Diervoedings vraag

De relatie tussen veganisme en natuur/milieu

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Diervoedings vraag

Bericht door Kirsty xvx »

Als een kattenkenner me hiermee kan helpen, graag!

Ik heb katten die kip erg lekker, nu koop ik dus kipfiletkuipjes van Sheba geloof ik, maar dat wil ik vervangen door biologische/biologischdynamisch kipfilet wat ik dus invries e.d.

Als ik dat doe, komen ze dan voedingsstoffen tekort als ze overdag gewoon brokjes eten? En mag een kat ingevroren en ontdooit en dan gebakken vlees eten?

Kan ik dit ook doen met andere soorten vlees? (behalve varkensvlees natuurlijk, maar dat wil ik zowiezo niet).

Want ik vind het niet fijn als mn katten die nare merken eten.

x
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

pebbles

Bericht door pebbles »

mijn katten geef ik twee keer per dag vlees en voor de rest krijgen ze brokjes. dus als je ze elke dag een stukje kip geeft is dat in orde, kip kun je invriezen maar kun je niet langer dan 6 weken in de vriezer laten.

je kunt het natuurlijk bakken en dan aan de katten geven!

Rick
Site Admin
Leefwijze: veganist

Bericht door Rick »

Voor zover ik weet gelden de meeste brokjes als volwaardig voer. natvoer wordt over het algemeen gegeven omdat de katten dat lekker vinden en ook wel voor het vocht (ik geloof ca. 80-85% is vocht in natvoer).
Ik geef mijn katten Amicat, dat is een vega, met taurine verrijkt, biologisch voer. Vooralsnog doen ze het er goed op. De ene kat heb ik sinds half januari en de ander sinds eind februari. Heel veel ervaring heb ik er dus nog niet mee.

Veg_eric

Re: Diervoedings vraag

Bericht door Veg_eric »

Kirsten schreef:
Als ik dat doe, komen ze dan voedingsstoffen tekort als ze overdag gewoon brokjes eten? En mag een kat ingevroren en ontdooit en dan gebakken vlees eten?
Ik denk als je gewoon brokjes blijft geven dat ze niet tekort komen.
(zo geweldig is dat spul in blikjes ook niet)

ontdooien lijkt me geen probleem, maar waarom gebakken vlees??

Je zou ook eens "raw petfood" kunnen googlen?
Zelf dierenvoer maken staat op het moment erg in de aandacht in de verenigde staten na besmet huisdierenvoer, en daar moet je ook wel extra info kunnen vinden.

Plaats reactie