Auw! Bijensteek..

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Wildflower
Leefwijze: part-time veganist

Auw! Bijensteek..

Bericht door Wildflower » di aug 01, 2006 11:33

Hoi forummers,

Gistermiddag ben ik door een bij gestoken in de binnenkant van mijn bovenarm. :( Het deed gisteren ontzettend zeer, het was dik en rood. Maar ook nu zit er nog een rode plek, van zo'n 5 bij 10 cm. Het voelt ontzettend warm aan, zelfs door mijn vest heen, en doet bij aanraking nog zeer. Iemand een idee of dit "normaal" is of zal ik toch maar even langs de dokter gaan?

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di aug 01, 2006 11:37

Misschien dat je een allergische reactie er van hebt? Ik ben zelf niet allergisch, misschen dat iemand die allergisch er voor is er meer weet?

Als je zoekt op google op bijensteek vind je ook wat info.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di aug 01, 2006 11:41

Als je gestoken wordt door een bij moet je meteen het gif en de angel eruitzuigen, want die blijft meestal achter. Het zou dus best kunnen zijn dat die angel er nu nog in zit en aan het ontsteken is.

Joop

Bericht door Joop » di aug 01, 2006 11:45

Ochtendurine schijnt te helpen, maar goed daar heb je op dit tijdstip weinig aan, tenzij je iemand kent die nog wakker moet worden.

Wildflower

Auw! Bijensteek..

Bericht door Wildflower » di aug 01, 2006 11:48

Gelukkig had een behulpzame bijstaander de angel er al uitgetrokken, maar ik lees net dat je dat vooral niet tussen duim en wijsvinger moet doen omdat al het gif dan vrijkomt :?

Ik denk niet dat ik superallergisch ben, maar wellicht wel licht overgevoelig... zal vanmiddag nog maar even afwachten.

Veganpix

Bericht door Veganpix » di aug 01, 2006 15:32

Als je allergisch bent dan weet je dat wel binnen een half uur nadat je gestoken bent. Dan voel je je echt beroerd.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di aug 01, 2006 15:44

Bijensteken kunnen erg agressief zijn, en pijn doen ipv jeuken!
Als het morgen niet minder word ff aan de bel trekken.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Wildflower

Bijensteek

Bericht door Wildflower » wo aug 02, 2006 20:15

Bedankt allemaal voor jullie reacties! :thanks: Gelukkig is de pijn en de zwelling inmiddels bijna verdwenen.

Joop

Re: Bijensteek

Bericht door Joop » do aug 03, 2006 7:38

Wildflower schreef:Bedankt allemaal voor jullie reacties! :thanks: Gelukkig is de pijn en de zwelling inmiddels bijna verdwenen.
Ochtendurine is echt wonderspul. Je hebt zelfs mensen die er elke dag een glas van drinken, al zie ik daar de noodzaak niet zo toe.

Beetje off topic maar iemand nog op discovery het programma "body snatchers" gezien. Over parasieten die in je lichaam kunnen gaan zitten. Freaky dingen zaten erbij. Een soort van visje (langwerpig) die in iemands fluit was gezwommen (13cm lang, die vis dan)... en lintwormen van bijna 3 meter. Larven in iemand hoofd etc. etc.

Iemand wel een zoiets gehad??

Weet niet hoe fanatiek mensen zijn met dierenrechten enzo, maar hier ligt voor mij toch een duidelijke grens.

Marla

Bericht door Marla » do aug 03, 2006 8:04

Joop schreef:
Ochtendurine is echt wonderspul. Je hebt zelfs mensen die er elke dag een glas van drinken, al zie ik daar de noodzaak niet zo toe.

Beetje off topic maar iemand nog op discovery het programma "body snatchers" gezien. Over parasieten die in je lichaam kunnen gaan zitten. Freaky dingen zaten erbij. Een soort van visje (langwerpig) die in iemands fluit was gezwommen (13cm lang, die vis dan)... en lintwormen van bijna 3 meter. Larven in iemand hoofd etc. etc.

Iemand wel een zoiets gehad??

Weet niet hoe fanatiek mensen zijn met dierenrechten enzo, maar hier ligt voor mij toch een duidelijke grens.
Ik heb teken en bloedzuigers gehad. Op dat moment ga ik ook niet echt nadenken over hoe ik zo'n beest kan verwijderen zonder pijn te doen, echt je wilt ze zo snel mogelijk van je lichaam afkrijgen!

Joop

Bericht door Joop » do aug 03, 2006 8:11

Marla schreef:
Ik heb teken en bloedzuigers gehad. Op dat moment ga ik ook niet echt nadenken over hoe ik zo'n beest kan verwijderen zonder pijn te doen, echt je wilt ze zo snel mogelijk van je lichaam afkrijgen!
Teken heb ik ook gehad. Vissen gelukkig niet.

