Sport-topic

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Die zere knie?n heeft hij juist opgelopen in het bos! :mrgreen:

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

franske schreef:loop naast het fietspad/weg, in de berm Op zachte ondergond lopen spaart aanzienlijk je knie?n en enkels. Beter nog in het bos, maar dat is niet overal aanwezig. Bijkomend voordeel is dat in bos/onverhard meer ontspannen loopt dan verhard (en ook stukken zwaarder is, dus beter voor je lichaam).
Idd. opgelopen in het bos :)

Maar ik heb sowieso zwakke knieen, enkels en rug. De knieen had ik vroeger al last van bij het voetballen. En daarnaast speelt gewicht ook nog eens een mee.

Tijmetje op uni

Bericht door Tijmetje op uni »

Ik probeer al tijden wat regelmatig te lopen, maar het lukt me altijd maar een tijdje. Als het weer minder wordt of ik geen zin meer heb stop ik er mee.

Op het moment ben ik weer een beetje bezig. Er is een Vlaamse start to run podcast waar je elke week een aantal lessen heb en dan aan het einde 5km kan lopen.
Vrij basis, minuutje lopen, minuutje wandelen e.d. maar wel handig. Evy geeft aan wanneer te lopen en wanneer te wandelen en dat is best handig. De muziek is niet altijd zo interessant, de aanmoediging is vrij idioot, en de melk promotie die je soms ineens krijgt is zeer irritant, maar ik denk dat ik toch ga proberen dat hele ding te volgen.[/url]

-gebruikergewist-

Ik heb sinds vorige week woensdag ook niet meer gelopen. :oops: Maar ik neem vanavond mijn hardloopspullen weer mee naar Winterswijk, misschien komen ze dit weekend wel uit m'n tas.
:rendier:

een of andere pipo

Bericht door een of andere pipo »

Tijmetje op uni schreef:de aanmoediging is vrij idioot, en de melk promotie die je soms ineens krijgt is zeer irritant[/url]
:hehe:

wat voor shiit zeggen ze dan bijvoorbeeld?

tijmetje op uni

Bericht door tijmetje op uni »

Zo af en toe bazelt zo'n man iets korts over dat je tegen een stootje kan met melk. :roll:

Heeft iets hiermee te maken.

Het is maar twee of drie keer tijdens die podcast en het duurt misschien 15 seconden, maar melk promotie irriteerd me meestal nogal. Vooral als ze proberen ons te doen geloven dat ze zwak zijn als we het niet drinken.

vgl op de fiets

sport

Bericht door vgl op de fiets »

Ik heb altijd begrepen, dat als je aan sport wilt doen, dat het dan beter is om eerst eens te kijken welke sport (bijv op dat moment) het beste bij je past. Er zijn namelijk structurele en fysiologische (stofwisseling) verschillen etc.

Melk is slecht een zwakke commerci?le witwasser voor het vieze hemd van een krachtpatser.

-gebruikergewist-

Re: sport

vgl op de fiets schreef:Ik heb altijd begrepen, dat als je aan sport wilt doen, dat het dan beter is om eerst eens te kijken welke sport (bijv op dat moment) het beste bij je past. Er zijn namelijk structurele en fysiologische (stofwisseling) verschillen etc.
Volgens mij is het belangrijker welke sport je leuk vindt om te doen, omdat iets wat je leukvindt veel langer volhoudt dan iets wat je alleen maar doet omdat het fysiologisch bij je zou passen. Of wat de meest praktische sport is bijvoorbeeld voor jou op dat moment. Daarom ben ik maar gaan hardlopen, ik vind het niet echt leuk (echt niet leuk), maar ik kan het wel altijd en overal waar en wanneer ik wil doen, dus dat is heel erg praktisch, dat kan met bijna geen enkele andere sport.

Goh, handig, dat je een pc met internetverbinding op je fiets hebt zeg! :P

vegalan

Re: sport

Bericht door vegalan »

Kiwi schreef: Volgens mij is het belangrijker welke sport je leuk vindt om te doen, omdat iets wat je leukvindt veel langer volhoudt dan iets wat je alleen maar doet omdat het fysiologisch bij je zou passen.
Dit is laten we zeggen ook het recreatieve beginsel van de beweging. Ja, het moet ook aantrekkelijk zijn en ja, je moet het ook leuk vinden om te doen. Maar het is maar de vraag of je het altijd leuk zal blijven vinden, als je niet zoals de anderen kunt presteren omdat bepaalde factoren dit moeilijk maken. Het is maar hoe je er zelf mee om kunt gaan en dat beeld is gerelateerd aan het beeld van die anderen. Zelfs bij recreatie sporten zijn er personen die bijna altijd aan de kant staan en weliswaar is sociale ongelijkheid bij teamsporten groter dan bij individuele sporten, toch zijn deze invloeden niet geheel uit te sluiten en tast het je persoonlijke (sportieve concurrentie) waarde aan. Zolang je er plezier aan beleeft, niet al te hoge (concurrerende) eisen aan jezelf stelt en je conditie ook nog lekker goed gaat is er niets aan de hand.
Kiwi schreef: Of wat de meest praktische sport is bijvoorbeeld voor jou op dat moment. Daarom ben ik maar gaan hardlopen, ik vind het niet echt leuk (echt niet leuk), maar ik kan het wel altijd en overal waar en wanneer ik wil doen, dus dat is heel erg praktisch, dat kan met bijna geen enkele andere sport.

