Smaaklessen

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Smaaklessen

Bericht door Vegantastic »

Iemand bekend met smaaklessen?

Dat zijn ontwikkelde lessen die gemaakt zijn voor de basisscholen, zodat men inzicht heeft in waar voeding vandaan komt.

Ik werd er opgeattendeerd. Zie http://www.smaaklessen.nl

Grootste fout is al dat ze in de smaaklessen denken dat vegetariers vis eten.. leuk dat de kinderen dat geleerd word.

Verder geen woord over veganisme natuurlijk.

Ik ga het verder nog bekijken, maar volgens mij ligt er ook weer een focus op zuivel. Misschien dat iemand anders het ook nog wil doorlezen. En punten eruit wil selecteren om hier te posten.

marjan

Bericht door marjan »

Ei-inspektie op kopieerblad 13 voor groep 7/8 :( waarbij de kinderen allerlei soorten eieren moeten proeven en vragen moeten beantwoorden als:"Vind je de prijs van het ei een eerlijke prijs voor het werk van de boer?" En "waar hangt dat van af?" En "Wat is er het best voor de kippen denk je?"

Shantisabine

Bericht door Shantisabine »

Ik persoonlijk vind de vraag 'Wat is het best voor de kippen denk je?' erg goed. Eindelijk (hihi, ei-ndelijk) wordt het kinderen duidelijk gemaakt dat een ei van een levend wezen komt en dat je ook aan haar leven moet denken.
Tuurlijk weten kinderen wel 'een ei komt van een kip', maar deze vraag laat het de kinderen ook beseffen (hoop ik). Toch een stapje in de goede richting.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

ja goed natuurlijk. Maar ik zie niet op de website echt info dat ze echt laten zien hoe kippen gehouden word. In de lespakketten vooral informatie, maar niet echt foto's en er is geloof geen video wat getoond word. Of ik heb dat nog niet gevonden.

Ook zijn de makers voedingscentrum, wageningen uni e.d.

Niet echt plekken waar je 100% kan uitgaan van objectiviteit.

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

marjan schreef:"Wat is er het best voor de kippen denk je?"
Het zou wel fijn zijn als dan ook eerlijk aan de kinderen wordt uitgelegd wat werkelijk het beste voor de kippen is en waarom. Ik vrees dat ze niet verder zullen komen dan de kinderen te vertellen dat biologisch de beste optie is. Het helemaal laten staan van eieren zal wel niet genoemd worden.

Anderzijds is het toch weer beter dan niets. Misschien gaat zo hier en daar ergens een kind meer nadenken over dieren, eten en lekker en gezond eten met minder dierenleed. (of is dat ijdele hoop?). Misschien blijft er ergens bij een paar kinderen iets hangen van deze lessen.

Al zal 'een lekker stukje vlees' ook wel onderdeel van die lessen zijn. :(

Plaats reactie