Ben jij straight edge??

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie

ben jij strait edge geen drugs,geen alcohol en geen sigaretten

Ja
37
37%
Nee
47
47%
Een beetje strait edge
16
16%

Totaal aantal stemmen: 100

Appelmoes
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Ben jij straight edge??

Bericht door Appelmoes » ma jan 21, 2013 12:16

Maar Hertog Jan is wél lekker. :D
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jan 21, 2013 12:32

Emiel schreef:@Tony: Amstel Malt is bah!
Ja, maar ik moest eraan denken omdat ik het vorige week maandag dronk in de Loving Hut. Daar wordt niet meer alcohol geschonken dan dat en Oud bruin.
Appelmoes schreef:Maar Hertog Jan is wél lekker.
Zeker weten, dat dronk ik altijd (het liefst uit een thuistap) voordat ik in Limburg kwam wonen en Alfa proefde.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » ma jan 21, 2013 19:01

Ik heb altijd een afkeer gehad van alcohol. Werd er meteen misselijk van, alsof ik gif dronk.
Uien en knoflook worden hier veel gegeten. Daar kan ik tenminste wel tegen ;)
Verder drinken we hier veel kruidenthee of gewoon heet water.
Enne, drugs daar begin ik liever niet aan. Behalve dan als ik veel pijn zou hebben. Pijnstillers werken bij mij nauwelijks. Ik neem het niet goed op door darmschade.

Harakiri

Bericht door Harakiri » ma jan 21, 2013 19:12

Ik rook niet, drink geen druppel alcohol en gebruik geen andere verdovende middelen :3 Deels uit principe, deels omdat ik het gewoon niet lekker vindt (alcohol). Af en toe eet ik wil iets redelijk ongezonds (chips, chocolade) en ik gebruik wil kruiden e.d. in mijn eten. Ook uien en knoflook :D

Voor de rest drink ik alleen water, (kruiden)thee en af en toe wat vruchtensap of een smoothie ofzo :) Maar in principe ben ik dus wel straight edge?
"What is this reality we have created?"

-Compassion is the wellspring of life-

Truus

Bericht door Truus » ma jan 21, 2013 19:18

Annikka-Ayla schreef:Pijnstillers werken bij mij nauwelijks. Ik neem het niet goed op door darmschade.
Ik heb geen darmschade en ze werken bij mij ook niet. Volgens mij zijn pijnstillers van die middelen die artsen voorschrijven omdat ze hopen dat het zal helpen. Of het zijn middelen waar je zo suf van wordt dat je niet meer kán klagen. Gelukkig heb ik zelden pijn. De laatste bevalling ligt al weer decennia in het verleden...

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » ma jan 21, 2013 19:33

Truus schreef:
Annikka-Ayla schreef:Pijnstillers werken bij mij nauwelijks. Ik neem het niet goed op door darmschade.
Ik heb geen darmschade en ze werken bij mij ook niet. Volgens mij zijn pijnstillers van die middelen die artsen voorschrijven omdat ze hopen dat het zal helpen. Of het zijn middelen waar je zo suf van wordt dat je niet meer kán klagen. Gelukkig heb ik zelden pijn. De laatste bevalling ligt al weer decennia in het verleden...
Ja, dat zou ook nog kunnen. Helaas heb ik vaker pijn. Heb de nog weleens een bezoek aan de tandarts en heb een paar jaar geleden in korte tijd twee operaties gehad. Waarbij de verdoving tijdens de operatie zelfs niet voldoende was. Ik blijk uit een familie te komen die moeilijk te verdoven is, er zijn er meer die de dubbele dosis nodig hebben.

lani

Bericht door lani » ma jan 21, 2013 20:04

ik zou soms wel willen dat ik alcohol heel erg smerig vond xD .. roken ben ik trouwens wel smerig gaan vinden na een tijd, maar dat komt omdat ik er zo super graag vanaf wou waarschijnlijk.. ookal mis ik het af en toe.. heel raar eigelijk..

ilonavg
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door ilonavg » vr feb 01, 2013 14:11

Wat een interessant topic om door te lezen!
Ik geloof dat ik in geen enkel opzicht ook maar een béétje in de buurt van straight edge kom..
Ik vind heel veel soorten drugs hartstikke leuk om af en toe mee te experimenteren, ik vind tomeloze seks een wonderschone verrijking van het leven en ik drink niet veel alcohol maar als het er eens van komt altijd wel met veel plezier. :)
Straight-edgisme staat dus behoorlijk ver van me af en ik kan me er eerlijk gezegd voor mezelf ook maar weinig bij voorstellen..

Mystique

Bericht door Mystique » za feb 02, 2013 13:47

Haha Ilona, je komt in ieder geval over als iemand die heel relaxed is en lekker haar ding doet, zonder anderen ermee tot last te zijn en dat is toch ook prima? :wink:

Ik heb een beetje gestemd, ik vind roken afschuwelijk, drugs gebruik ik niet meer, al zou ik wel nog een keertje paddo's willen gebruiken, dus ik wacht tot ze weer legaal worden :P en alcohol drink ik wel. Glaasje rode wijn bij het avondeten gaat er wel in en een biertje in het weekend, maar het valt mee.

Ik vind het ook zo tegenstrijdig wat rode wijn betreft. De ene keer is iedere dag een glaasje gezond en de andere keer wordt er weer beweerd dat alle alcohol slecht voor je is.

Overstand

Bericht door Overstand » ma apr 22, 2013 21:03

toen ik 16 was of ietsjes ouwer, ik ben nu 28, waren paddo's, gedroogde legaal. mexicaantjes, hawaaiaantjes, :D haha ik heb mie veel getript jonge. ook toen ze nat werden.

