269 life

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: 269 life

Bericht door TonyJello »

Iejoor schreef:Kennen jullie deze? 269 life

Mensen laten zich branden of tattoeren als statement. Heb het filmpje van gezien van de jongens die zich lieten brandmerken, dat zag er echt ontzettend pijnlijk uit... Maar goed, dat doen ze met dieren net zo.

Wat vinden jullie er van? Gaat het te ver of zeg je; allemaal verzamelen, op naar de tattooshop!
Ik zeg dus allemaal verzamelen, op naar de tattooshop en we doen het buiten voor zijn/haar deur.

Emiel

Bericht door Emiel »

Ik ken het van het filmpje en van de facebook pagina. Ik heb ze echter weer verwijderd, omdat er veel mens-onvriendelijke dingen op werden gepost. Ik ben dan wel veganist, maar niet anti-mens.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Ga je ook mee, Emiel? Heb je nog een plekje op je huid over voor 269?

Emiel

Bericht door Emiel »

TonyJello schreef:Ga je ook mee, Emiel? Heb je nog een plekje op je huid over voor 269?
Euh, ff denken... ja ik heb nog wel ergens een plekje... :P

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Moooooi! Drinken we daarna een biertje! :D

Emiel

Bericht door Emiel »

TonyJello schreef:Moooooi! Drinken we daarna een biertje! :D
8)

Iejoor

Bericht door Iejoor »

Ja, dat bedoelde ik. Heftig he, man wat moet dan pijn doen..
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

TonyJello

Bericht door TonyJello »

En die spanning die eraan vooraf gaat en de pijn daarna! Het zijn grote plekken, hoor. Verbrand maar eens licht een heel klein plekje. Nee, dit is flink doorbijten. Van mij hadden ze best mogen schreeuwen van de pijn. Want koeien brullen dan toch ook?

Zag je die vliegen erop? Jakkes!

Iejoor

Bericht door Iejoor »

Er zat er een bij, die we ook wel erg bleekjes.... Maar goed, dat zou ik ws ook hebben... Als ik niet gewoon onderuit gegaan was.
Elpida Shelter of Hope

TonyJello

269 life

Bericht door TonyJello »

@Iejoor. Weet je al waar je 269 wilt hebben?

(Is iejoor het geluid wat een ezel maakt? Iejoor! Iejoor! Iejoor!)

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla »

Ik moest denken aan de ezel uit Winny the Poeh

Iejoor

Bericht door Iejoor »

Annikka-Ayla schreef:Ik moest denken aan de ezel uit Winny the Poeh
Ja die iejoor bedoel ik ook!

Nee, weet het nog niet precies. Op zich vind ik op mijn pols wel mooi, maar dat is net handig met werk. Normaal zou je er dan je horloge over kunnen doen maar ik werk in een ziekenhuis en ik mag dus geen horloge om.
Ds ik ben er nog niet ver uit. Ook niet of het alleen 269 moet worden of sowieso een grotere vega tattoo met diertjes erbij..
Elpida Shelter of Hope

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Oké, nou ik wacht af tot je een goed en mooi idee hebt.

Misschien wil ook nog wel en tattoo erbij. Dan heb ik mooi de tijd om ook nog te denken.

Emiel

Bericht door Emiel »

Barbera

Bericht door Barbera »

Ben ik de enige die dit vreselijk overdreven vind? Let wel, ik vind tatoos mooi maar dit zou mij echt te ver gaan.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Barbera schreef:Ben ik de enige die dit vreselijk overdreven vind? Let wel, ik vind tatoos mooi maar dit zou mij echt te ver gaan.
269? Dat kan ik me goed voorstellen.
Maar als actie zoals die mannen op de video, maakt het wel indruk op het publiek.

Barbera

Bericht door Barbera »

Ik vraag me eerlijk gezegd af of 'het publiek' er wel notie van heeft. Volgens weet haast geen mens waar 269 voor staat al zet je het nog zo groot op je lijf. Ik vind de oormerken bij koeien en schapen al zo erg laat staan dat ik dat bij mezelf ga doen. En als mensen het doen om de discussie aan te gaan, zijn daar wel andere manieren voor dan een paar getallen op je lijf zetten toch? Ik denk eerder dat veganisme op deze manier gepromoot, geassocieerd wordt met de gedachten "die lui zijn niet goed in hun bovenkamer" , dan dat het daadwerkelijk de zaak goed zal doen.

Ook vind ik die foto waar die jongen zijn hoofd vast gehouden wordt een beetje een 'jezusuitstraling' hebben (wil niemand beledigen met mijn opmerking). Je krijgt dan toch een beetje een martelaareffect wat voor mijn gevoel te dicht bij de slachtofferrol zit.

Maar goed, ieder het zijne. :)

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

TonyJello schreef:
Iejoor schreef:Kennen jullie deze? 269 life

Mensen laten zich branden of tattoeren als statement. Heb het filmpje van gezien van de jongens die zich lieten brandmerken, dat zag er echt ontzettend pijnlijk uit... Maar goed, dat doen ze met dieren net zo.

Wat vinden jullie er van? Gaat het te ver of zeg je; allemaal verzamelen, op naar de tattooshop!
Ik zeg dus allemaal verzamelen, op naar de tattooshop en we doen het buiten voor zijn/haar deur.
Reactie op 269, waaruit blijkt dat Barbera wel een punt heeft over wat voor beeld het niet-vegans geeft...
http://www.telegraph.co.uk/foodanddrink ... ntils.html
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Sybine

Bericht door Sybine »

Met verbazing heb ik dit topci en dat 269 gebeuren gelezen. Waarom doen mensen dit? Oprecht vraag hoor.

Zou er iemand zijn die er een ei minder om gaat bakken of een spare-rib minder gaat bbq-en?
Wat voor doel heeft dit gebeuren? ?

Nou heb ik persoonlijk erg weinig met tattoo's. Maar het beeld wat ik er van heb is dat je die dingen voor jezelf zet. Niet omdat je een soort van wandelend sandwichbord wilt zijn.

En waarom zou je jezelf pijn gaan doen als een ander levend wezen pijn heeft?
Een koe heeft er toch geen bal aan dat jij als mens jezelf laat brandmerken?

Nou ja, het moge duidelijk zijn. Dit roept bij mij alleen maar vragen op :)
En ik weet ook redelijk zeker dat mensen in mijn omgeving minstens zoveel vragen zouden hebben als ze hier op geattendeerd zouden worden. Ik ben bang dat het enige dat niet-vegans hier uit concluderen is dat er bij vegans echt een draadje los zit :?

Emiel

Bericht door Emiel »

Renee1137 schreef:Reactie op 269, waaruit blijkt dat Barbera wel een punt heeft over wat voor beeld het niet-vegans geeft...
http://www.telegraph.co.uk/foodanddrink ... ntils.html
Tsja, maar dit is wel geschreven door iemand die alles aangrijpt om haar vleesje maar niet op te hoeven geven..

Maar goed, ik ben ook niet echt voor dit soort acties. Volgens mij werkt het alleen maar averechts en wordt je al snel in het extremisten-hoekje geplaatst. Op facebook heb ik ze alweer verwijderd, want ik vind geweld tegen mensen, al is het alleen in woorden, niet ok.

@Sybine; waarom zou een tattoo geen statement mogen zijn?

Plaats reactie