Vermageren?

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Daniel
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Daniel » do dec 13, 2007 18:49

ik hoef niet aftevallen!
ik ben ligt genoeg geloof iets van 31,3 kg

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske » do dec 13, 2007 19:51

Nou ik denk niet dat iemand aan jou "lage" gewicht kan tippen Daniël ;) (is natuurlijk normaal voor jouw leeftijd).

Last of the Sane

Bericht door Last of the Sane » vr dec 14, 2007 12:30

Voordat ik veganist was was ik ongeveer 65 kg, toen ik veganist werd ging ik naar 63 kg en inmiddels ben ik door sport en krachttraining naar 73 gegaan.
I'm making perfect sense but I'm not getting through

Jippia

Bericht door Jippia » ma jan 07, 2008 14:46

Ik ben beslist niet afgevallen toen ik veganist werd, eerder aangekomen. Kan ook te maken hebben met dat ik nu 30 ben. Was bij mijn moeder ook zo.

Mirjam

Bowlertje

Bericht door Bowlertje » ma jan 07, 2008 15:35

Toen ik vegetariër werd, ben ik bewuster gaan eten en toen ben ik bijna 10 kilo afgevallen. Nu probeer ik op gewicht te blijven, omdat ik al niet al te veel weeg (ongeveer 60 kilo - 1.78 meter). Gelukkig zijn er zat lekkere caken en dergelijke te maken. :)

Chantal

Bericht door Chantal » di jan 29, 2008 23:20

Ik val altijd snel af als ik vet gestrest ben, want dan heb ik niet echt honger ofzo en kan ik weinig eten.
Maar of dat nou zo goed is........denk het niet .......

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo jan 30, 2008 1:31

Ik wou dat ik dat had... met stress ga ik alleen maar eten. En ik heb nogal veel stress...

Ben zelf nu wat aan het minderen met eten, maar krijg soms wat vreetbuien nog ;)

Maar ben nu wel elke week aan het bewegen in de sportschool. En ik voel daar goed door. Ik doe iig 1 dag per week, maar probeer 2 keer te gaan.

Chantal

Bericht door Chantal » wo jan 30, 2008 14:45

Veel buikdansen is trouwens ook handig om af te vallen, maar dat is misschien niet echt iets voor jou.
Er zijn trouwens wel mannen die het doen.

LouLou

Re: Vermageren?

Bericht door LouLou » ma apr 07, 2008 10:26

IK viel 7 kilo af in 3 weken:O, maar ik ging ook weer meer sporten en fietsen enzo. Maar wat er bij mij veranderde was dat ik geen vla,ijsjes, kaas, chocopasta, vruchtenyoghurt en hele pakken koekjes meer eet, ik besef me nu pas echt op wat voor rotzooidieet ik was. Ik eet ook af en toe wel een lekker soyadessert of koekje maar eentje die je helem aal uitzoekt, niet gelijk het hele pak leegeet, en ook toch wel het dubbelle voor betaald...

LouLou

Bericht door LouLou » ma apr 07, 2008 10:28

O buikdansen doe ik ook trouwens, wat leuk:D bij welke docent dans jij?

Een ding nog, als je veganist word, let op je koolhydraten, veel veganisten eten iets teveel koolhydraten(Bijvoorbeeld rijst met bonensaus en een soyaburger erbij). En ga ook niet extra snoepen omdat je ''bijvoorbeeld toch geen melkvetten binnen krijgt''

PetraPS

Bericht door PetraPS » di apr 08, 2008 8:44

Vermageren of aankomen heeft niets te maken met veganisme, het heeft te maken met of je gezond eet of niet.
Als je gevarieerd, ongeraffineerd (en biologisch) eet zal je op een gewicht komen die ideaal is voor je eigen lengte.
Dus als je te zwaar was val je af...en was je te mager, kom je aan.

Ik eet zelf meestal 5 maaltijden per dag. Onbijtje(9uur), lunch(12 uur), fruitmaaltijd(half 3), avondeten(5 uur), en 's avonds(9 uur) nog een soort lunch (muesli of brood). Die maaltijden zijn per stuk natuurlijk wel kleiner dan iemand die maar 3 maaltijden eet.

Als je zo je lichaam voldoende biedt, krijg je ook geen trek in ongezonde snelle suikers.
http://www.perera-smith.nl
biologische/vegan webshop

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » di apr 08, 2008 10:51

Ik kan na het avond eten echt niets meer eten. Ik slaap dan slechter omdat mijn lichaam dan nog eten moet verwerken en dus mijn lichaam in mijn slaap bezig houd.

En ik heb ook wel vaker gehoord dat vlees lang in je darmen blijft zitten en dit ook ervoor kan zorgen dat als je honger hebt of je lichaam bepaalde stoffen nodig heeft, het dan uit de resten van wat nog in je darmen zit gaat proberen te halen. Dus het niet eten van vlees zou dan als het klopt kunnen helpen...

