vegapolis

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Dave
Leefwijze: veganist

Bericht door Dave » di dec 12, 2006 21:51

Alex schreef:
Hoe bedoel je? Bij je eigen verzekering de viana vleesvervangers declareren? Kan je zomaar korting krijgen?
Wel eerst een voorstel doen en verwijzen naar Agis natuurlijk en dat je weinig ziek bent enzo. Niet zomaar declareren, dat is raar.
Ik heb wel eens geprobeerd een voorstel te doen, maar daar gingen ze niet op in.
Ik denk dat ik het weer ga proberen gezien het politieke klimaat in Nederland.

Marla

Bericht door Marla » do dec 21, 2006 13:46

Zijn er hier al meer mensen overgestapt op de Vegapolis?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do dec 21, 2006 13:48

ik ga nog.

Marla

Bericht door Marla » do dec 21, 2006 13:52

Ik ga mijn aanvraag formulier binnen nu en een half uur op de bus doen. 8)

Wildflower
Leefwijze: part-time veganist

Vegapolis

Bericht door Wildflower » vr jan 12, 2007 14:46

Ook ik ben inmiddels overgestapt. :D

Marla

Bericht door Marla » do feb 22, 2007 9:47

Even een vraagje aan de mensen die over waren gestapt, hebben jullie inmiddels alles ontvangen? Ik heb nu wel een polisblad van agis en de polisvoorwaarden, maar dat is gewoon voor de standaard agis verzekering, er staat niks in over de stichting preventiepolis. Ik heb zelf wel een aanvraagformulier ontvangen voor die Greencard, maar mijn vriend kreeg die niet, en toen hij daar bij agis om ging vragen hadden ze er nog nooit van gehoord. :roll:

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » do feb 22, 2007 18:32

Toevallig krijg ik 1 minuut geleden onderstaande mail in mijn inbox:
Geachte mevrouw Kiwi,

In december ontving u van ons informatie over de VegaPolis, de eerste zorgverzekering ter wereld speciaal voor vleesverlaters en vegetariërs.
U heeft (nog) niet gekozen voor de VegaPolis, maar wellicht wilt u ons helpen de VegaPolis verder te verbeteren zodat we eind 2007 met een aanbod kunnen komen dat mogelijk nog beter aansluit op uw wensen.
U zou ons erg helpen wanneer u mee wilt werken aan het invullen van een korte vragenlijst m.b.t uw wensen en suggesties voor de VegaPolis.
Als blijk van waardering verloten we onder de deelnemers aan deze enquête een exemplaar van het zojuist verschenen boek “Superchic vegetarisch” van R.Elliot.
U kunt naar de online enquête door te klikken op deze link
Alvast hartelijk dank voor uw aandacht en mogelijke medewerking!

Met vriendelijke groet, VegaPolis,

Marla

Bericht door Marla » do feb 22, 2007 19:01

Ja daar kreeg ik ook een brief over, ik heb hem ook al ingevuld. Heb erbij geschreven dat ik graag wil dat ze het aantal merken vleesvervangers dat je kunt declareren uitbreiden zodat veganisten er ook wat aan hebben, en verder of je ook een deel van je lidmaatschap van de NVV vergoed kunt krijgen (zoals nu het geval is bij NVB).
Misschien kunnen meer mensen de enquete doen, dat kan hier.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » do feb 22, 2007 20:42

Heb 'm ook ingevuld,
zelfde als Marla aangegeven :D

Dave

Re: vegapolis

Bericht door Dave » di aug 18, 2009 11:28

Hallo,
vorig jaar heb ik de vegapolis genomen met gratis greencard en dit jaar wordt er een kaartbijdrage van 30 euro in rekening gebracht die ik ook niet kan declareren dus helemaal niet gratis. Ik bellen met Lasercards en die verwijst mij weer door naar Agis en iedere keer als ik bel is degene die er over gaat net op vakantie en zeggen dat ik word teruggebeld, terwijl dat niet gebeurt. Ik kan ook nergens iets over een kaartbijdrage van 30 euro vinden dus ik vind dit misleiding. Nu heb ik gedreigd dat als ik maandag niet wordt teruggebeld en wordt opgelost ik die kaart opzeg en ook wegga bij Agis.

Hebben jullie die 30 euro kaartbijdrage ook gekregen en erover geklaagd of vinden jullie het wel best?
Laatst gewijzigd door Dave op di aug 18, 2009 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Marla

Bericht door Marla » di aug 18, 2009 11:54

Nee bij mij was de kaart wel echt gratis. Ik ben inmiddels wel weg bij de vegapolis, het sloeg allemaal nergens op. Mijn vriend heeft bijv. die credit card nooit gehad, als hij belde wisten ze er zowel bij Agis als bij Lasercards niks van af. Verder kreeg ik te horen dat ik geen vleesvervangers mocht declareren omdat ik geen aanvullende verzekering had, terwijl iemand anders op vegatopia wel gewoon kon declareren. Het was ook totaal niet duidelijk dat je een aanvullende verzekering moest hebben om in aanmerking te komen voor die extraatjes.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di aug 18, 2009 22:05

Ik heb nog geen problemen er mee gehad. Maar ik probeer ook niets te declareren ofzo. :)

taeka
Leefwijze: vegetarier

Bericht door taeka » wo aug 19, 2009 9:39

Ik heb ook geen greenkaart.
Krijg wel 25 euro terug voor vleesvervangers.
Maar als je geen vleesvervangers eet, dan ben je blijkbaar geen vegetarier of veganist en kom je niet in aanmerking voor die 25 euro.
Vindt de vegapolis ook eigenlijks niet zo goedkoop en vergelijking wat wij doen voor mens, dier en mileu.

Dave

Bericht door Dave » do aug 27, 2009 18:09

Ik heb inmiddels die 30 euro kaartbijdrage van de greencard op mijn giro teruggekregen :D

Plaats reactie