Lage bloeddruk

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Royke

Lage bloeddruk

Bericht door Royke »

Hallo mensen,
Ik ben sindskort overgestapt van vegetarier naar veganist en heb last van lage bloeddruk. Ik sport veel en heb na het sporten (zware fysieke inspanning) de laatste tijd kringen voor de ogen. Die trekken wel weer weg maar ben der niet gerust op. Heeft dit met lage bloeddruk te maken?
Heeft iemand ervaring hiermee en kan die mij wat tips geven?

Ben al bij de dokter geweest maar die weet vrij weinig van veganisme duss...

Ineke

Bericht door Ineke »

Kringen voor de ogen of wolkjes?
of kringen onder de ogen?
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

marjan
Leefwijze: veganist

Re: Lage bloeddruk

Bericht door marjan »

Royke schreef:Hallo mensen,
Ik ben sindskort overgestapt van vegetarier naar veganist en heb last van lage bloeddruk. Ik sport veel en heb na het sporten (zware fysieke inspanning) de laatste tijd kringen voor de ogen. Die trekken wel weer weg maar ben der niet gerust op. Heeft dit met lage bloeddruk te maken?
Heeft iemand ervaring hiermee en kan die mij wat tips geven?

Ben al bij de dokter geweest maar die weet vrij weinig van veganisme duss...
Je kunt ook proberen wat zouter te eten en wat meer veganistische drop. Daarvan stijgt te bloeddruk normalitair. Als je daarmee je klachten duidelijk afnemen dan zou het kunnen dat ze met je lage bloeddruk te maken hebben...

Wesley

Bericht door Wesley »

Idd, meer zout (zout werkt sterk bloeddrukverhogend) en mss eens naar een goede dokter stappen? Denk dat er wel medicijnen voor zijn, als het echt een probleem wordt.

Ineke

Bericht door Ineke »

Meer zout lijkt me niet gezond, hij komt waarschijnlijk(wederom) vitamine B complex of ijzer te kort. tezij hij zowat helemaal zoutloos eet,

Zie hier:
http://www.medicinfo.nl/%7B4df6a235-3b6 ... c46d155%7D

Je kunt het ook krijgen door alcohol gebruik, dit breekt vitamine B af.
dat kan ook gebeuren als je overstapt naar veganisme misschien kun je tijdelijk en goede B complex en /of ijzer bijslikken.en zeker Muesli, bruinbrood, volkorenproducten etc, gaan gebruiken als je dat nog niet voldoende doet,
Wat eet je nu zoal, noem eens iets op, als je wil.
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Royke

Bericht door Royke »

Hallo allemaal bedankt voor je reactie alvast,

Ik eet heel gevarieerd granen, peulvruchten, noten, zaden en volkoren brood. Veel groenten en fruit (3 stukken per dag), soja melk, soja yoghurt en tofu. Eiwit shakes (soja) van alles in ieder geval. Bovendien slik ik b50 complex voedingssuplementen.

Ik denk dat het inderdaad dat ik meer zout moet gaan eten om men bloedruk te verhogen. Heb vandaag in ieder geval men bloed laten checken. Dus wacht nog op uitslag.

Dennis

Bericht door Dennis »

Ik weet niet of je daarna hoofdpijn krijgt, maar 'kringen' zien dat klinkt wel heel erg als migraine. Het is bekend dat (zware) inspanning migraine kan vervoorzaken.

Ineke

Bericht door Ineke »

Ruyke zei:
Hallo allemaal bedankt voor je reactie alvast,

Ik eet heel gevarieerd granen, peulvruchten, noten, zaden en volkoren brood. Veel groenten en fruit (3 stukken per dag), soja melk, soja yoghurt en tofu. Eiwit shakes (soja) van alles in ieder geval. Bovendien slik ik b50 complex voedingssuplementen.

