Zwemmen met Dolfijnen

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marcello
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Zwemmen met Dolfijnen

Bericht door Marcello »

Op Facebook las ik dat een vriendin van mij dit jaar met dolfijnen wil gaan zwemmen :roll:.
Ik weet er echt helemaal niks vanaf, maar dat lijkt me toch niet zo'n goed idee :(. De dolfijnen zullen toch in ieder geval in gevangenschap gehouden worden.
Mn voornemen voor dit jaar: met dolfijnen zwemmen. Wil dit al zoooo lang, ga er dit jaar werk van maken ;-)
Ik reageerde daarop met: "Zou het ook een voornemen zijn van de dolfijnen om met jou te zwemmen dit jaar? ", maar ze pikte dit niet echt goed op :roll:.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Zwemmen met Dolfijnen

Bericht door TonyJello »

Ja, dan zou ze in open water moeten zwemmen en hopen wilde, vrije dolfijnen tegen te komen. (En geen haaien).

Iejoor

Bericht door Iejoor »

Ik snap wel dat het mooi is, maar het zou pas echt bijzonder zijn als je ze in het wild tegen komt!
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello »

Maar zijn er mensen die hier iets vanaf weten? Kan dat diervriendelijk met name?? Ik vraag het me af :roll:. Zou zelf nooit zoiets doen, tenzij met duiken in het wild of zo.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Zwemmen met dolfijnen komt zo'n beetje op het zelfde neer als naar het dolfinarium gaan.
De dieren leven in gevangenschap en zijn hardhandig getraind om 'te zwemmen met mensen', not-done dus.
Ik zal nog even zoeken naar wat linkjes, vind ze zo snel even niet.

Iejoor

Bericht door Iejoor »

Heb laatst op fb wel een bericht gelezen, was een brief van dolfijnentrainster aan een meisje dat gebeten was. Zij vertelde hoe de dieren getraind werden, door ze geen eten te geven en dergelijke.
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Je kan ook gewoon duiken in gebieden met wilde dolfijnen inderdaad. Dolfijnen zijn nieuwsgierig van nature, dus de kans is groot dat ze even komen kijken. Ze 'aaien' enzo zit er dan niet bij, want ze zijn dan inderdaad niet de b*tch van een of andere trainer om het zo even te zeggen.

Volgens mij zijn deze gewoon wild http://www.youtube.com/watch?v=RjrfqrvCF2Q
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Butternutkin schreef:Volgens mij zijn deze gewoon wild Video
Ja, dat lijkt er wel op. Mooi zeg!

Zo kan het dus...

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Marcello schreef:Op Facebook las ik dat een vriendin van mij dit jaar met dolfijnen wil gaan zwemmen :roll:.
Ik weet er echt helemaal niks vanaf, maar dat lijkt me toch niet zo'n goed idee :(. De dolfijnen zullen toch in ieder geval in gevangenschap gehouden worden.
Mn voornemen voor dit jaar: met dolfijnen zwemmen. Wil dit al zoooo lang, ga er dit jaar werk van maken ;-)
Ik reageerde daarop met: "Zou het ook een voornemen zijn van de dolfijnen om met jou te zwemmen dit jaar? ", maar ze pikte dit niet echt goed op :roll:.
Ja, je kan op zich ook naar het wild gaan om naast ze te zwemmen. Dit is echter niet slim en veilig, want ze kunnen je ook de diepte in trekken...

Maar zwemmen met dolfijnen slaat meestal op dieren in gevangenschap. Dat betekent gewoon veel leed en stress voor de dieren. En soms zijn de dieren gevangen in Taiji of Solomon Eilanden. Laat haar vooral eerst de The Cove kijken voordat ze dat gaat doen...

Je kan ook aangeven dat Ric o'barry, dolfijnen trainer van Flipper, nu strijd voor vrijheid voor dolfijnen nadat die zag hoe een dolfijn in gevangenschap zelfmoord pleegde. Dieren krijgen ook anti-depressiva e.d. toegediend.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Sybine

Bericht door Sybine »

Pff... ik krijg met terugwerkende kracht spijt dat ik vorig jaar met mijn kind (schoolreisje) naar het Dolfinarium ben geweest. Ik zei altijd dat ik daar niet naar toe wilde. Om redenen die hier ook al genoemd werden. Maar ja, toen kwam het schoolreisje. En mijn kind had er heel veel zin in. En vond het geweldig als mama mee ging. En ik kan eigenlijk nooit mee vanwege mijn werk.

Dus toch maar mee gegaan. Kind vond het geweldig. Ik heb het leuk gehad omdat mijn kind het leuk had.
Het Dolfinarium zelf vond ik maar een trieste boel :( En nu ik dit zo lees had ik toen misschien toch anders moeten reageren :?

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Terug naar het verleden kan niet, maar het nu anders doen kan wel, dus dat is toch prachtig! :)

Marcello
Contacteer:

Bericht door Marcello »

Mijn vriendin gaat in ieder geval niet naar een dolfinarium of naar dieren in gevangenschap. Ik heb met haar over dit onderwerp gesproken vorige week.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Dan heb je haar op een goede manier informatie kunnen geven.

Goed zo! (y)

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Vet goed!
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Plaats reactie