Puistjes

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Puistjes

Bericht door Starsurprise » di jul 31, 2007 18:57

Weet iemand hier een middeltje wat effectief is tegen puistjes?
Ik gebruik maandelijks een maskertje tegen onzuiverheden, en ik scrub mijn gezicht minstens vier keer per week, de mee-eters verdwijnen daardoor, maar de puistjes helaas niet.
Iemand tips?

Wesley

Re: Puistjes

Bericht door Wesley » di jul 31, 2007 20:25

Starsurprise schreef:Weet iemand hier een middeltje wat effectief is tegen puistjes?
Ik gebruik maandelijks een maskertje tegen onzuiverheden, en ik scrub mijn gezicht minstens vier keer per week, de mee-eters verdwijnen daardoor, maar de puistjes helaas niet.
Iemand tips?
Ik hoorde veel goeds vertellen over tea trea etherische olie...
Mss werkt het wel :wink:

Janna

Bericht door Janna » di jul 31, 2007 20:55

Volgens mij is het beter je gezicht maar 1 keer per week te scrubben. Te vaak is juist niet goed voor je huid.

Zoek eens naar een wat zure creme. Volgens mijn moeder, die arts is, helpt dit. Zuur doodt namelijk bacteri?n.

Ik weet niet of er een veganistische/dierproefvrije zure creme bestaat, maar wie weet! :)

Valkyrjur
Leefwijze: veganist

Bericht door Valkyrjur » di jul 31, 2007 21:41

Ik weet niet of het ook tegen pukkeltjes werkt, maar mee-eters verdwijnen vaak na een bezoekje aan de sauna.

Starsurprise

Re: Puistjes

Bericht door Starsurprise » wo aug 01, 2007 0:25

Wesley schreef:
Ik hoorde veel goeds vertellen over tea trea etherische olie...
Mss werkt het wel :wink:
"

Ik kan het proberen i.dd. Alex sprak er eerder ook over dat het vrij effectief is tegen Eczeem,thanks :P

Starsurprise

Bericht door Starsurprise » wo aug 01, 2007 0:27

Valkyrjur schreef:Ik weet niet of het ook tegen pukkeltjes werkt, maar mee-eters verdwijnen vaak na een bezoekje aan de sauna.
Ik ga zelf ook wel eens na de sauna maar toen ik daar toendertijd heenging had ik geen last van puistjes, mischien moet ik dat nogmaal eens proberen het zit in de prijs inbegrepen van een uurtje zwemmen, en ik houd van zwemmen dus.......... :wink:

Wesley

Bericht door Wesley » wo aug 01, 2007 1:19

Starsurprise schreef:
Ik ga zelf ook wel eens na de sauna maar toen ik daar toendertijd heenging had ik geen last van puistjes, mischien moet ik dat nogmaal eens proberen het zit in de prijs inbegrepen van een uurtje zwemmen, en ik houd van zwemmen dus.......... :wink:
Mss dan na de sauna (als de pori?n open zijn) tea trea gebruiken?
Helpt idd ook tegen andere aandoeningen, is erg bacteriedodend naar't schijnt...

Ineke

Bericht door Ineke » do aug 02, 2007 15:27

Je kunt met gistpoeder een papje maken en er dun opsmeren, dit moet je wel mintens drie weken volhouden iedere dag een maal en op laten drogen volgens:
http://www.trendystyle.net/beauty/forum ... zicht.html

zie verder:
http://www.anthemis.nl/acne.htm
http://home.tiscali.nl/kruidenvoordehuid/acne.html
http://www.kruidenvrouwtje.nl/vraagbaak/algemeen.htm
de klei is o.a. van Argiletz
http://www.aromavera.nl/claynl.html
te koop bij reformzaken.
Homeopathie
http://home.planet.nl/~bol00358/n1huid.html

Succes! :wink:

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip » do aug 02, 2007 15:31

De sauna, dat lijkt me zoiets bizars.
Levend gekookt worden. Dierenleed is slecht, maar om ons nu z? erg in te leven in het lot van restaurantkreeften! :P
Burgerlul

Dave
Leefwijze: veganist

Bericht door Dave » do aug 02, 2007 15:45

De sauna is aan te raden. Ben ik naartoe geweest in Oostenrijk tijdens wintersport. Erg ontspannend dus goed tegen stress. :wink:

@Tamara, misschien hebben jouw pukkels ook iets met stress te maken dus niet zozeer een huid vol met bacterien. Dus gewoon relaxen is goed.

