Mannen vechten voor leven na medicijntest

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Mannen vechten voor leven na medicijntest

Bericht door Marla »

Mannen doodziek na medicijntest

Uitgegeven: 15 maart 2006 07:13
Laatst gewijzigd: 15 maart 2006 08:58
LONDEN - Zes mannen vechten op de afdeling intensieve zorg van een Londens ziekenhuis voor hun leven, nadat ze tijdens een test van een nieuw medicijn in een commerci?le kliniek in Londen doodziek waren geworden. Dat heeft de Britse toezichthouder op het gebruik van medicijnen (MHRA) woensdagmorgen vroeg laten weten.

De mannen waren gezonde vrijwilligers die zich hadden gemeld om tegen betaling mee te werken aan het testen van een recent ontwikkeld geneesmiddel tegen chronische ontstekingen en leukemie.

Bijwerkingen

De vrijwilligers waren nodig om vast te stellen of er bijwerkingen of andere problemen zouden zijn met het middel, voordat dat onderzocht zou worden op pati?nten. Binnen enkele uren nadat zij het middel hadden ingenomen, vertoonden de proefkonijnen ernstige bijwerkingen, zoals ademhalingsproblemen en problemen met de bloedsomloop, meldden Britse media. Twee mannen die ook deelnamen aan het onderzoek kregen geen klachten omdat zij een placebo hadden gekregen.

Nadat de zes mannen ziek waren geworden, werden zij maandagavond opgenomen in het ziekenhuis Northwick Park, waarin de zelfstandige onderzoekskliniek is gevestigd. Ziekenhuisdirecteur Ganesh Suntharalingam zei woensdag tegen de BBC dat de toestand van de zes ernstig en in enkele gevallen levensbedreigend is als het gevolg van het falen van belangrijke organen.

Richtlijnen

De test was opgezet door het Amerikaanse bedrijf Parexel. De vrijwilligers slikten een medicijn dat door het Duitse bedrijf Te Genero is ontwikkeld. Een woordvoerder van Parexel zei dat het bedrijf zich bij de test heeft gehouden aan de richtlijnen die daarvoor gelden. Hij benadrukte dat het zeer zelden voorkomt dat bij een test zulke ernstige bijwerkingen worden ontdekt.

De Britse toezichthouder op het gebruik van medicijnen heeft onmiddellijk de toestemming voor het testen van het nieuwe medicijn ingetrokken. Hij heeft een internationale waarschuwing doen uitgaan om te voorkomen dat het middel in andere landen wordt getest. Er is een onderzoek begonnen om vast te stellen waardoor de problemen zijn ontstaan. Daarbij kijken de onderzoekers ook naar eventuele menselijke fouten en mogelijke besmetting van het middel.

De MHRA had toestemming gegeven om het niet met name genoemde middel te testen nadat het al was onderzocht met gebruik van proefdieren en in het laboratorium. Bij het proefdieronderzoek zou niets gebleken zijn van bijwerkingen.
Aiko
Contacteer:

Bericht door Aiko »

Men is gezond, maar durft het wel aan om zich te laten testen op medicijnen tegen leukemie? Je kunt zeggen wat je wilt, maar dapper ben je dan wel. Maar ik durf te wedden dat er ook 'genoeg' leukemie patienten te vinden zijn die een medicijn als dit graag aangrijpen als laatste strohalm voor ze wijlen raken.
Catkins

Bericht door Catkins »

Het is bedenkelijk hoe de mens door manipulatie van zijn zintuigelijke lichaam kost wat koste wil leven. Beter zoekt men naar de oorzaak voor zijn ziekte en accepteerd men zijn lot.
Daarnaast ben je krankjorum als je russischeroulette speelt met je eigen wezen als je je als proefkonijn aanmeldt. Denk je eens in wat voor invloed dergelijke medicijnen op je wezen kunnen hebben! Medicijnen werken niet alleen op fysiek niveau, ze manipuleren ook je geestelijk wezen. En het is maar de vraag of je een dergelijke manipulatie ooit kunt terugdraaien.
Catkins

Bericht door Catkins »

Aiko schreef:Men is gezond, maar durft het wel aan om zich te laten testen op medicijnen tegen leukemie? Je kunt zeggen wat je wilt, maar dapper ben je dan wel. Maar ik durf te wedden dat er ook 'genoeg' leukemie patienten te vinden zijn die een medicijn als dit graag aangrijpen als laatste strohalm voor ze wijlen raken.
Niet dapper, maar kompleet gestoord ben je dan! Je degenereert jezelf door je geestelijk wezen aan dergelijke schadelijke manipulaties bloot te stellen.
-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- »

