Ben jij straight edge??

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie

ben jij strait edge geen drugs,geen alcohol en geen sigaretten

Ja
37
37%
Nee
47
47%
Een beetje strait edge
16
16%

Totaal aantal stemmen: 100

Arjen
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Kirsty xvx schreef:
duh
is dat een "duh :roll: "of een "duh :welcome:"

(just wondering)
melancholy

Bericht door melancholy »

Arjen schreef:
is dat een "duh :roll: "of een "duh :welcome:"

(just wondering)
D'oh
Dave

Bericht door Dave »

Chantal schreef:Ben ik straight edge.......???

Jullie mogen het zelf bepalen.

Ik gebruik geen drugs, rook niet en ik heb in de afgelopen jaren geen druppel alcohol gedronken, tot een paar maanden geleden, toen had ik ineens zin in wijn en dus heb ik 2 glaasjes gedronken.
Da's over de rand. :wink:
Dennis

Bericht door Dennis »

Ik vind het vooral met controle te maken. Op zich, mits iemand zich er goed bij voelt, moet het mogelijk zijn om een wijntje te drinken bij het eten.

Zolang je dus maar de controle houdt over je eigen handelen.
Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

Dennis schreef:Ik vind het vooral met controle te maken. Op zich, mits iemand zich er goed bij voelt, moet het mogelijk zijn om een wijntje te drinken bij het eten.

volgens mij heeft een wijntje drinken bij het eten nog steeds geen kloot te maken met the straight edge. maar dat zal wel weer aan mij liggen.
Mark

Bericht door Mark »

Dennis schreef:Ik vind het vooral met controle te maken. Op zich, mits iemand zich er goed bij voelt, moet het mogelijk zijn om een wijntje te drinken bij het eten.

Behalve dat, is straight edge natuurlijk ook een groot "fuck you" statement naar iedereen die denkt alcohol nodig te hebben en het normaal vindt om te gebruiken.
Maarja het boeit me verder maar bijzonder weinig of iemand die er anders over denkt zichzelf wel straight edge noemt of niet. Ik voel mezelf er echt niet specialer of minder speciaal om.
Dennis

Bericht door Dennis »

Tsja, wie labelt wie? En waar doe je het voor? Om jezelf een label toe te bedelen? Zodat anderen je een label toe kunnen beoordelen?

Ik, en ik ken andere sXe-ers die er ook zo over denken, vind dat het gaat om controle. Als je een keer per kwartaal een wijntje drinkt bij het eten, dan heb je alcohol niet nodig. Dan weet je de volgende dag nog gewoon wat je de avond er voor hebt gedaan, niemand heeft last van je gehad en je zult er geen hoofdpijn aan over houden.

Ik heb, in algemene zin, geen hekel aan mensen die alcohol drinken. Ik heb wél moeite met mensen voor wie het gewoon is dat ze minimaal één keer per week zoveel zuipen dat ze niet eens meer na kunnen vertellen wat ze nu precies gedaan hebben.
Chantal

Bericht door Chantal »

Van mij mogen al mensen die de behoefte hebben kennelijk omzich lam te zuipen en niet op een andere manier zichzelf kunnen zijn of een helder bewustzijn willen hebben, lekker hun gang gaan.
Zelf ben ik niet zo van een naampje ergens aangeven, mij zal je ook nooit zo gauw horen zeggen, ik ben veganist ofzo.
Dat vindt ik te hokjes achtig enzo en mijn leven bestaat uit meer dan dat alleen.
Mark

Bericht door Mark »

Ach dat is het ook maar net, je moet gewoon doen waar je je prettig bij voelt. Sowieso als je iets doet om een label te mogen dragen, ben je fout bezig wat mij betreft.
jet
Moderator

Bericht door jet »

ik vind het wel handig om soms om aan te geven dat ik veganist ben in situaties dat er naar eten gevraagd wordt en dergelijke.....
Voor de rest ben ik niet echt van de hokjes, maar hokjes denken maakt soms het leven wel makkelijker... :)
Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel »

wordt de gemiddelde vegan straight edge eigenlijk ouder dan de niet straight edge?
Mark

Bericht door Mark »

