Ben jij straight edge??

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie

ben jij strait edge geen drugs,geen alcohol en geen sigaretten

Ja
37
37%
Nee
47
47%
Een beetje strait edge
16
16%

Totaal aantal stemmen: 100

Andre
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Ben jij straight edge??

Bericht door Andre » ma nov 05, 2007 19:42

Beste veganisten en alle anderen op dit forum,

Veel mensen op dit forum zijn veganisten neem ik even aan, hoeft natuurlijk niet maar daar wou ik het eigenlijk niet over hebben, waar ik het wel over wil hebben is de vraag of JIJ strait edge bent :!: :!:

Nu hoor ik je vragen wat is straight edge ? Dan ben je zeg maar helemaal clean :D :wink: dan gebruik je geen drugs, geen sigaretten (die door Philip Morris is getest) onthoud je, je van alcohol en als je het heel strikt neemt heb je GEEN seks met iemand waarvan je niet houd dus voor de fun!

Ik denk dat vele van ons al aardig in de buurt komen geen drugs en niet mee doen aan het laatste :D :wink:

Dus mijn vraag aan jullie is wil je ff de enqu?te invullen dan weten we het zeker hoeveel echte vegan's er zijn! :wink: want voor veel alcohol producten zoals bier moeten ook dieren lijden net als de eerder genoemde sigaretten.

Als laaste moet ik nog even iets kwijt, er zijn veel mensen die straight edge zijn en geen veganist dan ken ik liever een veganist die geen straight edge is! :roll: :D :wink:
Laatst gewijzigd door Andre op di nov 06, 2007 7:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Nel

Re: Ben jij Stait edge??

Bericht door Nel » ma nov 05, 2007 19:57

Waarom vraag je dat? :shock:
Andre schreef: Als laaste moet ik nog even iets kwijt, er zijn veel mensen die strait edge zijn en geen veganist dan ken ik liever een veganist die geen strait edge is! :roll: :D :wink:
O, nou dan hoeven we de poll niet in te vullen, want het is een persoonlijke vraag met een oordeel.
Wil je weten wie je hier op dit forum kan benaderen?
Ik vind het geen leuke grap. :cry:

Andre
Contacteer:

Bericht door Andre » ma nov 05, 2007 20:02

ohohohoho wat negetief gedacht weer :cry: nee joh ik ben gewoon benieuwd :!: ik kan het berichtje wel gaan aanpassen voor je :roll: maar ik val niemand aan (wat in iedergeval niet mijn bedoeling is!!!!)
Het is gewoon een vraagje niet om mensen te leren kennen ofzo maar om te weten of dit leeft onder veganisten!

Ik hoorde er een paar dagen geleden van en was reuzen benieuwd of er meer vegan's zijn die geen alcohol drinken omdat dieren daarvoor lijden en geen sigaretten roken!!

maar heb je wel gestemt of wou je even op deze menier je hart luchten?

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » ma nov 05, 2007 20:11

een beetje stait edge :lol: bestaat dat dan ?

Apraxia

Bericht door Apraxia » ma nov 05, 2007 20:43

En jijzelf?
Zo ja...tast straight edge je vermogen om met punten, komma's en de juiste spelling te schrijven aan? :p
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » ma nov 05, 2007 21:29

lol @ 'een beetje stait edge'

beste funposter ooit!!!!

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » ma nov 05, 2007 21:50

Kirsty xvx schreef:beste funposter ooit!!!!
+100000 !

Dennis

Bericht door Dennis » ma nov 05, 2007 21:51

Kirsty xvx schreef:lol @ 'een beetje stait edge'
:D

Wel fijn dat hij nog even piekfijn uitlegt wat het ook al weer is
:)

Nel

Bericht door Nel » ma nov 05, 2007 21:54

Andre schreef: te weten of dit leeft onder veganisten!
Er leeft ontzettend veel onder veganisten. Het zijn net mensen. :lol:

Mark

Bericht door Mark » ma nov 05, 2007 22:15

Ik vind het eigenlijk wel een leuk topic om eerlijk te zijn :oops:

Alhoewel ik liever niet geassocieerd wordt met de term, voldoe ik wel aan de beschrijving.
Andre schreef: Ik hoorde er een paar dagen geleden van en was reuzen benieuwd of er meer vegan's zijn die geen alcohol drinken omdat dieren daarvoor lijden en geen sigaretten roken!!
Die keuze heb ik ooit gemaakt, niet zozeer met dieren in het achterhoofd, meer met het idee dat ik liever mijn hersencellen bewaar voor later. Wie weet komen ze nog van pas :)
Andre schreef: Als laaste moet ik nog even iets kwijt, er zijn veel mensen die strait edge zijn en geen veganist dan ken ik liever een veganist die geen strait edge is! :roll: :D :wink:
Ik ken er nog maar weinig persoonlijk om eerlijk te zijn, in mijn vriendenkring zijn het er een stuk of 5 (zijn alle 5 wel veganist trouwens). Ik ken daarentegen veel meer veganisten die wel drinken (+/- 15 denk ik zo).

