Minder last van muggensteken door veganistisch dieet

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie

Wordt u sinds u veganist bent geworden minder gestoken door muggen?

ja ik word veel minder gestoken
6
19%
nee het blijft hetzelfde, veel namelijk
16
52%
ik werd bijna nooit gestoken, en dat bleef zo
8
26%
ik word nu zelfs vaker gestoken
1
3%

Totaal aantal stemmen: 31

ronny
Contacteer:

Minder last van muggensteken door veganistisch dieet

Bericht door ronny » vr jul 28, 2006 10:42

Een vriendin van mij vroeg mij het volgende:
"word jij vaak gestoken door muggen"
..
ik zei "nee, niet meer, vroeger wel"

...
ze zei hetzelfde en we zijn beiden vegan geworden.

En aldus, een onderzoekje is geboren.
~ van alle tegeltjeswijsheden is dit de mooiste ~

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla » vr jul 28, 2006 10:44

Ik ben helaas nog net zo aantrekkelijk voor muggen als vroeger.

Veganpix

Bericht door Veganpix » vr jul 28, 2006 10:49

Ik heb gestemd: nee het blijft hetzelfde, veel namelijk.

Thuis valt het wel mee, want ik heb overal horren voor, maar als ik met mijn camera in de natuur loop, dan ben ik altijd de pineut. Zeker als ik druk aan het fotograferen ben in soms bijna onmogelijke posities, dan begin je, vooral met dit warme weer, gauw te zweten en dan hebben ze mij zo gevonden. Het zijn bij mij niet alleen muggensteken maar ook alle andere vreemde steekpartijen.
:(

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr jul 28, 2006 11:04

Op plekken waar vleeseters aanwezig zijn wordt ik minder gestoken. En als er een mug is op mijn kamer wordt ik nog wel goed gestoken. Gisterenavond door klein mugje een stuk of 5 keer.

Maar de aantrekkelijkheid ligt ook wel aan wat je eet enzo. En met veel B1 ben je ook minder aantrekkelijk.

Overigens kan ik heel goed tegen muggen nu. Gewoon niet concetreren op muggenbeten. Dat zorgt voor jeuk en krappen verergert het gewoon.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » vr jul 28, 2006 11:30

Ik weet niet of ik nu vaker word gestoken dan vroeger.
Ik dacht nooit gestoken te worden, maar laatst ontdekte ik dat ik af en toe kleine rode bultjes heb. Volgens mij moeten dat muggenprikjes zijn. Last heb ik er echter nog nooit van gehad. Het zijn ook maar hele kleine plekjes. Ik denk dat ik niet zo lekker ben.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » vr jul 28, 2006 11:44

Ik dacht me te herinneren dat we het daar al eerder over gehad hebben, en inderdaad. Ik ben nog steeds altijd de pineut, of ik me nu tussen vleeseters bevind of niet, ze moeten mij altijd hebben...

fiepje

Bericht door fiepje » vr jul 28, 2006 12:06

Ik heb op de eerste optie gestemd.
Mij is het opgevallen dat toen ik vegetari?r werd, ik veel minder gestoken werd en er ook nauwelijks tot geen last van had als ik wel gestoken werd.
Sinds ik veganist ben is het nogsteeds weinig. Maar zoals nu, heb ik wel wat bultjes \ vlekjes, maar ik slaap al tijden buiten en ben practisch de hele dag daar te vinden dusja, dat je dan gestoken wordt lijkt me bijna logisch. Maar ik heb er zelf totaal geen last van (gelukkig ^^)

veglife

Bericht door veglife » vr jul 28, 2006 14:13

Voor mij geld helaas hetzelfde, deze bloeddorstige monsters willen mij nog steeks steken. Gelukkig zijn het enkel de vrouwtjes die prikken....... :lol:

Corrupted

Bericht door Corrupted » vr jul 28, 2006 18:07

Ik heb dit jaar nog geen mug gezien gelukkig, maar ik werd vroeger sowieso al nooit veel gestoken, en nu al helemaal niet meer (of ik merk het gewoon niet zo). Ik weet ook eigenlijk niet meer precies hoe vaak ik vijf of tien jaar geleden door muggen werd gestoken :)

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » vr jul 28, 2006 20:46

Ik ben lek (10 muggensteken per been/arm) en allergisch, dus ik ben nu PRACHTIG.

Dus nee, voor mij gaat die vlieger niet op.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Rigdzin
Contacteer:

Bericht door Rigdzin » vr jul 28, 2006 20:52

Na 39 sec. google,

Waarom muggen zo kieskeurig zijn

Dat muggen kieskeurig zijn wanneer ze zich laven aan ons bloed en dat liever uit de ??n dan uit de ander halen, hebben velen van ons al mogen ondervinden. Nu hebben Britse vorsers ook ontdekt hoe dat komt:
sommige mensen beschikken over een beschermgeur die maakt dat bloeddorstige insecten hen gewoonweg niet kunnen ruiken en dus steken, aldus de Sunday Times.

