Veganisme ongezond..

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie

Veganisme ongezond

Ja sowieso, je komt gewoon dingen te kort.
1
2%
Indien je gevarieerd eet niet..
11
26%
Indien je gevarieerd eet en extra voedingsupl. neemt niet
28
67%
Sowieso niet, je mist niets. Hoeft ook niet perse ergens op te letten, veganisme is heel natuurlijk.
2
5%

Totaal aantal stemmen: 42

Marla
Leefwijze: veganist

Bericht door Marla »

Dave schreef:Een vleeskoe leeft korter en wordt geslacht. Een melkkoe leeft (dus lijdt)langer en wordt uiteindelijk ook geslacht, maar boven dat wordt een melkkoe zwanger gehouden om melk te produceren en kalveren te krijgen.
Daar om lijdt een melkkoe meer dan een vleeskoe. :wink:
En wat is jouw redenering, Marla?
Je hebt dus liever dat een heleboel beesten gedurende een kortere tijd lijden dan dat er een beest een langere tijd lijdt, daar ben ik het dus al niet mee eens. Vleeskoeien worden ook zwanger gemaakt trouwens, anders zou het snel afgelopen zijn met vleeskoeien industrie!
Dave

Bericht door Dave »

Marla schreef:
Je hebt dus liever dat een heleboel beesten gedurende een kortere tijd lijden dan dat er een beest een langere tijd lijdt, daar ben ik het dus al niet mee eens.
Dat beweer ik niet.
Er zijn meer mensen die vlees eten dan melk drinken dat is waar en daarom zijn er meer vleeskoeien dan melkkoeien nodig om te voorzien in de behoefte, maar ik vergelijk per dier en per gelijke hoeveelheden (dus het product) en jij de totalen (dus de industrie) en dan over de hele wereld. En aangezien iemand een product consumeert en niet het totaal van een industrie lijkt het mij wel een punt om erbij stil te staan voor 1 individu.
Maar dit is een discussie van welke twee slechte dingen is slechter. :wink:
Marla schreef: Vleeskoeien worden ook zwanger gemaakt trouwens, anders zou het snel afgelopen zijn met vleeskoeien industrie!
Ja, maar niet in die mate van melkkoeien, vooral in Nederland.
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Vleeskoeien is maar een kwart van aantal koeien. De rest van vlees komt van melkvee. Maar het staat allebei met elkaar in verbinding.
Dave

Bericht door Dave »

Alex schreef:Vleeskoeien is maar een kwart van aantal koeien. De rest van vlees komt van melkvee. Maar het staat allebei met elkaar in verbinding.
Zijn dat koeien in NL of de hele wereld?
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Dave schreef:Zijn dat koeien in NL of de hele wereld?
NL cijfers dacht ik.
Brent

Bericht door Brent »

Mave schreef:SCD is geen zetmeel e.d. he?

Klopt, nooit brood, musli, rijst of pasta meer eten. Alleen suikers die enkelvoudig zijn zoals in fuit en vruchtensap.
Mave schreef: Ik ben geen expert, maar ik weet wel zeker dat je er zonder kaas ook komt. Ik heb een lange tijd geen koolhydraten gegeten, alleen salades, fruit en noten en toen ik toevallig een algemene bloedtest moest doen was alles perfect.

Hoe lang heb je dat volgehouden?
Je zou op http://www.voorhethart.nl een dagje kaas-vrij kunnen invoeren om te kijken of je voeding n beetje volstaat.
Beetje lastig in het gebruik, maar ik zal het morgen opnieuw proberen, maar dan zonder kaas. Bedankt voor de link! :D
Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Ik denk gewoon als je zo'n beperkt dieet moet volgen, dat je niet veganisme moet gaan nastreven, dan word je leven heel erg beperkt. Je hebt ook mensen die zijn allergisch voor gluten, soja en noten etc. , die kunnen ook geen veganist zijn. Het is niet voor iedereen weggelegd/mogelijk.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home
Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Brent schreef: Hoe lang heb je dat volgehouden?
Ik denk zo'n 3 keer 4 maanden-half jaar. (Tussendoor afentoe wel koolhydraten gegeten en daarna de draad weer opgepakt.)

