In een andere draad werd daarnaar gevraagd.
1 Ik had geen auto (twintig jaar) en deed mijn noodzakelijke verplaatsingen grotendeels met de fiets. Zelden met openbaar vervoer, dat immers ook vervuilend is.
2 Ik vloog in mijn leven maar een paar keer. Korte afstanden Gedwongen, nooit voor vakantie of privé.
vervolgt
Waarom ik de minimal emission man was
Moderators: Morality, Martine, Rorrim
Waarom ik de minimal emission man was
Eet wat goed is voor de planeet
Re: Waarom ik de minimal emission man was
edit
1 Ik had geen auto (twintig jaar) en deed mijn noodzakelijke verplaatsingen grotendeels met de fiets. Zelden met openbaar vervoer, dat immers ook vervuilend is.
2 Ik vloog in mijn leven maar een paar keer. Korte afstanden Gedwongen, nooit voor vakantie of privé.
3 Als veganist lever ik geen bijdrage aan de uitstoot van de dierenstapel voor consumptie.
5 Mijn uitstoot bestond voornamelijk uit gasverwarming, maar de laatste zes jaar verwarm ik haast niet meer in het subtropisch klimaat waar ik leef. Wel hulpverwarming: gemiddeld een gasfles per maand....15€.
6 Warm water is op zonnekracht.
7 Op het domein waar ik gehuisvest ben, wordt er aan subsistance culture gedaan. Groenten en fruit uit de moestuin (gedeeltelijk, want dat dekt mijn dagelijkse behoefte niet). Ook vroeger betrok ik tien jaar lang mijn groenten rechtstreeks van de biologische akker. En daarna van de natuurwinkel. Weinig of geen transporttkilometers dus.
8 Fruit is hier al helemaal lokaal. Bananen, mango's perziken, tunos, pruimen etc..etc... Bovendien doe ik zelf de oogst binnen van de vijgenboomgaard en droog ze in een drooginstallatie. Higos pasados -gedroogde vijgen- heet dat en ik heb voldoende voorraad opgeslagen voor het jaartje rond. Geentransportkilometers dus.
1 Ik had geen auto (twintig jaar) en deed mijn noodzakelijke verplaatsingen grotendeels met de fiets. Zelden met openbaar vervoer, dat immers ook vervuilend is.
2 Ik vloog in mijn leven maar een paar keer. Korte afstanden Gedwongen, nooit voor vakantie of privé.
3 Als veganist lever ik geen bijdrage aan de uitstoot van de dierenstapel voor consumptie.
5 Mijn uitstoot bestond voornamelijk uit gasverwarming, maar de laatste zes jaar verwarm ik haast niet meer in het subtropisch klimaat waar ik leef. Wel hulpverwarming: gemiddeld een gasfles per maand....15€.
6 Warm water is op zonnekracht.
7 Op het domein waar ik gehuisvest ben, wordt er aan subsistance culture gedaan. Groenten en fruit uit de moestuin (gedeeltelijk, want dat dekt mijn dagelijkse behoefte niet). Ook vroeger betrok ik tien jaar lang mijn groenten rechtstreeks van de biologische akker. En daarna van de natuurwinkel. Weinig of geen transporttkilometers dus.
8 Fruit is hier al helemaal lokaal. Bananen, mango's perziken, tunos, pruimen etc..etc... Bovendien doe ik zelf de oogst binnen van de vijgenboomgaard en droog ze in een drooginstallatie. Higos pasados -gedroogde vijgen- heet dat en ik heb voldoende voorraad opgeslagen voor het jaartje rond. Geentransportkilometers dus.
Eet wat goed is voor de planeet
Re: Waarom ik de minimal emission man was
Er staat in de titel was. Is dit inmiddels veranderd?
Re: Waarom ik de minimal emission man was
El Hierro is dacht ik een nagenoeg zelfvoorzienend eiland...
Is daar ook een vliegveld? Ik neem aan dat de eilanders af en toe het vaste land bezoeken.
ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het leven er op el Hierro uit ziet!
Is daar ook een vliegveld? Ik neem aan dat de eilanders af en toe het vaste land bezoeken.
ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het leven er op el Hierro uit ziet!
Re: Waarom ik de minimal emission man was
mmmm ja, ik kocht in 2013 (na drie jaar) uiteindelijk een tweedehands auto vanwege het dunne uurrooster van de busdienst en de ontbrekende bestemmingen. Je kan hier een hele dag op weg zijn om 30km af te leggen, of zelfs niet terug raken . En in de weekends...niets. Daar leg ik 5000km per jaar mee af, zo weinig, omdat ik prioritair de bus neem (en het eiland klein is). Normaliter is dat dagelijks... Nog geen grote uitstoot, maar toch. Dat had een elektrische moeten zijn, maar de kostprijs nieuw daarvan is prohibitief en tweedehands niet te krijgen. Voor de rest is niets veranderd eigenlijk.Pim schreef:Er staat in de titel was. Is dit inmiddels veranderd?
Laatst gewijzigd door eno2 op vr okt 28, 2016 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Eet wat goed is voor de planeet
Re: Waarom ik de minimal emission man was
Volledig, 100% zelfvoorzienend. Gorona del Viento. In gang gesteld op 27 juni 2014.Marianne schreef:El Hierro is dacht ik een nagenoeg zelfvoorzienend eiland...
Is daar ook een vliegveld? Ik neem aan dat de eilanders af en toe het vaste land bezoeken.
ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe het leven er op el Hierro uit ziet!
https://www.google.es/search?q=gorona+d ... HtGkDUM%3A
Er is een klein, druk gebruikt vliegveld, maar niet door mij.
Tja , het leven: visserij, schapenteelt , geitenkweek, kaasproductie. Allerlei fruit, waarvan de hoofdbrok bananen. Landbouw.
Strandgenoegens. Wandelen. Geen industrie, geen drukte. Weinig volk (12000). Beschermde natuur.
Voor een groene jongen zoals ik: de hemel, het paradijs.
Eet wat goed is voor de planeet
Re: Waarom ik de minimal emission man was
Correctie.
Gorona del Viento produceert slechts 75% van de benodigde elektriciteit. Wat een ontgoocheling. Konden ze dat niet wat groter voorzien? Ik hoop dat er een windmolen bijkomt.
En over minimal emission: Ik rij de laatste jaren auto, en ik kan me geen elektrische veroorloven.
Weliswaar slechts 5000km per jaar. Ongeveer 400 liter diesel. Vliegen doe ik niet...
Gorona del Viento produceert slechts 75% van de benodigde elektriciteit. Wat een ontgoocheling. Konden ze dat niet wat groter voorzien? Ik hoop dat er een windmolen bijkomt.
En over minimal emission: Ik rij de laatste jaren auto, en ik kan me geen elektrische veroorloven.
Weliswaar slechts 5000km per jaar. Ongeveer 400 liter diesel. Vliegen doe ik niet...
Eet wat goed is voor de planeet