Famous Vegans

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Famous Vegans

Bericht door Ananas »

Ik vind het heel goed dat je zoveel moeite doet om veganisme online te zetten, Wanda :)

Maar bij vegan bekendheden vraag ik me altijd af 'Wat maakt het uit....?'

Ik heb nog niemand horen zeggen dat ze vegan zijn geworden omdat Beyonce of Ozzy Osbourne vegan eten.

Misschien kunnen vegans beter bekendheden worden, dan andersom :)

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Ananas schreef:Maar bij vegan bekendheden vraag ik me altijd af 'Wat maakt het uit....?
Op dit forum merk ik het idd niet, maar op Amerikaanse vegan forums zijn er altijd discussies over welke beroemdheid vegan is. Vergeet niet dat "beroemd" zijn heel wat belangrijker is in andere landen dan in het nuchtere Nederland. Plus, ik hou vooral ook van mijn "vegan althetes" category. Er zijn nog altijd veel meningen over dat vegans een groep magere hippies zijn.

De grootste reden voor mij om die lijst te maken was dat zo'n resource er gewoon nog niet was. Het enige dat er bestond op het internet was onbetrouwbare lijsten, zonder verder enige info. Natuurlijk is mijn lijst vast ook niet totaal betrouwbaar, maar ik heb in ieder geval mijn best gedaan om hem zo goed mogelijk te maken.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

't Is best een issue ja, op youtube krijg ik ook vaak van die filmpjes bij suggesties met 'vegetarian celebrities'.. Ik denk dat het best wel helpt hoor, zoiets, dat iedereen kan zien dat er ook gewone hippe beroemdheden zijn en niet alleen geitenwollensokkentypes, als je verder helemaal geen vegans kent en je je toch niet helemaal outsider wil voelen. Mijn vriend vond t volgens mij wel leuk toen bleek dat veel muzikanten en bands waar hij naar luistert ook vegetariër/vegan zijn, bij die groepen jongens is dat toch al snel iets voor watjes, denk dat je je dan toch wel gesterkt kan voelen door het idee dat er genoeg anderen zijn die toch echt geen pussies zijn maar ook gewoon handelen naar hun geweten. ;)
Wat jammer van Anthony Kiedis, die roept dus ook maar gewoon wat rond..

Shantisabine

Bericht door Shantisabine »

Anthony :cry: . Vis eten maar wel beste vriendjes zijn met Paul Watson, jaja...

Brent

Bericht door Brent »

*Eva* schreef:Ik denk dat het best wel helpt hoor, zoiets, dat iedereen kan zien dat er ook gewone hippe beroemdheden zijn en niet alleen geitenwollensokkentypes
Hoe kan een veganist nou iets hebben met geitenwollen sokken? :mrgreen: :lol:
Of heb je ook geitenwol die aan bomen groeit? :wink:
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A »

Shantisabine schreef:Anthony :cry: . Vis eten maar wel beste vriendjes zijn met Paul Watson, jaja...
Ben ik ff blij dat ik niet daar de RHCP ben gegaan! De overloper :x ! :wink:

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Brent schreef:Of heb je ook geitenwol die aan bomen groeit? :wink:
Misschien aan de Marokkaanse geitenbomen?

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Brent schreef:
*Eva* schreef:Ik denk dat het best wel helpt hoor, zoiets, dat iedereen kan zien dat er ook gewone hippe beroemdheden zijn en niet alleen geitenwollensokkentypes
Hoe kan een veganist nou iets hebben met geitenwollen sokken? :mrgreen: :lol:
Of heb je ook geitenwol die aan bomen groeit? :wink:
Ja dat vraag ik me nou precies ook altijd af, maar het blijft toch een associatie die veel mensen hebben hè... :P
En ahh die geitenbomen, ziet er wel plantaardig genoeg uit ;)

Fruitig

Bericht door Fruitig »

Dan Briggs van Between the Buried and Me staat op de lijst. :)

In welke vegansxe band speelde hij ook al weer voor BTBAM? Kan even niet op de naam komen....
vegan with an edge!