Wel eens op een warme zomernacht wakker gehouden door agressieve muggen en andere insecten, terwijl naast u iemand rustig doorsliep? Dat komt omdat de ene mens zoeter bloed heeft dan de andere, zo luidde de volkswijsheid. Maar onderzoekers van de universiteit van Aberdeen hebben, samen met collega's van een Engels centrum voor biologische scheikunde, een meer wetenschappelijk antwoord gevonden.

Sommige mensen blijken namelijk over chemische stoffen te beschikken die hen onruikbaar (en soms zelfs afstotelijk) maken voor muggen en soortgenoten, die dan op zoek gaan naar een aantrekkelijker prooi. De Britse wetenschappers verwachten binnen een jaar concreet te hebben vastgesteld welke chemische bestanddelen verantwoordelijk zijn voor zo'n muggenfilter en willen op grond van die bevindingen een heel nieuw, echt afdoend, soort anti-muggenmiddel ontwikkelen.

veglife

Bericht door veglife » za jul 29, 2006 18:52

Even indirect off topic, waar ik wel minder last van heb: hooikoorts. Ieder jaar was dit weer een drama, maar sinds ik meer rauw eet heb ik er amper last van :!:

Maar dit terzijde.

fief
Contacteer:

Bericht door fief » za jul 29, 2006 20:02

Ik werd al nauwelijks gestoken door muggen en op normale plaatsen wordt ik nog steeds zo goed als niet gestoken. (Het noorden van Canada valt onder niet normale plaatsen)

Styx

Bericht door Styx » zo aug 13, 2006 20:11

Wel gestoken, geen last.

pebbles

Bericht door pebbles » ma aug 14, 2006 12:35

ik ben allergisch en nu nog altijd, in Denemarken had er mij een mug gestoken op mijn linkerdij en ze werd zo groot als mijn hand

muggen vinden mij nog steeds

veglife

Bericht door veglife » ma aug 14, 2006 19:56

pebbles schreef:ik ben allergisch en nu nog altijd, in Denemarken had er mij een mug gestoken op mijn linkerdij en ze werd zo groot als mijn hand
Die mug?

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Re: Minder last van muggensteken door veganistisch dieet

Bericht door Marcello » vr sep 04, 2009 15:19

Om even terug te komen op dit oude onderwerp: Sinds een maand wordt ik weer gestoken door muggen. Dat is voor het eerst sinds vele jaren. Ik was al helemaal vergeten hoe vervelend dat was! :roll: Natuurlijk probeer ik een verklaring te vinden, maar ik heb geen idee. In m'n voedingspatroon is de laatste tijd eigenlijk maar één ding veranderd: Ik eet vaker drop, maar daar kan het toch niet aan liggen? Voor het slapen gaan probeer ik ze te vangen met een glas en een stukje karton en zet ze dan zo veel mogelijk buiten, maar ik vergeet er blijkbaar altijd wel eentje. Of ze glippen door m'n raam langs de gordijnen. Ook het zoemen vind ik erg vervelend. Ik heb zelfs al oordopjes gebruikt :oops:
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

vegalan

Bericht door vegalan » vr sep 04, 2009 16:40

Nematocera droptarieus? ;)

.

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » za sep 05, 2009 8:29

Haha :lol:
Maar er valt me nog wat in: ik eet sinds een tijdje bijna geen pistache noten meer; voor die tijd dagelijks best wel een redelijke portie!

Is er een biochemicus in de zaal? :roll:
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

vegalan

Bericht door vegalan » za sep 05, 2009 12:35

Plaats even wat bloed op het forum, dan kunnen deskundigen kijken naar het bloedbeeld! ;)

Go nuts go healthy Pdf.
http://www.zuidvruchten.nl/dbdocs/page_ ... chment.pdf

Noten bevatten flavonoiden, fenolen, isoflavonen en ellaginezuur. De pistaches zijn rijk aan lecithine, calcium, thiamine, fosfor, ijzer en vitamine A. Ze bevatten ook magnesium en veel ascorbine zuur of vitamine C, dit in tegenstelling tot amandelen en Cashewnoten die geen vitamine C bevatten, alleen Hazelnoten bevatten meer vitnamine C. Het vitaminegehalte E en B daalt echter als noten verhit worden. Wissel daarom rauwe en geroosterde noten af. In tegenstelling tot Amandelen zijn ze zwak zuurvormend.

.

Plaats reactie