Ja, het moet wel praktisch zijn en als je eerst heel veel moet doen om ergens aan te beginnen, is de lol er misschien al weer van af.
Je kunt ook gaan rolschaatsen (Skeeleren) of steppen, ach er zijn mogelijkheden genoeg. Ik vind het prijskaartje ook wel belangrijk.
Kiwi schreef: Goh, handig, dat je een pc met internetverbinding op je fiets hebt zeg! :P
Fiets bij de pc kan toch ook. :wink:

Ik heb tegenwoordig ook een originele loop(rol)bank thuis (uit de sportschool).

ingenting

Bericht door ingenting »

een treadmill?

die dingen zijn leuk:D

ik probeer nu elke dag 25-50 minuten te 'fietsen' op zo'n nepfiets tot ik genoeg conditie heb om voor langere periodes te hardlopen (ben bang dat mijn knieen het anders weer snel begeven).

M'n vader heeft hem een jaar geleden gekocht maar nooit echt gebruikt:\

vegalan

Bericht door vegalan »

Ja een Treadmill

Heb je wel eens een Treadmill Bicycle gezien, die zijn pas erg onhandig.
ingenting schreef:
ik probeer nu elke dag 25-50 minuten te 'fietsen' op zo'n nepfiets tot ik genoeg conditie heb om voor langere periodes te hardlopen (ben bang dat mijn knieen het anders weer snel begeven).
wat dacht je van skywalking of backwalking? :D :wink:

ingenting

Bericht door ingenting »

oh my lord...backwalking...zoiets moest ik vroeger altijd bij mijn moeder doen als ze last had van haar rug.

trauma.

Touma

Bericht door Touma »

Dat doen Thaise meisjes toch?

ActivePaul
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door ActivePaul »

Ik ga elke week 3 tot 4x anderhalf uur 's avonds naar de sportschool voor cardio en krachttraining. Maar nu even niet ivm met de kaakbreuk :)
Het is erg fijn na je werk 's avonds met vrienden heerlijk ff te sporten en wat aan je conditie te doen. Je moet natuurlijk wel 'actiefit' blijven :)
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Touma schreef:Dat doen Thaise meisjes toch?
1e post is over Thaise meisjes = RESPECT.
ik had t niet beter kunnen doen!
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

-gebruikergewist-

De afgelopen weken heb ik maar minimaal hardgelopen. Beetje te druk met alles, en vooral geen zin enzo. Dinsdag ben ik langzaam aan weer begonnen met 6-5-6 (toen begon het te onweren en ben ik maar weer naar huis gegaan). Gisteren ben ik eindelijk weer eens meegesleept door Marjan en hebben we 5-6-7-8 met een toegift van 4 minuten gelopen, vandaag zelfs 8-8-4-8 met een toegift van 3 minuten.
Na het afgelopen feestweekend was ik kilo's aangekomen (het hele weekend taart en allemaal lekkere dingen eten tikt wel aan blijkbaar :wink:), maar inmiddels zijn die er weer af en ben ik in totaal al meer dan 27 kilo afgevallen. :cheerie:

Ingenting logt niet in

Bericht door Ingenting logt niet in »

:cheerie: yay!

ik ben even gestopt omdat ik mij niet zo goed voelde...
maar ik denk dat ik het vandaag of morgen het nepfietsen weer ga oppakken.

meer beweging = meer coconut cream pie!

(just kidding...hoewel de taart wel heel lekker is :P )

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Kiwi schreef:blijkbaar :wink:), maar inmiddels zijn die er weer af en ben ik in totaal al meer dan 27 kilo afgevallen. :cheerie:
Wow, wat goed van je Kim! :D

Ik ga morgen weer fitnessen (sportschool is vandaag dicht) :afgelopen week vrijwel iedere dag minimaal 1u gegaan.
Het hardlopen in de buitenlucht schiet er bij in, maar dat komt wel weer. Nu even flink ertegen aan met vetverbranding programma's :roll: en krachttraining.

Tijmetje
Contacteer:

Bericht door Tijmetje »

:cheerie: Kiwi!
Zorg je wel dat je genoeg overhoud om te knuffelen? :huggies:

Ik ga vanmiddag ook een beetje lopen. Volgens den Evy nu voor het eerst 4 minuten. Ik mag vast heel fier op mijzelf zijn als ik daarmee gedaan heb. :hehe:

-gebruikergewist-

Tijmetje schreef:Zorg je wel dat je genoeg overhoud om te knuffelen? :huggies:
:hehe: Hihi, voorlopig is er nog meeeer dan genoeg over hoor! :wink:
Ik zeg: nog 27 kilo eraf!

Plaats reactie