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Er is nóg een Famous Vegan: Blackblossom Daphne. :)

Ik weet 100% zeker dat zij Vegan is!

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

TonyJello schreef:Er is nóg een Famous Vegan: Blackblossom Daphne. :)
Famous? Nooit van haar gehoord en kan ook niks over haar vinden.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Je hoeft niet zo ver te kijken. Zoek maar eens op ons eigen forum... :grin:

Evie

Bericht door Evie »

En Venus en Serena Williams? Voor zover ik weet zijn zij allebei vegan, en Venus is raw vegan.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Zal ik verder moeten researchen. Ben altijd een beetje sceptisch als het om gezondheidsredenen gaat.

Emiel

Bericht door Emiel »

Twee leden van de Britse band Light Bearer zijn vegan, getuige een post op hun website:
....two members of light bearer are vegan, myself (Alex, vocals/narrative) and Matt (guitarist) and we both take this very seriously. I cannot speak for the other members of the band but as I write the lyrics, the views I express represent my personal opinions and the ideas I wished to forward when I started this band. I personally support abortion rights, but I also support responsibility. Personally I do not consider the rights of humans above non human animals, due to my little faith in our species and ability to express altruism and empathy. I believe that educating people to be more responsible about reproduction, and to not have children simply because they can, or social/family pressure and also to factor the strain we put on this planet due to our ridiculous numbers into decisions such as these is very very important.
Voor liefhebbers van oa. Neurosis, Isis en Cult of Luna is het wel een aanrader trouwens.
http://www.youtube.com/watch?v=2B7eDhaY ... re=related

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Bedankt. Wanneer ik weer tijd heb om meer aan mijn pagina's toe te voegen, is deze thread heel handig voor me!

Liadan

Bericht door Liadan »

Ik vind Neurosis en Isis te gek! Ga deze band morgen even checken :)

Emiel

Bericht door Emiel »

FYI:

Momentum will record december 8 - 9th, and I have no doubt we shall release the record online not long after for free, with a lovely physical record to follow. The record is called "Herbivore" is a dedication to our feelings on veganism and discussing animal rights and the difficulties of communicating and sharing these ideas. It will feature two covers, Meat is murder by The Smiths (Matthew and Gerfried are huge Morrissey fans) and a very brief cover of "Nailing Descartes to the Wall" by Propagandhi.

bandleden: Gerfried Ambrosch, Matthew Bunkell, Olly Stubbs, Joseph Towns, Alex CF

Voor zover ik weet zijn in ieder geval Matthew Bunkell en Alex CF vegan. Zij spelen ook in Light Bearer (zie paar posts hierboven) en Fall of Efrafa (inmiddels gestopt)

http://momentumband.wordpress.com/
http://www.youtube.com/watch?v=xpumgxHp ... re=related

punkrockmetal

Bericht door punkrockmetal »

Ananas schreef:Ik vind het heel goed dat je zoveel moeite doet om veganisme online te zetten, Wanda :)

Maar bij vegan bekendheden vraag ik me altijd af 'Wat maakt het uit....?'

Ik heb nog niemand horen zeggen dat ze vegan zijn geworden omdat Beyonce of Ozzy Osbourne vegan eten.

Misschien kunnen vegans beter bekendheden worden, dan andersom :)
De meeste info over veganisme heb ik van Jona Weinhofen.
Als bekendheden vegan zijn kunnen zij een grote groep mensen beinvloeden en informeren (:
Turn on channel seven at a quarter to eight, you see the same damn thing it's just a different day. And no one really know why this is happening, but it's happening.

Renee1137

Bericht door Renee1137 »

Oeeh ik las net iets wat ik helemaal niet wist, dat actrice Mayim Bialik vegan is! Wie?!? De actrice die nerderig meisje Amy speelt in the Big Bang Theory! I love her <3 http://vegnews.com/articles/page.do?pageId=5006&catId=8
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Plaats reactie