Sport-topic

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Sport-topic

Bericht door Vegantastic »

Nou hier dan maar een topic over het hardlopen? :)
Laatst gewijzigd door Vegantastic op wo apr 26, 2006 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Dus wie hier hardloopt kunnen hier in discussies treden enzo. Volgens mij is dit het beste subforum daar voor ;)

Over het hardlopen. Ik heb paar weken geleden hardloopschoenen gekocht van New Balance. Veganistische :) Op hun site http://www.newbalance.nl staat er bij welke schoenen vegan zijn :)

Ik had ze gekocht in Nijmegen. En daar trof ik zelfs een vegetarier aan. Dus die begreep ook wel deels waarom ik geen leren schoenen nam :)

Ze lopen lekker :) Ik werk nog steeds met een schema, maar zit ook wel wat te improviseren. Zo ging ik vandaag zo lekker dat ik 10 minuten achter elkaar door rende. Laatste weken deed ik het schema 5,3,3,4 (tussenpauze van 2 minuten). Door ziekte was ik weer wat teruggegaan in het schema. Maar ik ga nu het schema weer zo goed mogelijk volgen :)

Ik krijg alleen afgelopen weken steken in mijn zij. Weet niet hoe dat komt. Wellicht doordat mijn ademhaling niet goed is tijdens het lopen. Moet ik eens wat aan werken.

Na wat aangekomen te zijn woog ik vandaag weer 96.5 :)
Voor pamplona wil ik wel 90kg wegen :) Dus komende weken 6.5 kg er af :)

Marla

Bericht door Marla »

Ik wil al weken weer beginnen met hardlopen. Eke dag denk ik "morgen sta ik vroeg op en ga ik beginnen" maar als de wekker dan gaat zie ik er weer vanaf. Ik doe wel andere sport maar ik wil gewoon daarnaast ook gaan hardlopen.

Hoe vaak ga je ongeveer Alex, ik ben zelf van plan (als ik ooit begin) om drie keer per week te gaan hardlopen. Aangezien ik eeuwen niet geweest ben zal ik wel weer helemaal bij het begin moeten beginnen. :(

Houdt je er wel rekening mee dat je niet te snel moet afvallen (wanneer ga je naar Pamplona?) en dat je waarschijnlijk minder snel afvalt doordat je meer spieren krijgt en die zwaarder wegen dan het vet dat je kwijtraakt. Je kan ook gewoon je buikomvang meten, dat is een betere indicatie dan je gewicht.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Marla schreef:Hoe vaak ga je ongeveer Alex, ik ben zelf van plan (als ik ooit begin) om drie keer per week te gaan hardlopen. Aangezien ik eeuwen niet geweest ben zal ik wel weer helemaal bij het begin moeten beginnen. :(
Als je wel andere sport doet is het denk wel makkelijker. Heb je wel wat meer conditie dan ik heb :)

Ik ga 3 keer per week. Om de dag.
Houdt je er wel rekening mee dat je niet te snel moet afvallen (wanneer ga je naar Pamplona?) en dat je waarschijnlijk minder snel afvalt doordat je meer spieren krijgt en die zwaarder wegen dan het vet dat je kwijtraakt. Je kan ook gewoon je buikomvang meten, dat is een betere indicatie dan je gewicht.
Pamplona is begin juli. Ongeveer 500gr-1kg kwijt raken per week dus.
Ik snap ook wel dat meer spieren ook weer zorgt voor toename. Ik doe het rustig aan :) Ik moet denk ook maar weer eens oppakken om met de gewichten hier aan de slag te gaan.

Maar je moet gewoon gaan beginnen. Je kan ook in de middag gaan of in de avond.

Marla

Bericht door Marla »

DeNatuur.NL schreef: Pamplona is begin juli. Ongeveer 500gr-1kg kwijt raken per week dus.
Dat is echt teveel! Hoe sneller je je gewicht kwijtraakt hoe sneller het er ook weer aan komt. Eet je wel genoeg?

Nessa

Bericht door Nessa »

Hardlopen *zucht* Ik kan het echt niet, ik kan er de discipline niet voor opbrengen, kan het niet lang (genoeg) volhouden en vind het ook nog eens niets aan (zo, mijn dagelijke klachtenrondje).