:0 ik heb zoveel gebruikt he, ook alcohol, sigaretten, marijuana. ik rookte echt veeel man

no regrets

hoe dan ook,

ik ben Straight Edge,

geen drugs, alcohol, sigaretten.

ook geen suiker en zijn zoveel namen (behalve mijn veg-1 pilletje :( hier kom ik nog later op terug)

ik heb laatst een zout zelftest gedaan (zelfstests over het algemeen lage validiteit/betrouwbaarheid)

mijne was zeker slecht, omdat je 'geen brood' niet kon kiezen, maar minstens 1 plakje moest selecteren, 2,9 microgram zout :D

ik sport elke dag,

ik heb mijn eerste bloedtest gehad, was goed!

Healthy Living!

stippel

Bericht door stippel » ma apr 29, 2013 14:20

Ik denk wel dat het beter is straight edge te zijn, maarja. Ik rook wel zelf, en drink koffie, heel soms alcohol en wiet. Verder kan ik mijzelf niet 100% veganist noemen => soms eet ik weleens een koekje ofzo, en daar zitten dan eieren of melk in. Hierin was ik vroeger wel wat 'extremer', maar doe het maar wel weinig, gezien naja, het voelt toch niet goed, ofzo. Puur melk drinken of eieren eten alzeker niet. Maar zo wel wanneer het in dingen 'zit' zegmaar (zoals in koekjes dus of melkcholade..). Het is raar, maar ik voel me hierna dan ook altijd een stuk minder zuiver, psychisch vooral. Misschien niet raar trouwens, maar gewoon logisch.

stippel

Bericht door stippel » do mei 02, 2013 14:33

En eigenlijk moet ik wel zeggen dat door op dit forum te komen ik meer vragen ga stellen bij het waarom ervan. Ik bedoel, die koekjes en dat soort dingen waarin zuivel verwerkt zit hebben eigenlijk niet echt een 'meerwaarde' zegmaar in mijn leven, eigenlijk ook niet qua 'lekkerte'. Het geeft me een onrein gevoel, alsof ik mezelf niet recht in de spiegel aan kan kijken. En het is niet alsof ik het vaak doe, dus kan ik er even goed mee stoppen. Ik schrap ze. En nu niet voor een slechts een paar jaar, maar voor altijd. :)

lani

Bericht door lani » do mei 02, 2013 14:46

stippel: doe wat goed voelt ^^ en dat is dus blijkbaar niet meer die rotzooi eten enzo, dus das heel mooi xD .. veel succes iig :3

zelf gebruik alcohol en af en toe shag of sigaretten roken als ik een enorme slechte dag heb, tis maar goed dat ik niet naar buiten kan en weet hoe ik aan zwaardere drugs kan komen, als ik dat wist zou ik volgens mij in de problemen komen >_> .. al ben ik volgens mij iets minder verslavings gevoelig dan eerst, kan roken zonder een dagelijkse roker te worden, but a point against that; ik drink wel elke dag .. dus ik heb waarschijnlijk geen behoefte aan roken omdat ik drink, als ik niet zou drinken zou ik misschien wel weer gaan roken ..

als ik niet zou drinken enzo zou ik dus wel straight edge zijn ofzo.. al boeit het me niet zo, wil gewoon gezond leven en zo natuurlijk mogelijk (imo) enz ..

Overstand

Bericht door Overstand » vr mei 24, 2013 14:00

Straight edge en ik, als die twee uberhaupt bij elkaar te brengen zijn, dan ben ik een moderne aanhanger :mrgreen:

Ik ga me voortaan richten op de kookgedeeltes van dit forum.

Overstand

Bericht door Overstand » ma mei 27, 2013 19:05

:mrgreen: peace

MrGreen
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door MrGreen » zo sep 29, 2013 2:54

Heet dat zo?
Speelt de motivatie nog een rol?

Brent

Bericht door Brent » zo sep 29, 2013 11:01

Sinds ik er op mijn twintigste mee begon ben ik steeds gemotiveerder geworden.
Naarmate de jaren vorderden ging ik het effect almaar meer waarderen of eigenlijk het ontbreken van het effect van voeding die je onrustig maakt, een roeseffect heeft of loom maakt.
Dat heldere sprankelende zuivere gevoel is heel erg fijn.

Maar bij mij is die voeding en dat zuivere gevoel meer een voorwaarde, geen doel op zich. Ik gebruik het vrije heldere gevoel voor dingen die ik belangrijk vind en die anders moeilijker zouden zijn.

Het is sociaal wel lastig, je treft zelden mensen die ook straight-edge veganistisch leven en ergens uit eten gaan kun je wel vergeten, zelfs niet in een veganistisch restaurant.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Overstand

Bericht door Overstand » zo sep 29, 2013 11:32

Ik kan me wel wat voorstellen bij jou verhaal Brent.

Dat heldere gevoel :)

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 30, 2013 11:04

Grappig, mensen om me heen begonnen me openes straight edge te noemen en nu kwam dit topic bovendrijven.
Ik drink energy drink, dat is volgens mij niet zo straight edge ,caffeine. ik lust geen koffie, ben gestopt met roken en drink maximaal 2x per jaar, dus dan ben ik vast een' beetje' straight edge.

Veggie93

Bericht door Veggie93 » wo okt 02, 2013 16:33

Tja ik zou mijzelf nooit straight edge noemen, maar ik drink geen alcohol of koffie meer. Verder gebruik ik geen drugs en rook ik ook niet. En eet ik natuurlijk geen vlees enz. Maar om mijzelf nou ik zo'n hokje te stoppen...
Treat others how you would like to be treated.

Plaats reactie