Keuze en ervaring kattenvoer? POLL!

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie

Hoe voer jij je kat?

Ik heb geen kat
13
38%
Regulier, niet-vegan voer (geen vegan voer geprobeerd)
10
29%
Regulier, niet-vegan voer (vegan voer geprobeerd, maar de kat lust het niet)
0
Geen stemmen
Regulier, niet-vegan voer (vegan voer geprobeerd, gestopt wegens gezondheidsproblemen)
3
9%
Deels regulier, deels vegan voer (geheel vegan voeren niet geprobeerd)
1
3%
Deels regulier, deels vegan voer (geheel vegan voeren geprobeerd, maar gestopt wegens gezondheid)
2
6%
Geheel vegan voer (sinds een jaar of korter)
2
6%
Geheel vegan voer (al meer dan een jaar)
3
9%

Totaal aantal stemmen: 34

Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Keuze en ervaring kattenvoer? POLL!

Bericht door Ananas »

Overigens mis ik in de poll de optie 'gestopt met regulier voer wegens gezondheidsproblemen' - op vegan voer heeft m'n kater geen last meer van blaasgruis, wat hij kreeg van Yarrah.

Dus ik heb gekozen voor vegan voer - eten ze nu al langer dan een jaar. Ze krijgen Amicat brokjes (want tarwevrij) en af en toe natvoer van Benevo of Vegusto. Als ik dat te vaak geef vinden ze het niet lekker meer, maar af en toe gaat het er wel in. Vooral met extra edelgist erover :mrgreen: het liefst zou ik willen dat ze nog meer natvoer eten maar dat willen zij niet. Af en toe geef ik ze wel eens dingen die ze lekker vinden (Krypton houdt van sojamelk, Silver van komkommer en meloen)

Sas

Bericht door Sas »

Ooit een kat gehad... Ik heb haar cadeau gedaan aan een vriendin die op het platteland woonde en zodoende kon de kat lekker naar buiten, i.p.v. op mijn flatje te leven, ik had de kat zelf ook cadeau gekregen dus ik heb haar de vrijheid geschonken van het platteland. Dit is mijn persoonlijk mening, maar ik vind huisdieren houden bijna net zo erg als slavernij, zodra je ze geen vrijheid kunt bieden. Sorry, maar zo zie ik het nu onderhand: Hond aan de ketting, kat mag niet naar buiten, vogel in een kooi... enzovoorts. Ik vond het als kind al verschrikkelijk om een vogel in een kooi te zien. Mijn tante had die namelijk...

Ik vind wel dat als je een dier red, dat je er ook voor kunt zorgen. Of een uit het asiel, daar zou ik ook een uitzondering voor maken.

Hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot, maar het is mijn mening...

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Nu we in verhuizing-emigratie-opnieuw begin-drukte zitten hebben de katten veel (goed) natvoer gegeten, wat een ramp. Diarree en eeuwige honger. Ben nu weer langzaam bezig met een voorraad vers vlees, knaagwerk. Ik zie meteen verschil. De twee katten die we erbij kregen kregen bagger voer (brokjes die bruin, groen en oranje zijn) geven we beetje bij beetje beter voer en de kattenbak is al minder stinkend :wink:
Beter/goed voer voor katten is in mijn ogen vlees of natvoer wat voor minimaal 80% uit vlees bestaat.

We hebben ook een kip, die eet granen en sla/groenten/broodrestjes. Daar wil ik me nog beter voor inlezen.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Mindl eet inmiddels al weer een hele poos 100% vegan. Ze houdt enorm veel van de Amicat brokjes. We testen zelf af en toe haar urine pH met teststripjes van de drogist. We hebben ook natvoer van Vegusto geprobeerd, maar daar lijkt ze allergisch voor te zijn (tarwegluten).

Grappig om dit topic terug te lezen trouwens. Ik weet via Facebook dat Arthur inmiddels helemaal omgeslagen is en al zijn dieren (2 honden en 2 katten?) vegan voert. :-D
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ik ben in zoverre "omgeslagen" dat ik overweeg hierna geen katten meer te nemen.

Ik ben zo ongeveer het grootste kattenvrouwtje dat er bestaat :(

Plaats reactie