Ik heb wel eens een poging ondernomen (met schema en al), maar het lijkt echt nergens op. Onder kickboksen moesten we het ook wel eens ter warming-up doen, maar dan ga ik nog liever touwtjespringen, terwijl dat v??l vermoeiender is. Geef mij maar de fiets (of het paard), hardlopen is gewoon niet mijn ding.

Edit: Ow, ik zie nu pas dat dit een sport-topic is in plaats van ene hardloop-topic (gelukkig maar 8) )
Marla schreef:Dat is echt teveel! Hoe sneller je je gewicht kwijtraakt hoe sneller het er ook weer aan komt. Eet je wel genoeg?
Hoeveel kilo per week is dan wel "normaal"/gezond? Ik wil ook wel wat vet kwijt en als daar dan spieren voor in de plaats terug komen ben ik een gelukkig mens.
Laatst gewijzigd door Nessa op wo apr 26, 2006 15:52, 3 keer totaal gewijzigd.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Marla schreef:Dat is echt teveel! Hoe sneller je je gewicht kwijtraakt hoe sneller het er ook weer aan komt. Eet je wel genoeg?
Het is meer de vraag of ik niet te veel eet :) Of beter gezegd niet te veel verkeerde dingen. Mag van mezelf wel wat meer groene tussendoortjes gaan eten :)

Vind het toch niet echt te veel om kwijt te raken.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Ik vond hardlopen ook niet echt leuk.. maar begin het steeds lekkerder te vinden :) Maar heb soms ook dagen dat ik met tegenzin toch een stuk ga hardlopen.

Aiko
Contacteer:

Bericht door Aiko »

O?k bij tegenzin gaan lopen. En regen, ijzel, hagel en sneeuw. Het uitstellen alleen bewaren als je je bijna dood voelt.

Nessa

Bericht door Nessa »

Haha, hoe herkenbaar, het laatste gedeelte van de zin dan h? :lol: De dagen dat ik met tegenzin ging hardlopen zijn dan ook op ??n hand te tellen, daarna stopte ik ermee.

Ik vind fietsen toch een stuk relaxter. Nu het weer een beetje goed weer is ga ik ook maar weer met de fiets naar school (het staat in ieder geval in de planning). Deze winter ging ik voor het eerst met de bus naar school, maar ik merk wel dat ik daar behoorlijk lui van ben geworden en mijn conditie om te huilen is. Kleine afstanden fietsen doe ik nog wel, logisch om dat er tussen de meeste kleine dorpjes hier in de buurt geen busverbinding bestaat (hoe primitief, ik weet het, maar het is heerlijk zo 8) ), maar de grote(re) afstanden moeten weer komen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

vegalan schreef:
Je Hoort het wel eens, hartlopers zijn doodloper, maar waarom?
Omdat sommige zich echt doodlopen :) Je moet ook niet te veel lopen.

Nessa

Bericht door Nessa »

DeNatuur.NL schreef: Omdat sommige zich echt doodlopen :) Je moet ook niet te veel lopen.
Dat zal mij in ieder geval niet gebeuren :lol: .

Zit er eigenlijk niet een "diepre" betekenis achter achter dit spreekwoord/gezegde?

blauw

Bericht door blauw »

Ik fiets veel, ik wandel veel, ik ga naar de sportschool... maar hardlopen? Volgens mij ben ik er gewoon niet voor in de wieg gelegd, ik vind het echt afgrijselijk. Ik kan rustig 15 km wandelen, geen probleem, maar hardlopen vind ik na 300 meter al niet leuk meer...

Maar goed, sporten dus, sinds kort ga ik 2x in de week naar de sportschool, de instructeur is een vriend van me en zijn lessen bevallen goed. Eerst een halfuurtje warming up op zo'n fiets apparaat, dan twintig minuten werken aan buik billen been spieren, dan een soort combat fitness, voor het verbranden van calorie?n en opbouwen van conditie, dan nog een stuk power yoga, voor balans en soepelheid en dan nog wat aan die apparaten hijsen om bepaalde spieren te versterken. Het is wel zwaar, maar ik zie wel dat het effect heeft, al val ik nog niet zoveel af als ik zou willen, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik nieuw spierweefsel aanmaak.