Daniel schreef:wordt de gemiddelde vegan straight edge eigenlijk ouder dan de niet straight edge?
Ik denk niet dat daar al onderzoek naar gedaan is. Straight edge is sowieso iets dat pas in de jaren 80 ontstaan is. SXE opa's zul je dus nog waarschijnlijk niet vinden ;)
Er zijn natuurlijk wel onderzoeken gedaan naar de schadelijkheid van drank, drugs en sigaretten. In theorie is het dus een gezonde leefstijl en in theorie zouden ze dus ook een stuk ouder moeten worden.
Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Mark schreef:
Ik denk niet dat daar al onderzoek naar gedaan is. Straight edge is sowieso iets dat pas in de jaren 80 ontstaan is. SXE opa's zul je dus nog waarschijnlijk niet vinden ;)
Er zijn natuurlijk wel onderzoeken gedaan naar de schadelijkheid van drank, drugs en sigaretten. In theorie is het dus een gezonde leefstijl en in theorie zouden ze dus ook een stuk ouder moeten worden.

cool 8)
Framboos

Bericht door Framboos »

Mark schreef: Er zijn natuurlijk wel onderzoeken gedaan naar de schadelijkheid van drank, (...). In theorie is het dus een gezonde leefstijl en in theorie zouden ze dus ook een stuk ouder moeten worden.
Bij drank is dat natuurlijk niet zo zwart wit. Of eigenlijk, of het zo zwart wit is weet ik niet, maar er is heel veel onderzoek waaruit blijkt dat een drankje zo af en toe niet slecht, maar juist goed is. Ik zeg hier niet dat het waar is, maar je negeert zo wel heel veel onderzoek.
Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel »

maar als je chocolade eet ben je dan nou wel of niet straiaght edge
Penny Lane
Contacteer:

Bericht door Penny Lane »

Dennis schreef:
Ik, en ik ken andere sXe-ers die er ook zo over denken, vind dat het gaat om controle. Als je een keer per kwartaal een wijntje drinkt bij het eten, dan heb je alcohol niet nodig. Dan weet je de volgende dag nog gewoon wat je de avond er voor hebt gedaan, niemand heeft last van je gehad en je zult er geen hoofdpijn aan over houden.
Ik dacht toch echt dat een van de principes van sxe was, GEEN alcohol te nuttigen. Dus ook niet een keer per kwartaal.
Dat is net zo suf als jezelf edge noemen terwijl je totaal niet bekend bent met de achtergrond/bands/muziekstroming e.d. ervan. sxe IS gewoon een label dat veel mensen maar al te graag opplakken. Toch?
look back and laugh
Mark

Bericht door Mark »

Framboos schreef:
Bij drank is dat natuurlijk niet zo zwart wit. Of eigenlijk, of het zo zwart wit is weet ik niet, maar er is heel veel onderzoek waaruit blijkt dat een drankje zo af en toe niet slecht, maar juist goed is. Ik zeg hier niet dat het waar is, maar je negeert zo wel heel veel onderzoek.
Klopt, ik heb er ook het één en ander over gelezen, veel van deze studies wijzen uit dat 1 of 2 glazen alcohol per dag positief is voor het verminderen van de kans op hart en vaatziekten en het cholesterolgehalte in het bloed. In de onderzoeken die ik heb doorgenomen is niks meegenomen over geheelonthouding in combinatie met veganisme of vegetarisme.
Penny Lane schreef:sxe IS gewoon een label dat veel mensen maar al te graag opplakken. Toch?
Nouja.. graag... Ik zou er niet aan beginnen, blijkbaar betekent het tegenwoordig ook dat je altijd misbruikt mag worden als chauffeur ;)
Laatst gewijzigd door Mark op do jan 03, 2008 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

Daniel schreef:maar als je chocolade eet ben je dan nou wel of niet straiaght edge
waar haal je dat vandaan dat je dan niet straight edge zou zijn ?
Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Fontanelle schreef:
waar haal je dat vandaan dat je dan niet straight edge zou zijn ?
sommige mensen zien chocolade en cola toch ook als een soort drughs?
Framboos

Bericht door Framboos »

Mark schreef:
Nouja.. graag... Ik zou er niet aan beginnen, blijkbaar betekent het tegenwoordig ook dat je altijd misbruikt mag worden als chauffeur ;)
Hmm, quoten werkt weer eens niet mee, maar wat bedoel je met die 'maar' in je eerste zin? Er zijn heel veel mensen die het echt bij 1 of 2 glazen epr dag houden.
Plaats reactie