Jagen op wild.

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Gesloten
lani
Leefwijze: veganist

Re: Jagen op wild.

Bericht door lani » vr jan 11, 2013 22:32

De mens heeft ervoor gezorgd dat de natuur uit balans is inderdaad, dus als er weer meer natuur komt dan zou die balans misschien weer terug komen.. maar misschien vind de natuur ook wel weer een oplossing op onze onbalans zegmaar. Wie weet, wat Anders zei, over die superquakes en wat nog meer :roll:

een aangereden dier is trouwens niet erg natuurlijk dus dat excuus hebben ze niet =P .. de mens heeft de auto uitgevonden > de mens rijd een dier aan > de mens verlost een gewond dier uit z'n lijden = best wel goed volgens mij.. anders ligt zo'n beest daar ergens in het bos helemaal alleen in pijn te sterven, dat is ook niet echt fijn lijkt me O_o

zelf zou ik ook weleens willen schieten met een pistool en ook geweren trouwens, lijkt me wel wat, niet op iets levends natuurlijk.. Pijl en boog lijkt me nog leuker :mrgreen:

Iejoor

Bericht door Iejoor » vr jan 11, 2013 23:15

Nee aangereden dieren zijn niet echt natuurlijk...
Hoewel mensen dan wel weer gaan zeuren over dieren die te dicht bij komen, terwijl mensen woonwijken aanleggen in gebieden die van dieren waren... Dus ja, wie zit wie nou in de weg?
Met pistool is best lastig, geweer (diemaco c7) is ook leuk. Behalve staand, dan krijg je een lamme arm. Verder tijdens een personeelsfeestje wel een met kruisboog geschoten, dat was ook wel gaaf. Alleen is spannen best zwaar.

Misschien heeft de natuur inderdaad wel zo zijn opruimmechanismes. Orkanen... Tsunami's.
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

Emiel

Bericht door Emiel » za jan 12, 2013 8:20

Ik vind het stiekem altijd leuk om te lezen dat jagers per ongeluk op elkaar hebben geschoten..

jojo

Bericht door jojo » za jan 12, 2013 14:00

Ik ook, maar dan niet stiekum :mrgreen:

lani

Bericht door lani » za jan 12, 2013 14:04

stouterds :( ...
Iejoor schreef:Nee aangereden dieren zijn niet echt natuurlijk...
Hoewel mensen dan wel weer gaan zeuren over dieren die te dicht bij komen, terwijl mensen woonwijken aanleggen in gebieden die van dieren waren... Dus ja, wie zit wie nou in de weg?
Met pistool is best lastig, geweer (diemaco c7) is ook leuk. Behalve staand, dan krijg je een lamme arm. Verder tijdens een personeelsfeestje wel een met kruisboog geschoten, dat was ook wel gaaf. Alleen is spannen best zwaar.

Misschien heeft de natuur inderdaad wel zo zijn opruimmechanismes. Orkanen... Tsunami's.
Ik hoop dat op een dag de mens de natuur niet zo in de weg meer staat :) .. Kruisboog lijkt me ook wel wat indd, maar liever echt zo'n traditionele houten boog :D .. heb er ooit weleens zelf gemaakt in het bos, is al paar jaar geleden toen ik 12, 13 was ofzoiets.. maar het werkte opzich wel xD .. lang niet zo goed als een ''echte'' natuurlijk :3 mijn pijlen kwamen volgens mij niet verder dan een meter of 10.. maar ik heb geen gevoel voor afstand xD kan ook 5 of 20 geweest zijn :mrgreen:

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 16:52

Anders schreef:...Als vleeseter heb je nog labels. Halal+, Meritus, etc.
Al deze staan garant dat dieren een vrije uitloop hadden en dat de stress gereduceerd wordt tot een minimum, en dat proef je ook in je vlees...
Ja, fijn halal-slachten, heb je het lef om dit stukje van Earthlings helemaal te kijken?

lani

Bericht door lani » za jan 12, 2013 16:55

Nu je het over weer 'teveel zwijnen' hebt, weer even iets terug naar waar we het eerder ook over hadden..

Misschien zijn er gewoon teveel mensen, steden en dorpen, teveel verkeer, etc.. er zijn niet teveel zwijnen, maar er is te weinig natuur voor ze. En voor ons ook trouwens. Weg met die steden zeg ik, veel kleine dorpjes omringt door bos, laat ze maar iets uitvinden om natuur-vriendelijk, dier-vriendelijk en mens-vriendelijk iedereen te transporteren ofzo..

