil ik er ook nog wel een stel :)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » do jul 02, 2009 18:41

Starsurprise schreef: Je bent geen miskleun als je de verleiding niet kan weerstaan.
Ik neem aan dat je opgegroeid bent met slagroomtaarten, roombotercake en toetjes bij het eten.

Wat eerst vanzelfsprekend was, probeer je nu te weigeren, principeel.
Wees blij dat je dat aankunt.

Je moet jezelf niet straffen voor iets wat je door de strot geduwd is, simpelweg omdat het lekker is/was, wist jij veel.
En daarnaast, je verspilt alleen maar je eigen energie als je blijft balen van wat gebeurd is. Wat gebeurd is, is gebeurd. Daar kan je niks meer aan veranderen, maar wél aan het heden en aan de toekomst. Besteed beter je energie aan het in de toekomst doen op de manier die je wél wil, en daar oplossingen voor vinden.
En als je weer in zo'n situatie komt en je kan of wil echt niet weigeren, geniet dan van de slagroom! Want dat dieren lijden onder zuivelgebruik is op zo'n moment niks aan te veranderen, maar het is niet nodig dat jíj er ook nog eens onder lijdt. Focus je op het lekkere in de smaak (als er iets lekkers in te vinden is), slagroom is niet alleen die nare dingen die jij zegt, het is ook lekker zoet enzo (het wordt niet voor niets graag gegeten door veel mensen).
Misschien was je alleen toen even aan het walgen en is het verder helemaal niet serieus, maar dan is dit gewoon voor alle andere veganisten die wel eens balen van dat ze toch iets dierlijks hebben gegeten/moeten eten.

En als je er echt mee zit dat je iets hebt gegeten dat een negatief effect heeft: compenseer het.
Ga iets positiefs doen voor de koeien of andere dieren: adopteer een uitgerangeerde koe (of sponsor een organisatie die zich over die koeien ontfermt, misschien makkelijker :P ), werk een dagje als vrijwilliger voor de NVV of wakker dier ofzo, ga een dagje helpen in een dierenasiel, schrijf een online blog over hoe positief en belangrijk veganisme is, wat dan ook. Op die manier maak je er iets positiefs van.

Plaats reactie