Voelde me wel stukken beter trouwens. Maar ik moet erbij zeggen dat ik meer op gluten let(te) dan op koolhydraten an sich, dus ik at wel soms rijst, maar niet veel.
Mag je wel dingen als banaan, mango, druiven etc? Dat bevat in verhouding veel energie.

Edit: oh niet goed gelezen, wel dus. Misschien kun je daar iets mee; ik meen dat bananen bijv snel energie leveren in verhouding tot de tragere suikers in ander fruit/groenten. (zomaar 'n idee hoor)?
Laatst gewijzigd door Mave op vr apr 27, 2007 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Je hebt ook mensen die zijn allergisch voor gluten, soja en noten etc. , die kunnen ook geen veganist zijn.
Kan wel, maar erg lastig natuurlijk.
Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Ja het kan theoretisch, of mss voor mensen die graag fruitarier zijn, maar in praktijk lijkt het me toch behoorlijk kut en niet vol te houden.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home
Mave

Bericht door Mave »

Toen ik nog in de natuurwinkel werkte kwam er wel 'ns een vrouw (meisje nog eigenlijk) die vegetarisch was, glutenintolerantie had en lactoseintolerantie. En ze had sojaallergie.
Die kon dus echt niks eten, ik geloof dat er 1 pak crackers geschikt was ofzo.
Het stomme is dat er op glutenvrij gebied vrijwel niks lactosevrij is (tenminste, van het assortiment wat wij hadden daar- was niet zo heel breed)

Trouwens Brent, mag je wel soja?
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Kirsten schreef:Ja het kan theoretisch, of mss voor mensen die graag fruitarier zijn, maar in praktijk lijkt het me toch behoorlijk kut en niet vol te houden.
Tuurlijk. Maar dat is wat mensen ook zeggen over veganisme. Het is maar net wat je kan opbrengen natuurlijk. En dat moet ieder voor zich bekijken.
Brent

Bericht door Brent »

Bananen mogen alleen als ze erg rijp zijn (zwart of gespikkeld) omdat er anders nog zetmeel in zit. Ik ben die kaas wel erg gaan waarderen nu ik geen granen of suiker meer eet. Als ik notenbroodjes zou bakken zou het misschien wel vol te houden zijn.

De meesten met een SCD-dieet maken 24 uurs yoghurt (zonder lactose) en eten vis, eieren en vlees. Ik dus alleen die kaas.
Mave

Bericht door Mave »

Brent schreef:Bananen mogen alleen als ze erg rijp zijn (zwart of gespikkeld) omdat er anders nog zetmeel in zit. Ik ben die kaas wel erg gaan waarderen nu ik geen granen of suiker meer eet. Als ik notenbroodjes zou bakken zou het misschien wel vol te houden zijn.

De meesten met een SCD-dieet maken 24 uurs yoghurt (zonder lactose) en eten vis, eieren en vlees. Ik dus alleen die kaas.
Kun je geen sojayoghurt eten?

Kan me wel voorstellen dat je nog een andere eiwitbron wil inderdaad. Hoewel ik veganisme altijd aanmoedigen wil begrijp ik je punt helemaal.
t Wordt anders wel erg beperkt wrs.
Brent

Bericht door Brent »

Mave schreef: Kun je geen sojayoghurt eten?
Dat doe ik wel eens een enkele keer (vooral die met bosvruchten is erg lekker), maar is eigenlijk taboe vanwege de toegevoegde suiker (een complex koolhydraat).

Ik heb ze (Alpro) wel ooit eens gemotiveerd verzocht er minder suiker in te doen en dat hebben ze na enkele maanden ook gedaan. :D
Plaats reactie