Gezondheidsbattle Framboos vs. Kiwi

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Catkins

Gezondheidsbattle Framboos vs. Kiwi

Bericht door Catkins »

Frambozen blijken ongekend gezond

Frambozen zijn bijzonder gezond, zelfs veel gezonder dan tomaten, kiwi's en broccoli. Dat concluderen Wageningse wetenschappers in het tijdschrijft BioFactors.

Ze zetten alle gezondheidsbevorderende eigenschappen van de framboos op een rijtje. Ze ontdekten dat de vrucht een geneeskrachtige stof bevat die in geen enkel ander voedingsmiddel in zulke grote hoeveelheden voorkomt.

In frambozen blijkt ook een veelvoud aan beschermende stoffen te zitten. Het gaat om zogeheten anti-oxidanten die agressieve moleculen neutraliseren en beschadiging van cellen voorkomen.

Bron: http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/03 ... 2BF1C.html

:P

veglife
Leefwijze: veganist

Bericht door veglife »

De 1e ronde, de 1e ronde :framboos:

Marla

Bericht door Marla »

Jammer dat frambozen zo duur zijn.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Hoe duur ben je Framboos? :)

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Ik las ook nog:
"Het nadeel van frambozen is, dat de vrucht erg duur is en slechts in kleine hoeveelheden op de markt komt. De Wageningse onderzoekers pleiten dan ook voor onderzoek naar verhoging van de opbrengst per struik en naar verbetering van de smaak. Want lang niet iedereen vindt frambozen lekker." :wink:
Bron

Katkins

Bericht door Katkins »

Kiwi schreef:Ik las ook nog:
"Het nadeel van frambozen is, dat de vrucht erg duur is en slechts in kleine hoeveelheden op de markt komt. De Wageningse onderzoekers pleiten dan ook voor onderzoek naar verhoging van de opbrengst per struik en naar verbetering van de smaak. Want lang niet iedereen vindt frambozen lekker." :wink:
Bron
Dus jij leest de Mo-krant? :D

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Nee, ik kreeg die link al voor het hier gepost was per mail doorgestuurd van een ander forumlid. :D

Framboos

Bericht door Framboos »

DeNatuur.NL schreef:Hoe duur ben je Framboos? :)
Veel te duur voor jou. :wink:

Eat your heart out, Kiwi! Jij bent goedkoop en minder gezond. :twisted:

:framboos:

Veganpix

Bericht door Veganpix »

Framboos, kom je zaterdag ook naar de ALV? Dan kunnen wij je tijdens de raw food lezing met z'n allen opeten, wel toepasselijk, lijkt me. Of ben je nog niet rijp?

Framboos

Bericht door Framboos »

Tsk, ik ben de opperframboos, ik ben niet om te eten!

Veganpix

Bericht door Veganpix »

Misschien kun je ons nog smakelijke onderdanen adviseren? :?

Framboos

Bericht door Framboos »

Ja hoor, maar ik ben er niet zaterdag...

Veganpix

Bericht door Veganpix »

Ik vlieg zaterdag dan wel naar Groningen toe en ga daar wel in de struiken op zoek naar jou en dan eet ik je misschien toch nog op! :P

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik ben dit weekend ook wel een tijdje te vinden in het prachtige Twentse landschap, dus misschien is dat iets milieuvriendelijker dan naar Groningen vliegen?

Dennis

Bericht door Dennis »

Stemmingmakerij, dat is het. Eet gewoon beide. Als een framboos gezonder is dan een kiwi, maakt dat een kiwi nog niet ongezond. Verder zal niet niemand kunnen leven op alleen frambozen.

Maar er is weer een paar minuten nieuws gevuld.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika »

"Het nadeel van frambozen is, dat de vrucht erg duur is en slechts in kleine hoeveelheden op de markt komt. De Wageningse onderzoekers pleiten dan ook voor onderzoek naar verhoging van de opbrengst per struik en naar verbetering van de smaak. Want lang niet iedereen vindt frambozen lekker."
Hoera, nu krijgen we allemaal genetisch gemanipuleerde frambozen :D

Veganpix

Bericht door Veganpix »

Framboos schreef:Ik ben dit weekend ook wel een tijdje te vinden in het prachtige Twentse landschap, dus misschien is dat iets milieuvriendelijker dan naar Groningen vliegen?
Roodborstjes vliegen altijd milieuvriendelijk :roll: Maar oke, dan blijf ik wel in Twente rondvliegen. Ben je in de buurt van de Kroezenboom? :wink:

Framboos

Bericht door Framboos »

Ken je het huisje bij de Kroezeboom?

Maar eh, nee, ik ben er eigenlijk niet heel erg in de buurt. Aan de andere kant, er ver vandaan is ook weer iets anders.

Veganpix

Bericht door Veganpix »

Framboos schreef:Ken je het huisje bij de Kroezeboom?
Natuurlijk, dit plaatje heb ik vorig jaar augustus gefotografeerd? En ik weet ook wie dat gemaakt heeft. Ja, ja, ik heb ook het topic over de Veluwebomen gelezen. :wink: :wink: :wink:
Laatst gewijzigd door Veganpix op do mar 23, 2006 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Framboos

Bericht door Framboos »

Ik wilde het alleen maar even benadrukken. (Kunnen we nog een engeltjes-/schijnheilig-smailietjes krijgen? :wink: )

Mooie foto trouwens.

Plaats reactie