Ineke

Bericht door Ineke » do aug 02, 2007 17:08

Fiepie

Bericht door Fiepie » do aug 02, 2007 17:55

Ken je deze mening?

Ineke

Bericht door Ineke » do aug 02, 2007 21:58

Hoezo?

Fiepie

Bericht door Fiepie » zo aug 05, 2007 20:24

Ineke schreef:Hoezo?
Hoezo wat? Heb je het tegen mij? Ik dacht dat degene die deze draad is begonnen zich misschien zou interesseren voor de link, da's alles.

Ineke

Bericht door Ineke » ma aug 06, 2007 13:40

Ik had niet gezien dat jouw opmerking een link was, ik heb vergeten het Hoezo? bercht te verwijderen, ik ben nog even met het antwoord bezig.

Ineke

Bericht door Ineke » wo aug 08, 2007 15:18

Fiepie zei
Ken je deze mening?

Nee,
Persoonlijk heb ik het gevoel dat puistjes iets te maken met oververhitting (temperament) en/of sexualiteit. en alcohol*, suiker chocolade, specerijen, etc stimuleren nog meer als dat niet uitgeleefd wordt komt het in de vorm van puistjes (steenpuisten) naar buiten. suiker is een katalisator voor ontstekingen (dierlijke producten nog veel meer*)

Alcohol remt de aanmaak van mannelijke hormonen (kracht agressie) met te veel vrouwlijke hormonen wordt de mannelijk kracht niet uit geleefd en krijgen sommige mensen bijvoorbeeeld puistjes of zo.
ik ben geen arts en dit is maar een indruk die ik heb (en meen ook dat Louise L. Hay iets schreef over koorts en steenpuisten dat dat met woede en oververhitting te maken heeft,) zie: http://home.wanadoo.nl/a.heer/LHay.htm
Zij zoekt de psychologische, emotionele, spirituele redenen voor ziektes en dan ook de zelfde oplossingen, ikzelf heb eens een dun boekje gekocht waar een hoop ziektes met de vernoemde redenen in stonden en vond het best wel plausible (tot op zekere hoogte) ik wil niet zeggen dat als iemand iets heeft dat ze dan maar niets moeten doen, ieder een heeft zijn/haar achtergrond en groeiproces en iedereen moet zelf proberen te zoeken wat het beste is.
Laatst gewijzigd door Ineke op wo aug 15, 2007 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Maybe There's a world where we don't have to run, And maybe There's a time we'll call our own Livin' free in harmony and majesty . . . Uit: Maybe van Thom Pace http://www.youtube.com/watch?v=z9VgJAdMTZc

Starsurprise

Bericht door Starsurprise » do aug 09, 2007 21:48

Iedereen bedankt voor de tips
(y)
Voeding is essentieel voor een gezonde uitstraling, roken is uit den boze, alcohol ook, wat me opvalt is dat alcohol een slechte invloed heeft op de huid, aan de hand van de gegevens die mij verstrekt zijn door de mensen hier.
Ik heb nooit huidproblemen gehad, tot circa een paar maanden geleden wanneer de puistjes ineens de kop opstaken, en niet meer weggingen.

Ik heb altijd een bijzonder sterk afweersysteem gehad
En altijd wel ergens een puistje waar ik nooit naar omkeek,
Mijn lichaam maakte er altijd korte metten mee, en al deed ze dat niet? dan deden mijn cosmetica middelen dat wel.
Mijnlichaam stoot de onzuiverheden niet meer af
en ik vermoed dat alcohol de boosdoener is.

Ik snoep niet tot amper, koek en vette versnaperingen staan niet hoog in mijn verlanglijstje, ik ben meer een konijn wat dat betreft, ben bijvoorbeeld gek op ijsbergsla met tuinkruiden, ach en het enige wat ik eet wat vol zit aan(waardevolle) vetten zijn pinda's of amandelen.

Mischien drink ik ook wel te weinig vocht, 'savonds standaard alcohol consumeren, huid droogt uit vervolgens gaat er een automatisch afweersysteem aan wat mijn huidvet houdt , om uitdroging te verkomen, resultaat puistjes, en wat het leuke ervan is, is dat ik er niet van afblijven kan, dat escaleerd dus alleen maar, uitbreiding .Ik ben nu al een tijdje van de alcohol en niet alleen vanwege de huidproblemathiek.

