Ecover

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
PetraPS
Leefwijze: veganist

Ecover

Bericht door PetraPS » ma mar 24, 2008 11:47

HI,
ik gebruik nu al een tijdje een hoop Ecover producten, omdat ik er vanuit ging dat het plantaardig was, zo komt het ook over op hun site.

Maar ik was gisteren even aan het verder zoeken, en kwam uit bij een zeepmakersgilde

kijk hier

En ik bekeek ook nog eens de ingrediëntenlijst van Ecover, had ik hiervoor niet gedaan, ging er gewoon van uit dat wat andere zeiden dat dat klopte (stom stom stom :wink: ).

Ze zijn dus helemaal niet zo milieuvriendelijker dan andere schoonmaakmiddelen, misschien ietsie....
Bioclean wasmiddel is dan volgens mij helemaal plantaardig, iemand nog tips en suggesties??
Ik wil echt alleen maar plantaardig gebruiken, niet alleen maar een beetje beter voor het milieu...
Gewoon meteen goed, zonder dierlijke bestanddelen en zonder chemische troep.

Groetjes Petra.
http://www.perera-smith.nl
biologische/vegan webshop

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Re: Ecover

Bericht door Vegantastic » ma mar 24, 2008 12:14

Ecover heeft een aantal producten idd waar iets dierlijks in zat.

Wat is voor jou niet chemisch?

Zen

Bericht door Zen » wo mar 26, 2008 15:45

Ecover test tegenwoordig op dieren. Ze zijn zelfs op verschillende zwarte lijsten gezet.

Ik gebruik het niet meer.
Cut cold stone with a warm heart

Marla

Bericht door Marla » wo mar 26, 2008 17:26

Zen schreef:Ecover test tegenwoordig op dieren. Ze zijn zelfs op verschillende zwarte lijsten gezet.

Ik gebruik het niet meer.
Wat gebruik je wel? Ik vind het lastig, wil ook ecover niet meer gebruiken maar ik weet niet zo goed wat ik dan wel moet gebruiken. Ik gebruik als wasmiddel nu bijv. Klok eco, maar waarschijnlijk testen zij ook wel op dieren, alleen weet ik het niet (en liegen ze er waarschijnlijk niet over, zoals ecover).

Veg_eric

Bericht door Veg_eric » wo mar 26, 2008 18:27

Marla schreef: Wat gebruik je wel? Ik vind het lastig, wil ook ecover niet meer gebruiken maar ik weet niet zo goed wat ik dan wel moet gebruiken. Ik gebruik als wasmiddel nu bijv. Klok eco, maar waarschijnlijk testen zij ook wel op dieren, alleen weet ik het niet (en liegen ze er waarschijnlijk niet over, zoals ecover).
Ik gebruik Sonnet afwasmiddel uit de natuurvoedingswinkel, die heeft nog wel het vegan logo er op.

Voor de was gebruik ik Eco-lino, ook met het vegan trademark er op.

Marla

Bericht door Marla » wo mar 26, 2008 20:49

En wasverzachter? Ik vind het fijn als er een lekker geurtje aan mijn was zit namelijk. Sonnet heeft wel wasverzachter maar die is volgens mij op basis van azijn, dan kan ik er net zo goed zelf een scheutje azijn doorheen doen.

Dennis

Bericht door Dennis » wo mar 26, 2008 22:02

Kun je er niet een stukje van een Lush-zeepje in stoppen? :)

jet
Moderator

Bericht door jet » wo mar 26, 2008 23:00

Ik gebruik alleen maar fijnwasmiddel, en dat heb ik nu van Ecover. Ik wil graag over op een ander (lees: meer vegan) merk, maar ik kan hier eigenlijk niet zo heel veel krijgen.
Ze hebben bij de Natuurwinkel Klok, maar dat is alleen hoofdwas, dus bont en 40+ graden.
Ik kan bij de Reformwinkel ook alleen maar Ecover en nog een ander merk hoofdwasmiddel vinden.
Iemand goede tips voor een fijnwasmiddel wat ook liefst nog een beetje lekker ruikt? :) (lekker is niet zoet en parfumachtig, maar fris enzo). Ik heb al gekeken op http://www.veganbasics.com/" target="_blank maar de verzendkosten naar nederland zijn 10 euro ongeveer, dus wil ik wel weten of het een beetje redelijk is voor ik er veel geld aan uitgeef.....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » do mar 27, 2008 14:56