In het weekend ga ik wandelen met mijn moeder, op routes van Natuurmonumenten, meestal rond de acht kilometer, meer houdt ze nog niet vol, maar we bouwen het langzaam op.

blauw

Bericht door blauw »

DeNatuur.NL schreef:
Omdat sommige zich echt doodlopen :) Je moet ook niet te veel lopen.
Je moet jezelf niet voorbij rennen! ;)

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Ik heb vroeger HEEL veel gehardloopt. Marathons enzo. Liep elke dag ongeveer 2 uur. Dat was normaal en 'licht'. Toen kreeg ik pfeiffer, dag figuur en dag conditie.
Nu fitnesswalk ik. Daarmee verbrand je vet sneller dan met hardlopen (hardlopen maak je ook spieren aan en kweek je conditie). En daarvoor sport ik eigenlijk.
En omdat ik gevoelig ben voor een knieblessure (die ik nu wel gewoon heb opgelopen omdat ik even ging proberen om te hardlopen).
En ik fiets veel.

Hardlopen is inderdaad heerlijk als het geen moeite kost.
Maar nu lukt t me niet meer. Maar ik vind fitnesswalken ook superleuk om te doen :)

Het doel is om elke dag te gaan, maar lukt nu niet door blessure & ziekte van mn vriend.
Maar ik moet gauw weer gaan, ipodje op, gewichtjes om de armen, en lopen maar.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

Sport,
heerlijk :D

Zelf was ik ook begonnen met hardlopen, maar door een stomme gekneusde voet is dat weer ffies gestopt...
Nu skeeler ik 1 keer per week en ik kickbox 1 keer per week.
Helaas is het fietsen zeer afgenomen aangezien ik nu alleen maar naar het station moet foetsen ipv naar de middelbare school (die 2x verder was :( )

marjan

Bericht door marjan »

DeNatuur.NL schreef:Ik vond hardlopen ook niet echt leuk.. maar begin het steeds lekkerder te vinden :)
Ja, maar jij hebt een persoonlijke coach in dienst genomen!

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Wat houdt fitnesswalk in, Kirsten?

Hardlopen *hartje* ! Ik liep veel hard (goed, vergeleken met Kirsten niet- 70 min is mijn record tnt :P) maar, heel stom, doordat ik vlakbij een jeugdopvang met probleemjongeren woon en ontzettend vaak ben lastig gevallen ben ik eigenlijk afgeschrokken.. :?

In de weekenden ga ik wel, 's morgens vroeg- dan is 't nog lekker rustig :)
Toch maar weer beginnen, mis het wel en ik merk het aan m'n conditie!
Ik doe verder wel 1 ? 2 x per week pilates en 1 x aquarobics (suf he :P) maar da's toch niet vergelijkbaar..

Aiko
Contacteer:

Bericht door Aiko »

Mave schreef:doordat ik vlakbij een jeugdopvang met probleemjongeren woon en ontzettend vaak ben lastig gevallen ben ik eigenlijk afgeschrokken.. :?
Fiets dan eerst ergens heen, en ga dan vandaaruit een rondje hobbelen. Doe ik ook. Ik fiets eerst naar de duinen en doe daar mijn rondje. En fiets dan weer terug. Overigens als weken niet meer gelopen. Mijn rug is ontzettend aan het veto?n momenteel. Al maanden. Bah.

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave »

Aiko schreef:
Fiets dan eerst ergens heen, en ga dan vandaaruit een rondje hobbelen. Doe ik ook. Ik fiets eerst naar de duinen en doe daar mijn rondje. En fiets dan weer terug. Overigens als weken niet meer gelopen. Mijn rug is ontzettend aan het veto?n momenteel. Al maanden. Bah.
Da's een goed idee inderdaad! Ga ik doen. (Mijn opa vertelde over een mooie route, alleen dan zou ik eerst een stuk over een rotweg moeten, maar dat maakt dan toch niet uit :) ) Is 't gelijk een warming up.

Vervelend zeg dat je last van je rug hebt; altijd rot als je wel w?l maar niet kunt..

Plaats reactie