Lage bloeddruk

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
taeka
Leefwijze: vegetarier

Re: Lage bloeddruk

Bericht door taeka »

Ik zie hier ook mensen die wel 3 liter vocht nemen en dan nog het vocht uit vast voedsel, dat lijkt me veelste veel en je wordt er echt niet magerder van.
Er zit in je cellen ongeveer 9% zout, als je veel vocht tot je neemt, verlaag je deze waarde en dat is niet echt gezond, met hoofdpijn en misschien andere dingen tot gevolg.
Waarom drinken vooral vrouwen eigenlijks zoveel, als ik zie hoeveel mensen over het algemeen drinken, dan denk ik waarom.
Er zijn hele volksstammen die minder dan een liter vocht nemen en die hebben ook nergens last van.
Mensen vergeten dat ons vast voedsel ook voor het grootste deel bestaat uit water.
Buiten je gewone voedsel om hoef je echt niet meer dan 1,5 liter vocht tot je te nemen.
Alleen mensen die zeer zwaar trainen en zweten hebben baat bij meer vocht.
Ook je huid wordt er niet mooier van, sorry.

Ananas
Leefwijze: veganist

Bericht door Ananas »

Ik drink veel omdat ik veel dorst heb, ik luister naar m'n lichaam...

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

Drie liter is wel heel veel. Van veel water drinken kun je een watervergiftiging krijgen en daar kun je aan overlijden. Je lichaamscellen kunnen dan het vocht niet meer opnemen en gaan openbarsten. Niet zo'n leuk verhaal.

PetraPS

Bericht door PetraPS »

Ananas schreef:Ik drink veel omdat ik veel dorst heb, ik luister naar m'n lichaam...
Heb je het wel eens aangegeven bij de HA dat je zoveel dorst hebt?
Want er kunnen een aantal redenen zijn daarvoor, maar zowieso is dorst naar 3 liter op een dag niet gewoon hoor (tenzij wat hierboven al gezegt is, je veel zweet door trainen ofzo).
http://www.perera-smith.nl
biologische/vegan webshop

Ananas

Bericht door Ananas »

PetraPS schreef:Heb je het wel eens aangegeven bij de HA dat je zoveel dorst hebt?
Want er kunnen een aantal redenen zijn daarvoor, maar zowieso is dorst naar 3 liter op een dag niet gewoon hoor (tenzij wat hierboven al gezegt is, je veel zweet door trainen ofzo).
Nee, eigenlijk nooit over nagedacht. Maar ik zweet van mezelf wel meer dan andere mensen, of ik het nou ijskoud heb of niet. Dacht dat het meer hiermee te maken had. Als ik zwaar train drink ik denk ik nog wel meer dan 3 liter, maar dat doe ik nu niet meer. Zal het mss eens bespreken bij de huisarts als ik er toch ben...

marjan

Bericht door marjan »

Ananas schreef: Als ik zwaar train drink ik denk ik nog wel meer dan 3 liter.
:shock: Per dag bedoel je dan toch hoop ik? Of bedoel je per training?

Ananas

Bericht door Ananas »

Nee in totaal per dag, haha.

taeka
Leefwijze: vegetarier

Bericht door taeka »

Ik zou er toch maar mee naar een huisarts gaan.
Niet om je te laten schrikken, maar diabetes veroorzaakt ook veel dorst en je kunt het maar beter snel weten dat je het niet hebt.

Wen

Bericht door Wen »

Drie liter is toch niet zo veel. Mijn arts raadt me drie liter per dag aan en train niet.

Ananas

Bericht door Ananas »

taeka schreef:Ik zou er toch maar mee naar een huisarts gaan.
Niet om je te laten schrikken, maar diabetes veroorzaakt ook veel dorst en je kunt het maar beter snel weten dat je het niet hebt.
Daar heb ik idd al eerder onderzoek naar laten doen omdat ik daar al eerder aan dacht. Maar mijn bloedsuiker was prima. Ik heb ook niet echt het idee dat ik in de risico groep van diabetes val, eet heel gezond en er zit niks in de familie. Bedankt dat jullie allemaal zo bezorgd zijn! Ik denk dat ik gewoon een beetje 'anders' ben wat dorst betreft, ofzo :)

fiepie

Bericht door fiepie »

Ananas schreef:Maar mijn bloedsuiker was prima.
Gelukkig.

Slik je misschien pillen? Vooral pillen die voorgeschreven worden voor neurologische of psychische aandoeningen veroorzaken een droge mond, dat kan ervaren worden als dorst.

Framboos

Bericht door Framboos »

Heb je ook droge ogen?

Ananas

Bericht door Ananas »

Toevallig, Framboos, heb ik daar de afgelopen week last van. Maar dat is wel echt voor het eerst in m'n leven dus of het relevant is... Waar denk je aan dan?
Ik slik af en toe themazepam of melatonine omdat ik slecht slaap (1-2x per week). Maar heb geen vaste medicijnen.

Framboos

Bericht door Framboos »

Ananas schreef:Toevallig, Framboos, heb ik daar de afgelopen week last van. Maar dat is wel echt voor het eerst in m'n leven dus of het relevant is... Waar denk je aan dan?
Ik slik af en toe themazepam of melatonine omdat ik slecht slaap (1-2x per week). Maar heb geen vaste medicijnen.
Ziekte van Sjögren. http://www.cibliga.be/sjogren.html" target="_blank

Volgens mij is een van de bijwerkingen van Tamazepam trouwens wel een droge mond.

Plaats reactie