jet schreef:Ik gebruik alleen maar fijnwasmiddel, en dat heb ik nu van Ecover. Ik wil graag over op een ander (lees: meer vegan) merk, maar ik kan hier eigenlijk niet zo heel veel krijgen.
Ze hebben bij de Natuurwinkel Klok, maar dat is alleen hoofdwas, dus bont en 40+ graden.
Ik kan bij de Reformwinkel ook alleen maar Ecover en nog een ander merk hoofdwasmiddel vinden.
Iemand goede tips voor een fijnwasmiddel wat ook liefst nog een beetje lekker ruikt? :) (lekker is niet zoet en parfumachtig, maar fris enzo). Ik heb al gekeken op http://www.veganbasics.com/" target="_blank" target="_blank maar de verzendkosten naar nederland zijn 10 euro ongeveer, dus wil ik wel weten of het een beetje redelijk is voor ik er veel geld aan uitgeef.....
Is het niet handiger om naar een natuurwinkel in een plaats in de buurt te gaan? (je komt vast wel eens verder dan je eigen woonplaats). Om nu wasmiddel te bestellen uit Duitsland, terwijl dat op redelijk wat plekken te verkrijgen is in Nederland lijkt me wat overbodig...

Anna

Bericht door Anna » do mar 27, 2008 16:53

Veg_eric schreef:
Marla schreef: Wat gebruik je wel? Ik vind het lastig, wil ook ecover niet meer gebruiken maar ik weet niet zo goed wat ik dan wel moet gebruiken. Ik gebruik als wasmiddel nu bijv. Klok eco, maar waarschijnlijk testen zij ook wel op dieren, alleen weet ik het niet (en liegen ze er waarschijnlijk niet over, zoals ecover).
Ik gebruik Sonnet afwasmiddel uit de natuurvoedingswinkel, die heeft nog wel het vegan logo er op.

Voor de was gebruik ik Eco-lino, ook met het vegan trademark er op.
Sonnet heeft ook een vloeibaar wasmiddel, voor 30-60-95 graden. het ruikt eigenlijk nergens naar, maar dat vind ik wel lekker.
ik moet er wel bijzeggen dat er geen vegan-logo (meer?) opstaat, ik weet niet of ze verplicht testen of niet.

PetraPS

Bericht door PetraPS » za mar 29, 2008 1:27

Maar in een ander topic werd gezegt dat Ecover geen dierproeven deed, de directeur zou zelf bloed afstaan toch?
Of beschouwen jullie die vlooien ook als dieren?
Ik vind Ecover op zich wel goed, maar volgens de zeepmakers (zie link en dan naar beneden scrollen) kan het nog plantaardiger, mileuvriendelijker.
Ik gebruik nog steeds Ecover (is nog niet op en ruikt wel lekker zonder wasverzachter, die vloeibare).

Sonett is iig wel weer eko :D .
Die ga ik ook snel proberen. En eens de ingrediënten uitpluizen (ik pluis al te veel uit eigenlijk :lol: )

En de vloeibare wasnoot van bioclean, die lijkt me wel wat ook, helemaal plantaardig en geen gedoe met schillen hihi. Iemand ervaring ermee?

Marla

Bericht door Marla » za mar 29, 2008 13:42

PetraPS schreef:Maar in een ander topic werd gezegt dat Ecover geen dierproeven deed, de directeur zou zelf bloed afstaan toch?
Of beschouwen jullie die vlooien ook als dieren?
Ik vind Ecover op zich wel goed, maar volgens de zeepmakers (zie link en dan naar beneden scrollen) kan het nog plantaardiger, mileuvriendelijker.
Ik gebruik nog steeds Ecover (is nog niet op en ruikt wel lekker zonder wasverzachter, die vloeibare).

Sonett is iig wel weer eko :D .
Die ga ik ook snel proberen. En eens de ingrediënten uitpluizen (ik pluis al te veel uit eigenlijk :lol: )

En de vloeibare wasnoot van bioclean, die lijkt me wel wat ook, helemaal plantaardig en geen gedoe met schillen hihi. Iemand ervaring ermee?
Ze hebben wel op konijnenbloed getest terwijl ze op dat moment dierproefvrij hadden moeten zijn, dus hebben ze gewoon gelogen/informatie achter gehouden. Verder zijn watervlooien inderdaad dieren, dat heeft niks met 'beschouwen' te maken.