Maar ik denk ook wel dat afvallen of aankomen met bewuster eten te maken heeft.. maar het helpt natuurlijk wel dat je niet zomaar slagroom taart, chocolade, koekjes of chips kunt gaan eten ;)

Boukje

Bericht door Boukje » di apr 08, 2008 11:33

xmarloesx schreef: Maar ik denk ook wel dat afvallen of aankomen met bewuster eten te maken heeft.. maar het helpt natuurlijk wel dat je niet zomaar slagroom taart, chocolade, koekjes of chips kunt gaan eten ;)
Ik wil hier even op aansluiten :) Ongeveer 1,5 jr geleden ben ik naar de huisarts gegaan voor een verwijsbrief voor de dietiste (bij overgewicht krijg je dit namelijk vergoed). Ik ben daar toen heen gegaan en heb toen samen met een dietiste een eetplan opgesteld.

Hierin keken we samen naar wat ik at en waar ik vervolgens mocht eten. Hierbij natuurlijk ook 2 tot 3x per week lekker intensief sporten (denk aan fietsen/zwemmen/tennis/ etc etc niets extreems dus). en verder nog elke dag een wandeling.

Ik ben toen in iets minder dan 1 jr (want als je verantwoord afvalt en vet vebrand duurt het best lang) ongeveer 13 kilo afgevallen. Ik at toen nog vlees/eieren/ kaas (geen melk). Maar ik moet wel zeggen dat ik geen boter gebruikte op brood en geen zuivel (op kaas na) nuttigde. Het gaat dus vooral om wat je eet in combinatie met sporten.

Chips/koek/taart etc kon toen niet, maar magere kipfilet wel. Nu zeg ik niet dat je als veganist dat moet doen hoor, maar bij vegan producten heeft het 1 ook meer calorieen dan het ander. Die soya drinks met smaakjes hebben bijvoorbeeld ontieglijk veel calorieen :shock: (om een voorbeeld te geven : 71calorieen per 100ml van de alpro soya en glas is dus ongeveer 200calorieen, tegen een glas volle melk die 110calorieen is.) Ik probeer nu niet veganisme af te kraken maar alleen een vergelijking te geven. iets wat gezond 'lijkt' is het niet per se.

Mocht je dus willen vermageren en niet gewoon een paar kilo's willen verliezen raad ik je toch aan om 'hulp' te zoeken bij iemand die verstand van zaken heeft. Een dietiste zegt namelijk niet wat je moet en niet moet, maar stelt een persoonlijk eetplan op.

Succes!

jet
Moderator

Bericht door jet » wo apr 09, 2008 8:27

Ik ben ook ooit bij een dietiste geweest, omdat ik toen te horen had gekregen dat ik glutenvrij moest eten (en daar schijn je hulp bij nodig te hebben).
Wat een drama! Sorry, maar dat mens wist echt niks. Ik was toen nog vegetarier, en ze kon alleen maar een carnivorisch dieet veranderen in een vegetarisch dieet door alles door kaas te vervangen! En zodra ik vragen ging stellen over waar eventueel gluten in konden zitten, dan haakte ze al af. Ging ik vragen stellen over vega(n) voedsel, dan kreeg ik helemaal geen antwoord meer.... (of ik kreeg te horen dat ik dan maar weer kaas moest gaan eten.....)
Met haar 'dieet' kwam ik trouwens ook alleen maar aan. Dus uiteindelijk heb ik de knoop maar doorgehakt en gezegd dat ik zelf wel uit ging zoeken wat ik het beste kon eten waar geen gluten in zaten. Zij opgelucht dat ze van een lastige klant af was, en ik blij dat ik van de frustraties af was.

Misschien had ik wel een extreem geval qua dietiste (dat hoop ik dan maar), maar de enige reden waarom ik ernaartoe zou gaan is dat je een stok achter de deur hebt om je te houden aan een dieet of wat ook. Niet omdat ik nou denk dat die lui zo bovenmatig verstand hebben van wat je kunt (en mag) eten.....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

PetraPS

Bericht door PetraPS » wo apr 09, 2008 9:44

xmarloesx schreef:Ik kan na het avond eten echt niets meer eten.
Ik was er ook even vergeten bij te zetten dat ik nog dag en nacht borstvoeding geef, dus dat kost ook een hoop energie.
Jet schreef:de enige reden waarom ik ernaartoe zou gaan is dat je een stok achter de deur hebt om je te houden aan een dieet of wat ook. Niet omdat ik nou denk dat die lui zo bovenmatig verstand hebben van wat je kunt (en mag) eten.....
Daar ben ik het helemaal mee eens, en het is hetzelfde met al die populaire dieëten, die zijn meestal ook niet gezond terwijl ze zo wel overkomen.
http://www.perera-smith.nl
biologische/vegan webshop

LouLou

Bericht door LouLou » ma apr 21, 2008 21:30

Het feit dat je de achterkantjes moet lezen helpt al! Maar ik at zoveel vla, kaas, koekjes, drop, chocola, melk, yogi etc, dat schrappen helpt zeker! nu eet ik veel fruit, een beetje pindakaas, jam, volkorenbrood en heel af en toe als humpday treat een soyadessert, en het helpt!

Plaats reactie