Iedereen bedankt voor de tips, en ik zal die gist zeker gaan proberen en de producten met "Zuren"leken me ook wel een optie, en de sauna natuurlijk met de tea three olie, nu maar hopen dat ik niks teveel door elkaar gebruik om onoverzichtelijkheid te voorkomen :wink: :D

melancholy

Bericht door melancholy » vr aug 10, 2007 22:23

Hey Starsurprise,

Helaas een bekend probleem dit.
Ikzelf ben hiervoor naar de dermatoloog geweest, heb nu medicicijnen (geen flauw idee of ze vegan zijn).
Maar m'n dermatoloog vertelde me in ieder geval dat je het beste zo min mogelijk producten kan gebruiken, en dat de meeste producten gewoon echt niet werken. Het is natuurlijk altijd goed om je huid te reinigen. Maar het beste kun je dit nog gewoon doen met lauw water.
Ik heb in de tussentijd al flink wat middeltjes uitgeprobeerd. Van clearisil, tot Lancome (ontzetten duur btw) tot aan producten van Lush. Bij mij werd het alleen maar erger. Ik hoop in ieder geval dat het voor jou wel gaat werken natuurlijk. Maar mijn ervaring is, hoe meer middeltjes en zalfjes ik op m'n huid smeer, hoe erger het wordt.
Wat ik mij wel merkte is dat als ik uit was geweest en behoorlijk wat gedronken had, ik er de dagen erna gelijk weer meer pukkels bij kreeg. Weet niet of dit door de alcohol komt of omdat ik gewoon naar vieze stinkkroegen ga. :?:

Succes in ieder geval. :wink:

melancholy

Bericht door melancholy » vr aug 10, 2007 22:23

Hey Starsurprise,

Ikzelf ben hiervoor naar de dermatoloog geweest, heb nu medicijnen (geen flauw idee of ze vegan zijn).
Maar m'n dermatoloog vertelde me in ieder geval dat je het beste zo min mogelijk producten kan gebruiken, en dat de meeste producten gewoon echt niet werken. Het is natuurlijk altijd goed om je huid te reinigen. Maar het beste kun je dit nog gewoon doen met lauw water.
Ik heb in de tussentijd al flink wat middeltjes uitgeprobeerd. Van clearisil, tot Lancome (ontzetten duur btw) tot aan producten van Lush. Bij mij werd het alleen maar erger. Ik hoop in ieder geval dat het voor jou wel gaat werken natuurlijk. Maar mijn ervaring is, hoe meer middeltjes en zalfjes ik op m'n huid smeer, hoe erger het wordt.
Wat ik mij wel merkte is dat als ik uit was geweest en behoorlijk wat gedronken had, ik er de dagen erna gelijk weer meer pukkels bij kreeg. Weet niet of dit door de alcohol komt of omdat ik gewoon naar vieze stinkkroegen ga. :?:

Succes in ieder geval. :wink:

Starsurprise

Bericht door Starsurprise » di aug 14, 2007 23:05

Ikzelf ben hiervoor naar de dermatoloog geweest, heb nu medicicijnen (geen flauw idee of ze vegan zijn).
Dan had of heb je echt acne, vervelend dat je er niet van af kunt komen zonder de hulp van een dermatoloog.
Zelf heb ik puistjes en er zijn plekken waar ik vetbulten heb, en onstekingen, en die keren continue weer terug, ik vermoed zelf dat ik geen acne heb, wel een storing van mijn afweer systeem of iets dergelijks, waardoor middelen niet meer helpen zoals jij hier aangeeft, en inderdaad zo beperkt mogelijk smeerseltjes gebruiken, want ik ben nog wel eens instaat om verscheidene middelen te gebruiken, waaronder veel door mekaar, waardoor de huis mischien wel verstopt raakt.

Ik ga mijn huid nu met water wassen zoals jouw dermatoloog dat heeft voorgesteld en eens kijken wat het met me doet.

Een vuile omgeving kan zeker een bijdrage leveren aan acne denk ik, niet alleen kun je puistjes veroorzaken door middel van direct contact met de huid, maar ook indirect, in warme omgevingen zoals bijvoorbeeld kroegen e.d gaan je porien, openstaan, waardoor de huid gemakkelijker schadelijke stoffen kan absorberen, en je dus klachten daarvan kunt ondervinden, roken is zeer schadelijk voor je huid, als je een meeroker bent en longkanker kan krijgen via iemand anders, dan kun je ook huidproblemathiek krijgen die rokers anders ook hebben, dat denk ik wel.

Bedankt voor de tips :)

Plaats reactie