Twijfels over gezonde vette vis

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Zen
Leefwijze: veganist

Bericht door Zen »

Je gaat je toch 'afvragen' wie de meeste voorgaande onderzoeken naar de gezondheidsaspecten van vette vis heeft gefinancieerd en welke belangen daar (dus) mee gemoeid waren... ;)

Catkins

Re: Twijfels over gezonde vette vis

Bericht door Catkins »

Zen schreef:Twijfels over gezonde vette vis

Je gaat je toch 'afvragen' wie de meeste voorgaande onderzoeken naar de gezondheidsaspecten van vette vis heeft gefinancieerd en welke belangen daar (dus) mee gemoeid waren... ;)
:D

Daar gaat de 'vette vis' van de farmaceutische industrie!

Veganpix

Bericht door Veganpix »

Je gaat je toch 'afvragen' wie de meeste voorgaande onderzoeken naar de gezondheidsaspecten van vette vis heeft gefinancieerd ... ;)
Iemand die zo glad als een aal was :wink:

Catkins

Bericht door Catkins »

Veganpix schreef:

Je gaat je toch 'afvragen' wie de meeste voorgaande onderzoeken naar de gezondheidsaspecten van vette vis heeft gefinancieerd ... ;)
Iemand die zo glad als een aal was :wink:
Feit is dat hij nu in ieder geval mooi achter het net vist. Echter zal hij zaakje wel tot de bodem uit willen vissen. :wink:

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

He gisteren eindelijk weer eens wat leuks geleerd waar je mee aan kunt komen,
Visolie is niet gezond.... :D

Visolie neemt namelijk de plaats in van Archidonzuur bij bepaalde reacties in het lichaam, en dit remt de ontstekingsreactie (een ontsteking is niet slecht, juist goed) en de wondgenezing....
Dat vond ik nou leuk om te horen :)

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx »

Ik hoorde gister op tv dat ze zo redeneren:

mensen uit italie eten veel vis, en hebben weinig hartproblemen DUS is vette vis goed voor je hart :?
eh, die mensen eten ook meer olijfolie, meer noten, meer groente, meer fruit en ga zo maar door.

sukkels die onderzoekers.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Nessa

Bericht door Nessa »

Kirsten schreef:sukkels die onderzoekers.
:lol:

duitse_veganiste

Bericht door duitse_veganiste »

Vis, vet of niet is heel ongezond - voor het vis, want die gaat daarbij dood.

Maar het aspect wat de "onderzoekers" betekenen is de Omega3 vetzuren. In het normaal voedingspatroon van de (vooral Amerikaanse) doorsnede eter ontbreken deze Omega3 vetzuren, want de populaire olies die meest gebruikt worden zitten vol met Omega6 vetzuren of gewoon heel ongezonde vetzuren van dierlijk oorsprong. Hoezo deze onderzoekers nu deze Omega3 vetzuren uitgerekend in vis hebben gezocht en gevonden, hoewel dat gewoon in koolzaadolie en lijnzaadolie, zoals hempolie in voldoende maten zit, tja, daarover kan men alleen speculeren.

Het vlees van vette vis is overigens zo met zware metalen belast, dat zwangere vrouwen (hihi, zwangere vrouwen, hoezo wordt dat altijd samen genoemd, zijn er ook zwangere mannen?) afgeraden wordt, deze vis te consumeren of gewoon in heel kleine hoeveelheiden. Terwijl vooral koolzaadolie een perfect en ongecompliceerd olie voor de keuken is waar alles binnen zit wat er aan vetten nodig is. Hempolie is nog beter, maar dat kan niet worden verhit. Lijnzaadolie ook niet, dat zou koud aan sla doen of zo, en dan zelfs alleen maar een klein leepeltje ofzo, en combineren met olijfolie voor warme gerechten. Dus koolzaadolie is gewoon de simpelste oplossing.

Shantisabine

Bericht door Shantisabine »

De olie van algen komt helemaal overeen met visolie, blijkt uit recent wetenschappelijk onderzoek (helaas wel met muizen als proefdieren :cry: ).

duitse_veganiste

Bericht door duitse_veganiste »

Shantisabine schreef:De olie van algen komt helemaal overeen met visolie, blijkt uit recent wetenschappelijk onderzoek (helaas wel met muizen als proefdieren :cry: ).
Maar dat is dus geen reden voor een veganist geen algen meer te consumeren, die heel belangrijk zijn voor jodium. (100 gram Arame verdeeld bij het eten over een jaar, net als kruiden, maakt je/jij/jou (?) jodium perfect.)

Uiteindelijk wordt zelfs drinkwater aan dieren getest, maar drinken en persoonlijk hygiëne is volgens mij wel vegan. Ik zou geen cosmetica consumeren met onvegane stoffen erin en die aan dieren zijn getest, want daar zijn gewoon alternatieven verkrijgbaar. Maar het is praktisch niet mogelijk alles te vermeiden wat ooit aan dieren is getest, ik zou dus ook verder algen of algenolie kopen als dit verkrijgbaar is.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Ik vertrouw dingen die onderzocht zijn op dieren iig niet.

Joop

Bericht door Joop »

duitse_veganiste schreef:dat zwangere vrouwen (hihi, zwangere vrouwen, hoezo wordt dat altijd samen genoemd, zijn er ook zwangere mannen?)
Zwanger ben je samen zeg ik altijd!

Framboos

Bericht door Framboos »

Daar kan ik dus echt niet tegen he? 'We zijn zwanger.' WTF?

'Zij is zwanger en ik lijd daaronder', mag je prima van mij zeggen, maar 'wij zijn zwanger'....

Anna

Bericht door Anna »

duitse_veganiste schreef:zwangere vrouwen (hihi, zwangere vrouwen, hoezo wordt dat altijd samen genoemd, zijn er ook zwangere mannen?)
nee, maar vrouwen zijn niet altijd zwanger :wink:
ik moet zeggen dat ik 'zwangere vrouwen' toch echt beter vind klinken dan 'zwangeren'.

Plaats reactie