Het leeft dus nog in zekere zin wel onder de veganisten, de (veganistische) mensen uit de kraak/crust scene moeten er nog niet niet zoveel van weten kan ik uit ervaring concluderen :P

vroegah (jaren 90) ten tijde van Earth Crisis en dergelijke was de combinatie van veganisme en straight edge een stuk populairder trouwens
Laatst gewijzigd door Mark op di nov 06, 2007 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Framboos

Bericht door Framboos » ma nov 05, 2007 22:18

Stomme vraag, niet vervelend bedoeld: maar dat bewaren voor later... doe je dat bijvoorbeeld ook met je gehoor? En zo nee, waarom niet?

Mark

Bericht door Mark » ma nov 05, 2007 22:20

Framboos schreef:Stomme vraag, niet vervelend bedoeld: maar dat bewaren voor later... doe je dat bijvoorbeeld ook met je gehoor? En zo nee, waarom niet?
Ik draag altijd gehoorbescherming als ik zelf speel of een concert bezoek. Na de demo van zaterdag overweeg ik het ook te gaan gebruiken bij demo's ;)

Framboos

Bericht door Framboos » ma nov 05, 2007 22:38

Speciaal ook hierom?

Mark

Bericht door Mark » ma nov 05, 2007 22:41

Haha nou meer om het feit dat ik het niet zo relaxed vind slapen met piepende oren :P
edit: en natuurlijk ook om het feit dat het gewoon superslecht is om 2 tot 3 dagen in de week in een bak herrie te staan waar je u tegen zegt. Dus ja ook met het idee om later nog van muziek te kunnen genieten

Vanwaar deze diepgaande vragen?
Laatst gewijzigd door Mark op ma nov 05, 2007 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Framboos

Bericht door Framboos » ma nov 05, 2007 22:43

Just curious. :)

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » di nov 06, 2007 6:31

Ik ben geen straight Edge,
Roken en drugs doe ik niet, maar alcohol drink ik heel af en toe. Niet veel, maar toch...ik drink het

Andre
Contacteer:

Bericht door Andre » di nov 06, 2007 7:45

Apraxia schreef:En jijzelf?
Zo ja...tast straight edge je vermogen om met punten, komma's en de juiste spelling te schrijven aan? :p
Ja ontzettend het gemist van alcohol en nicotine is erg slecht voor je type vaardigheid :x :D :wink: (of bestaat dat niet :oops: :D ).
Nee ik ben een beetje dyslecties maar dat boeit toch niet? Hahahaha of stoor jij je er heel erg aan Apraxia?? Ik heb het al enig sinds veranderd zodat mensen zich er niet meer aan kunnen ergeren.

Zelf ben ik al vanaf mijn geboorte straight edge :!: of mijn moeder moet toen ik een jong knaapje was een keer alcohol in mijn flesje hebben gedaan i.p.v.soja melk maar dat denk ik niet :D :wink:

Andre
Contacteer:

Bericht door Andre » di nov 06, 2007 7:57

Fontanelle schreef:een beetje stait edge :lol: bestaat dat dan ?
uuuhhhhhhhhhh ja ik denk het wel, als je geen drugs gebruikt en sigartten links laat liggen maar wel heel af en toe een druppeltje :wink: alcohol drinkt ben je toch een beetje straight edge??
Ik denk dat de meeste veganisten dat zijn! Al zijn er maar weinig mensen die weten dat dit ook echt een naam heeft, zo zag ik op you tube dat de Amerikaanse overheid deze jongeren die er voor uit komen dat ze straight edge zijn (en waarom niet?) inzetten voor tv spotjes tegen drank en drugs gebruik onder jongeren, misschien iets voor mij om die jongeren in west friesland aan te sporen om straight edge te worden!want dat is cool! :roll: :D

Dit was dan mijn open sollicitatie aan minister ter horst ik ben benieuwd :D :wink:

Andre
Contacteer:

Bericht door Andre » di nov 06, 2007 8:07

Annika schreef:Ik ben geen straight Edge,
Roken en drugs doe ik niet, maar alcohol drink ik heel af en toe. Niet veel, maar toch...ik drink het
Hoi Annika,
Dan ben jij het dus een beetje!!?? waarom heb je dan niet gestemd :twisted: :D :wink: er staat nog een 0 achter 'een beetje'!!
hahahahaha.
Ik hoop dat de "echte" Straight Edge mensen van het forum dit topic nog zullen vinden. En er een leuke discussie gaat onstaan!

P.s. voor mij is iedereen het zelfde hor straight Edge of geen straight Edge! als je maar veganist bent! :D :wink:

veglife

Bericht door veglife » di nov 06, 2007 8:39

Mark schreef:vroegah (jaren 90) ten tijde van Earth Crisis en dergelijke was de combinatie van veganisme en straight edge een stuk populairder trouwens
Mooie tijd!

Plaats reactie