Er staan regelamtig advertenties in de Metro waar mensen gezocht worden die als proefkonijn willen dienen. En het verdient best aardig als ik dat zo eens bekijk, dus ik kan me wel voorstellen dat mensen de risico's onderschatten en het zien als een makkelijke manier om geld te verdienen. Ik zou het alleen zelf ook nooit doen, tenzij inderdaad als laatste strohalm als ik ongeneselijk ziek zou zijn en het mijn eigen kansen om te overleven misschien zou kunnen verbeteren.
Anna

Bericht door Anna »

het is inderdaad fout om voor zoiets geld aan te bieden.
beter lijkt het mij om mensen op vrijwillige basis aan te trekken, met als enige 'lokker' het vooruitzicht mee te werken aan de ontwikkeling van een medicijn. op deze manier zullen het doorgaans de armere mensen zijn die zich hiervoor lenen. niet erg zuiver, wat mij betreft.
helena

Bericht door helena »

In alle officiele nieuwsberichten die ik hierover lees staat dat er uitgebreid op dieren is getest. De conclusie dat testen op dieren niet zo heel nuttig is, lijkt me dan redelijk. Toch zie ik overal (op forums, in commentaren) mensen zeggen dat dit maar weer benadrukt hoe belangrijk dierproeven zijn, en dat we ons niet moeten laten leiden door emoties en dierenrechtenactivisten, want er staan mensenlevens op het spel. Dat als er maar meer/beter op dieren getest zou zijn, dit voorkomen had kunnen worden :(
Catkins

Bericht door Catkins »

helena schreef:In alle officiele nieuwsberichten die ik hierover lees staat dat er uitgebreid op dieren is getest. De conclusie dat testen op dieren niet zo heel nuttig is, lijkt me dan redelijk. Toch zie ik overal (op forums, in commentaren) mensen zeggen dat dit maar weer benadrukt hoe belangrijk dierproeven zijn, en dat we ons niet moeten laten leiden door emoties en dierenrechtenactivisten, want er staan mensenlevens op het spel. Dat als er maar meer/beter op dieren getest zou zijn, dit voorkomen had kunnen worden :(
Beter testen ze op de betreffende mensen die dergelijke domme uitspraken doen! :)
herwin
Contacteer:

Bericht door herwin »

In alle officiele nieuwsberichten die ik hierover lees staat dat er uitgebreid op dieren is getest. De conclusie dat testen op dieren niet zo heel nuttig is, lijkt me dan redelijk. Toch zie ik overal (op forums, in commentaren) mensen zeggen dat dit maar weer benadrukt hoe belangrijk dierproeven zijn, en dat we ons niet moeten laten leiden door emoties en dierenrechtenactivisten, want er staan mensenlevens op het spel. Dat als er maar meer/beter op dieren getest zou zijn, dit voorkomen had kunnen worden
gelijk naar de desbetreffende krant schrijven!!! (brievenrubriek bv)
Dennis

Bericht door Dennis »

Zo groot zijn de risico's niet. Dit is de eerste keer dat ik een dergelijk verhaal te horen heb gekregen.
veglife

Bericht door veglife »

Catkins schreef:
Beter testen ze op de betreffende mensen die dergelijke domme uitspraken doen! :)
+1, domme uitspraken moeten worden aangepakt!
Dennis

Bericht door Dennis »

haha een topic uit de oude doos!
G.naam

Te Genero

Bericht door G.naam »

Dennis schreef:haha een topic uit de oude doos!
bedrijf is inm. failliet
veglife

Re: Te Genero

Bericht door veglife »

G.naam schreef:
bedrijf is inm. failliet
Zo zie je maar weer, even wat oude topics ophalen doet meer dan men vermoeden kan :wink:
Marla

Bericht door Marla »

veglife schreef:
Zo zie je maar weer, even wat oude topics ophalen doet meer dan men vermoeden kan :wink:
Afleidingsmanouvre?
Dennis

Bericht door Dennis »

Even checken of wij wel opletten?
Marla

Bericht door Marla »

Nee ik denk eerder het eerste.
veglife

Bericht door veglife »

Marla schreef:
Afleidingsmanouvre?
Is dat nodig? Misschien wel, even de focus naar iets anders!
Marla

Bericht door Marla »

veglife schreef:
Is dat nodig? Misschien wel, even de focus naar iets anders!
Blijkbaar vind jij van wel.
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje irritant, maar goed, ieder zijn ding.
veglife

Bericht door veglife »

Marla schreef:
Blijkbaar vind jij van wel.
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje irritant, maar goed, ieder zijn ding.
Ach Marla, irritaties genoeg op dit forum :lol:
Plaats reactie