Ik denk dat het inderdaad dat ik meer zout moet gaan eten om men bloedruk te verhogen. Heb vandaag in ieder geval men bloed laten checken. Dus wacht nog op uitslag.
Dat klinkt wel gezond, wacht eerst de uitslag maar af.
beterschap in ieder geval en laat maar horen wat de uitslag is, als je wil.
Laatst gewijzigd door Ineke op do aug 30, 2007 1:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerard A.

Bericht door Gerard A. »

Ik had ook last van lage bloeddruk en moest meer zout gebruiken.

Ook soms last van lage bloedsuikerspiegel.

Laatste tijd gaat het goed, alleen nog extra B12.
Af en toe extra magnesium.

Groetjes.

Gerard.

PetraPS

Bericht door PetraPS »

Wat meer drinken (en dan bedoel ik geen alcohol :P )kan ook al een hoop helpen bij een lage bloeddruk, dat werkt het zelfde als het zout, alleen dan een stukkie gezonder :D .
http://www.perera-smith.nl
biologische/vegan webshop

Ananas

Bericht door Ananas »

Ik heb ook last van lage bloeddruk, eet sinds ik dat weet best veel zout maar het is niet alsof het veel helpt. Sowieso heeft zout maar bij 50% van de mensen invloed op de bloeddruk.
Zoethoutthee schijnt ook te werken maar dat vind ik echt niet te drinken, en verder drink ik al zo'n 3 liter per dag dus... Bij mij is er niet zoveel aan te doen, en ik denk dat dit voor meer mensen opgaat.

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Zoethoutthee verhoogt je bloeddruk inderdaad. moet je wel meer dan 2 kopjes p/d drinken, althans: op de verpakking staat ''bij meer dan 2 koppen per dag kan dit leiden tot een verhoogde bloeddruk''.

Dus als je dat juist wil bereiken moet je wel veel ervan drinken.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Heb de laatste tijd ook een lage bloeddruk,

laatst mocht ik daardoor geen bloedgeven, gisteren was ik weer langsgeweest om alleen m'n bloeddruk te laten meten en hij was nog steeds te laag.

Mijn bloeddruk was nooit superhoog maar ik snap niet hoe hij ineens zo kan dalen. Zout en vocht krijg ik voldoende binnen en mijn Hb gehalte is altijd goed (8.5-9).

Iemand nog tips? Behalve de zoethout thee :P

Ananas

Bericht door Ananas »

Had het er toevallig met mijn moeder over vanmiddag, zij heeft ook lage bloeddruk. En het bleek dat wij er beiden meer last van hebben als we ff wat minder eten om af te vallen ofzo. Niet dat ik me dan echt uithonger, en zij ook niet, maar dat komt dus wel overeen.
Ben je minder gaan eten de laatste tijd, of minder vet?
Ik heb ook het idee dat het erger is als ik minder vet eet. Dus dat doe ik niet meer.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Bedankt voor de reactie :)
Ik eet sowieso niet heel erg vet,
maar ben niet echt bewust bezig om af te willen vallen, dat lijkt me ook geen goed idee. Maar mijn vetjes krijg ik vnl binnen door olijven of olijfolie of nootjes. En af en toe een koekje/taartje/chocolaatje haha

vegalan

Bericht door vegalan »

Je kan je ook heel druk maken over het feit dat je een lage bloeddruk hebt! :mrgreen:

.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Vrees dat dat niet gaat werken,
stress genoeg in m'n leven daar ligt het echt niet aan :(

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

Ik heb ook een lage bloeddruk.
Zorg dat je niet te heet douched of in een heet bad gaat liggen, daarvan gaat je bloeddruk nog verder van omloog omdat je bloedvaten door de warmte verder open gaan staan.
Ik las dit een tijdje terug en het was voor mij wel een eyeopener aangezien ik graag nogal warm douche en me daarna vaak niet lekker en draaierig voelde.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

Omlaag natuurlijk. Ben nog niet helemaal wakker geloof ik :oops:

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Noooooooooo :cry:
*dol is op veel te hete lange douches en baden*