Tijd voor een campagne vind ik. Dit moet bekend worden bij mensen, want door dit wellicht goedbedoelde gedrag zijn deze dieren de dupe. Er zouden bv borden geplaatst kunnen worden. "Nog meer borden?", hoor ik je denken. Ja, maar deze hebben wél echt nut.
Ik zie het vrijwel dagelijks in het park voor mijn deur. Mensen, vrijwel altijd van buitenlandse komaf, gooien grote hoeveelheden brood in het water en in het gras. Hele Turkse broden drijven er soms in de vijvers! Zijn die lui achterlijk of zo? Alsof eenden even lekker een stuk brood af kunnen scheuren. Het is ook nog eens wit brood, dus daar hebben ze helemáál geen reet aan. Dat mensen hun eigen lichaam verzieken moeten ze zelf weten, maar ze vergiftigen ook deze dieren ermee.
Ik sprak vanmiddag een stel aan die een stapel brood in het water aan het flikkeren waren, kinderen waren zelfs keiharde pistoletjes aan het gooien... Maar goed, ze waren niet onaardig of zo en ik sprak ze ook op normale toon aan, maar of het zin heeft gehad betwijfel ik.
Laatst stond een of andere kwibus zelfs brood aan herten te voeren (er is ook een hertenkamp, jippie). Volgens mij was ik toen wel duidelijk genoeg, maar zeker weten doe ik dat niet.
Mensen... *diepe zucht*