Majah dan gaan we weer heel ver off-topic volgens mij :mrgreen:

lani

Bericht door lani » za jan 12, 2013 17:02

Anders schreef:
lani schreef: Ik hoop dat op een dag de mens de natuur niet zo in de weg meer staat :) .. Kruisboog lijkt me ook wel wat indd, maar liever echt zo'n traditionele houten boog :D .. heb er ooit weleens zelf gemaakt in het bos, is al paar jaar geleden toen ik 12, 13 was ofzoiets.. maar het werkte opzich wel xD .. lang niet zo goed als een ''echte'' natuurlijk :3 mijn pijlen kwamen volgens mij niet verder dan een meter of 10.. maar ik heb geen gevoel voor afstand xD kan ook 5 of 20 geweest zijn :mrgreen:
Mijn research wijst uit dat een houten boog nooit 300 voet per seconde zal reizen :)
Daar professionele pijlen met professionele bogen dat wel doen. Als je met houten pijlen gaat schieten ben je letterlijk barbaars bezig he, wraaaaaaaaaaaaaaaah :p Je moet ocharme honderd keer schieten voor het dier dood is.
Maar hadden Native Americans geen pijl en boog? Hoe zit het trouwens met speren, zelfgemaakt van gevonden hout in het bos? Ik heb weleens een speer gemaakt en die kwam nog best ver! :mrgreen:
Anders schreef: Wie ben ik om dat tegen te spreken? :-)
Het topic past best wel thuis in natuur en milieu, teveel mensen.
Maar sowieso weet jij zo goed als ik dat zwijnen echt snel overkweekt zijn. Ze hebben hier ook geen natuurlijke "vijand". Tot de wolven komen natuurlijk.
Je kan geen zwijnen gaan transporteren zoals ik al zei, want dan verplaats je het probleem.
Je kan ze natuurlijk gaan verplaatsen naar gebieden waar natuurlijke vijanden zijn, maar dan breng je de biodiversiteit in gevaar.
Kom ik terug op mijn punt: Jagers hebben hun doel.
Zie het topic waar een hert vol kankergezwellen staat. De jager heeft dat dier uit haar lijden verlost.
Mja precies zoals ik zei, teveel mensen en steden enzo! niet eens perse teveel mensen, als we beter onze steden en dorpen zouden bouwen dan zou het misschien werken.. maar dan moet ook iedereen veel veranderen anders krijg je weer ruzie overal en weet ik veel wat nog meer..

ik wist trouwens niet dat zwijnen overkweekt zijn.. wat betekent dat eigenlijk, worden ze in laborotoriums gekweekt ofzo? :shock: ...lijkt me niet denk ik :P

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 17:04

Heb je al gekeken?

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 17:10

Anders schreef:Heb jij al naar halal PLUS gekeken? Dan zou je zien dat het een wereld van verschil is.
Ik denk het wel, maar plaats maar een link.

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 17:27

Anders schreef:...En ja Tony, ik ben een bewuste vleeseter.
Wil je me uitleggen wat een bewuste vleeseter is?

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 17:28

Anders schreef:Ik heb geklikt op de link en afgezet omdat ik het al zag.
Wat zag je al?

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 17:33

Anders schreef:...Ik vind het belangrijk dat kippen o.a. een vrije uitloop kende, dat eieren niet afkomstig zijn van legkipbatterijen, dat ze natuurlijke voeding krijgen en geen darm dat heen en weer zwaait waarin de voeding gemengd is met anti biotica. Ik vind het nog relevanter dat de kippen niet door hun poten zakken van hun eigen gewicht.
Vind je de kuikens ook belangrijk?

Kuikens

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 17:37

Anders schreef:...Helaas zal ik tijdens mijn praktisch examen niet kunnen kiezen op welke prooien ik ga jagen...
Jaag je dan tegen je zin op sommige dieren?

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 17:40

Heb je een videolink?

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 17:41

Anders schreef:De melkkoe voor mcdonalds
Toch vraag ik je helemaal te kijken. Daar plaats ik de link voor.

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 17:48

Anders schreef:En ja Tony, ik ben een bewuste vleeseter.
Tony schreef:Wil je me uitleggen wat een bewuste vleeseter is?
Anders schreef:Daar heb ik reeds mijn beschrijving over gegeven. Tussen de lijnen lezen beste.
Ik kan alleen woorden lezen en niet tussen de lijnen. Het siert je niet dat je zo gemakkelijk van een vraag af wilt komen.

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 17:51

Anders schreef:...Ik ga je de videolink geven en dan stoppen we over halal, ok? Halal is mijn discussie niet.
Ik ben niet voor en niet tegen.
http://www.youtube.com/watch?v=pK47xPUv9bw
En ja, zoals ik al zei: ik had de link van U al gezien en daarom afgezet. Ik ben bewust hoe gruwelijk het er aan toe kan gaan.
Ik heb evenals de hele docu serie gezien "we feed the world".
I'm aware beste.
Ja, deze heb ik al gezien. Hij staat elders op dit forum en ik kende hem al daarvoor.

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 12, 2013 17:59

Anders schreef:...Geef mij één argument waarom het voor mensen beter is niet te jagen op wilde zwijnen en ik sta U verder te woord.
Ga je eisen stellen?

Mocht er een onhoudbare overlast ontstaan en de wilde zwijnen zijn ook niet te verplaatsen en al waren ze wel verplaatsbaar, maar er is geen andere plaats waar ze goed terrecht kunnen, dan zou mijn argument om niet op ze te jagen om ze te doden kunnen zijn: steriliseren.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » za jan 12, 2013 18:07

Anders schreef:
Een bewuste vleeseter is iemand die weet welk leed er aan verbonden is en labels kiest die het leed reduceren naar de mogelijke minimum.
:lol:

Jij gelooft zeker ook nog in 'diervriendelijk vlees'?
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Gesloten