Marla

Bericht door Marla » do aug 03, 2006 8:17

Vorig jaar in Panama haalde ik soms wel 20 teken van mijn lijf af na een dagje regenwoud. Ik spoelde ze dan meestal door t doucheputje ofzo, brrr wat een gore beesten.

Joop

Bericht door Joop » do aug 03, 2006 8:20

Marla schreef:Vorig jaar in Panama haalde ik soms wel 20 teken van mijn lijf af na een dagje regenwoud. Ik spoelde ze dan meestal door t doucheputje ofzo, brrr wat een gore beesten.
Afspoelen? Maar ze kruipen toch in je huid? Moet je toch met ene tangetje eruit draaien of eruit branden? Las onlangs dat steeds meer mensen de ziekte van Lyme (?) krijgen door teken. Of iig dat de kans dat je de ziekte krijgt steeds groter wordt. :x

Marla

Bericht door Marla » do aug 03, 2006 8:24

Joop schreef:
Afspoelen? Maar ze kruipen toch in je huid? Moet je toch met ene tangetje eruit draaien of eruit branden? Las onlangs dat steeds meer mensen de ziekte van Lyme (?) krijgen door teken. Of iig dat de kans dat je de ziekte krijgt steeds groter wordt. :x
Ja met een tangetje eruit trekken maar daarna spoel ik ze weg (ipv ze bijvoorbeeld buiten neer te zetten om hun leven te sparen).

Ja in veel landen is er een behoorlijk groot risico op de ziekte van Lyme, gelukkig was dat in Panama niet het geval.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » do aug 03, 2006 10:44

Ik trek me grens ook bij parasieten (en daar vallen muggen ook onder, sorry alex :P ), ik bedoel: WTF?

Je kan ze gewoon al krijgen van lensen in je oog doen die je spoelt met gewoon water... zo'n gast was gewoon blind geworden.

:x
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

pebbles

Bericht door pebbles » za aug 05, 2006 11:46

gelukkig nog nooit een teek gehad, toch niet dat ik weet, want als ze zich volgezogen hebben, laten ze zich terug vallen, ik vind het echt enge beesten...

in Denemarken had ik een muggenbeet en die leek op jouw bijensteek. Ze was zo groot als mijn hand, hard en ze voelde warm aan! Gelukkig is ze nu bijna weg.

ik ben allergisch aan insectenbeten dus als ik een steek heb van een bij moet ik naar het ziekenhuis.

Ineke

Bericht door Ineke » vr jul 27, 2007 18:12

Een beetje laat , maar als het weer gebeurt ook bij muggensteken en kwallenbeten en brandetelprikken gewoon wat keukenazijn erop doen. (dit helpt niet tegen allergie?n) en er natuurlijk een kleine kans dat die helder gemaakt is doormiddel van iets dierlijks, Ik zal er eens een aantal azijnsoorten/merken navragen wat ze gebruiken :idea:
Laatst gewijzigd door Ineke op di jul 31, 2007 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip » di jul 31, 2007 13:10

Keukenazijn heb ik pas ook nog gebruikt. Ik ben namelijk als stagiair werkzaam geweest bij Natuurmonumenten en ik zat de hele tijd in het veld en ik ben schijnbaar overgevoelig voor de Eikenprocessierups. Mijn hele buik, knieholten en schouderholten en veel meer, zaten onder de rode bultjes. Het voelde aan als een rubber noppenmatje en het jeukte echt abnormaal hard! Ik heb er een halve fles mentholpoeder doorheen gegooid om van die jeuk af te komen. En natuurlijk af en toe azijn erop smeren.

Van bijen heb ik trouwens nooit last gehad. Trapte vroeger wel eens in een bij als ik weer met blote voeten door de tuin liep, maar die angel trok ik eruit, zoog er een keer aan en het was ok?.

Allergie?n en overgevoeligheden zijn echt irritant, ik weet er alles van. Ben zelf allergisch voor o.a. katten en honden (hebben thuis 3 katten) en heb een sterke vorm van hooikoorts, daar komt nu ook eens overgevoeligheid voor de Eikenprocessierups bij. Wat kan ik nog meer verwachten?

Ik ga binnenkort eens een uitgebreide allergietest doen.
Burgerlul

Ineke

Bericht door Ineke » di jul 31, 2007 14:20

Hoe lang ben je al allergisch/overgevoelig?.

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip » di jul 31, 2007 15:47

Zolang ik weet heb ik hooikoorts. Ook gevoelig voor stof enzo. De Eikenprocessierups, daar kwam ik pas een maand of wat geleden achter.
Burgerlul

Plaats reactie