Wen

Bericht door Wen » vr apr 04, 2008 14:46

Op den duur weet je het niet meer. Bij ons in de biowinkel verkopen ze vooral ecover. Je hebt ook nog froggy, dat zou ook milieuvriendelijk en ni op dieren getest zijn.

jet
Moderator

Bericht door jet » vr apr 11, 2008 6:53

Is het niet handiger om naar een natuurwinkel in een plaats in de buurt te gaan? (je komt vast wel eens verder dan je eigen woonplaats). Om nu wasmiddel te bestellen uit Duitsland, terwijl dat op redelijk wat plekken te verkrijgen is in Nederland lijkt me wat overbodig...
De natuurwinkel hier verkoopt alleen maar Ecover fijn. Ze hebben wel Klok en Sonnet, maar niet voor de fijne was....
En wat dat buiten mijn plaats komen.... Dat valt zwaar tegen :mrgreen: Ik kom meestal alleen maar in plaatsjes die kleiner zijn dan mijn eigen woonplaats helaas. Daar hebben ze (als ze al iets hebben) alleen maar Ecover.....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

lena

Bericht door lena » vr apr 11, 2008 14:39

Veel natuurwinkels willen wel voor je bestellen, zeker als je een hele doos besteld. Dan heb je zes pakken wasmiddel, dus daar doe je erg lang mee, maar het bederft toch niet en je hebt dan geen verzendkosten. Ik zou het in ieder geval vragen, als ze niet weten dat er vraag is naar andere producten verandert er nooit iets!

Weet iemand nu hoe het zit met dierproeven voor wasmiddelen? Ecover zegt dat het van de wet moet, maar hoe zit dat dan met Sonnett en Ecoline?

Ecover gebruik ik trouwens sowieso niet, ik vind dat ze echt onnodig dierlijke producten gebruiken in hun producten (de wei in de afwasmiddel enzo), die ze ook nog aanprezen met een campagne met een klein meisje die iets zei als "mijn mama geeft wel om mij". Blech.

PetraPS

Bericht door PetraPS » za apr 12, 2008 20:48

Hi,
Ik ben nu overgestapt op Sonett. Omdat het volgens mij beter is dan Ecover qua samenstelling.
En het heeft ook nog eens het ECO keurmerk.

Ten aanzien van de dierproeven, zeggen ze zelf:
Handelwijze van SONETT:

Voor SONETT geldt dat voor de ontwikkeling van alle producten nooit dierproeven verricht
werden, - ook niet vóór 1998. Sinds 1998 geldt dit verbod voor alle fabrikanten van was- en
schoonmaakmiddelen in gelijke mate, ongeacht of het om ecologische of conventionele producten
gaat.
SONETT betrekt alleen van leveranciers die garanderen dat hun stoffen dierproefvrij zijn.
SONETT verlangt * de ontwikkeling van alternatieve testmethoden, beschrijft de huidige stand
van zaken met betrekking tot de dierproeven zakelijk en probeert niet met de aanduiding “geen
dierproeven” een onjuiste indruk te wekken.

* SONETT steunt de Academie voor dierenbescherming die aan de ontwikkeling van alternatieve
testmethoden werkt ( www. Tierschutzakademie.de; www. Tierschutzbund.de/00680.html )

Met 1998 bedoelen ze, dat er toen in duitsland een dierenbeschermingswet inging.
De stichting Sonett ondersteunt ook nog eens de ontwikkeling van alternatieven voor dierproeven.
Dus dat is mooi meegenomen toch?

Marla

Bericht door Marla » zo apr 13, 2008 20:17

Je kan ook zelf schoonmaakmiddel maken! Leuk filmpje van lush (ja sorry ik weer met mijn lush :roll: ) waarin ze uitleggen en laten zien hoe je dat kunt doen.

PetraPS

Bericht door PetraPS » zo apr 13, 2008 22:23

Maar Lush gebruikt toch wel synthetische ingrediënten? Het zal vast lekker ruiken en Vega zijn, maar plantaardig is het niet dus :? .

Marla

Bericht door Marla » ma apr 14, 2008 6:26

Als je het filmpje kijkt dan zie je dat je er helemaal geen lush voor nodig hebt....

Marla

Bericht door Marla » ma apr 14, 2008 6:27

dubbel post

Plaats reactie