Famous Vegans

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Wanda
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Famous Vegans

Bericht door Wanda »

Mijn nieuwe Famous Vegans pages zijn net live gegaan.
Je kan ze vinden op deze link.

vegalan

Re: Famous Vegans

Bericht door vegalan »

Dat heb je weer mooi gemaakt met die handige index, mooie plaatjes, stukjes tekst en informatieve filmpjes. :wink:

.

Emiel

Bericht door Emiel »

Leuke site :)

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Bedankt voor de feedback!

Je kan nu ook sorteren bij voornaam.
Om de een of andere reden merkte niet iedereen dat het gesorteerd was bij achternaam. :?
Ik kreeg een paar verzoeken om mijn lijst alphabetisch te maken.

vegalan

Bericht door vegalan »

Ja, dat had ik ook in het begin, want als je sorteert op achternaam plaats je deze eerste en vervolgens de voornaam, maar als je een beetje oplet dan kom je er wel achter, want meestal wordt er gesorteerd op de achternaam. Tenminste dat heb ik wel vaker zo gezien. Nu nog mooier als je ook op de voornaam kunt sorteren.

.

Emiel

Bericht door Emiel »

Is Natalie Portman ook niet vegan trouwens?

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Niet meer. Toen ik las over haar zwangerschap, was ik gelijk al bang. En ja, ze ging weer vis en zo eten.
Van de lijst van ongeveer 200 vegans in wikipedia, bleef ongeveer de helft over na onderzoek.

JesseL

Bericht door JesseL »

Mooie lijst1 (y)

Volgens Wikipedia is Thom Yorke ook nog steeds vegan. En ook een fair-trade en milieu activist. :D

Emiel

Bericht door Emiel »

Wanda schreef:Niet meer. Toen ik las over haar zwangerschap, was ik gelijk al bang. En ja, ze ging weer vis en zo eten.
Van de lijst van ongeveer 200 vegans in wikipedia, bleef ongeveer de helft over na onderzoek.
Jammer :(

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

JesseL schreef:Volgens Wikipedia is Thom Yorke ook nog steeds vegan. En ook een fair-trade en milieu activist. :D
Ik kon verder niets vinden waaruit blijkt dat hij vegan is. Geen enkel interview, niks.
Als je iets hebt...

vegalan

Bericht door vegalan »

Het is zeker moeilijk om een correcte bepaling te doen, want van bijv een groot aantal personen uit het verleden (die wel vaak in de lijst van vegetariërs of veganisten worden genoemd) is niet altijd met zekerheid te zeggen of ze vegetariër of veganist waren, omdat men onvoldoende gegevens heeft. Binnen het kader van vegetarisme werden veganisten (voor de uitvinding van de term veganist) vroeger strict vegetarians genoemd, vervolgens ook non-dairy vegetarians en tenslotte vegans. Tolstoy became a strict vegetarian. Tolstoy lived very simply on bread, porridge, fruits, and vegetables. http://www.ivu.org/history/tolstoy/ Het is echter onduidelijk of deze pap met water of melk werd gemaakt. Volgens het boek:de geschiedenis van een paard was Tolstoy tenslotte vegan, maar het blijft soms giswerk, want in hoeverre waren bijv de vegan promoters zoals Dr. William Lambe en Dr. John Snow zelf vegan? John Frank Newton zou deze omschakeling ook hebben doorgemaakt en tenslotte vegan zijn geworden. Het is gewoon heel veel werk om allerlei teksten te lezen waaruit zou blijken of iemand vegan was. Handiger is het om de aandacht vooral op het heden te richten en alleen personen te beschrijven waarvan men weet dat ze vegan zijn omdat zij dit zelf naar voren brengen.

.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

vegalan schreef:Handiger is het om de aandacht vooral op het heden te richten en alleen personen te beschrijven waarvan men weet dat ze vegan zijn omdat zij dit zelf naar voren brengen.
Zeker! Met de huidige mensen is het al moeilijk genoeg.
Er is nog steeds heel veel onduidelijkheid over de def. van veganism.
Met Lea Michele bijv. kwam ik een artikel tegen waarin ze zeiden dat ze een macrobiotic vegan diet volgde, die vis toelaat.
Ik ben behoorlijk veel "famous vegans" tegengekomen die zichzelf "vegan" noemen, maar dan zeggen dat ze af en toe wat vis of zo eten. Ik heb ook wat mensen geemailed die mij terugantwoorden dat ze vegan zijn, maar protein shakes met dairy en zo drinken.
Het was niet makkelijk om te kiezen wie wel en niet toe te voegen. Andre 3000 bijv. staat in alle lijsten, maar zo ver ik weet had hij bont in zijn kleding label, dus die heb ik er ook uitgelaten.
Ik hoop dat ik een behoorlijke goede lijst over heb gehouden, maar laat het me zeker weten als je vind dat ik er iemand uit moet gooien of bij moet doen.

JesseL

Bericht door JesseL »

Wanda schreef:
JesseL schreef:Volgens Wikipedia is Thom Yorke ook nog steeds vegan. En ook een fair-trade en milieu activist. :D
Ik kon verder niets vinden waaruit blijkt dat hij vegan is. Geen enkel interview, niks.
Als je iets hebt...
Als ik op "Thom Yorke vegan" google dan vind ik wel vrij veel websites die stellen dat Thom Yorke a long time vegan is. Ook wat interviews die er op in gaan. Ik heb nog geen letterlijke bekentenis van hemzelf gevonden, maar het lijkt er toch wel erg sterk op... ;)

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

JesseL schreef:Als ik op "Thom Yorke vegan" google dan vind ik wel vrij veel websites die stellen dat Thom Yorke a long time vegan is. Ook wat interviews die er op in gaan. Ik heb nog geen letterlijke bekentenis van hemzelf gevonden, maar het lijkt er toch wel erg sterk op... ;)
Hij praat over hoe hij vegetarier is, maar ik kan niks vinden waarin hij ook maar iets zegt over dat hij veganist is.

JesseL

Bericht door JesseL »

Nee, dè bekentenis zelf mis ik ook nog. Maar ik blijf zoeken, aangezien hij dus wel overal vegan genoemd wordt... Zal toch niet allemaal uit de lucht gegrepen zijn... :wink:

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

JesseL schreef:Zal toch niet allemaal uit de lucht gegrepen zijn... :wink:
Zou je verbazen hoe dit soort geruchten zich verspreiden. Als 1 bron iemand vegan noemt, dan gaat dat snel.

vegalan

Bericht door vegalan »

Dan is het juist fijn dat er iemand is die daar kritisch naar kijkt! ;)

.

Marla

Bericht door Marla »

Thom yorke is volgens mij vegetariër, geen veganist. Hij was in de bolhoed gaan eten en at daar iets met kaas. Tenminste, volgens mijn bronnen ;)

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* »

Je ziet het tegenwoordig wel vaak voorbijkomen vind ik, ik las 't ook al over Megan Fox en Beyonce (msn.nl is mijn startpagina.. Daar vinden ze dat erg interessant volgens mij :p ), maar die lopen wel weer allebei met bont. Lijkt me idd erg lastig om allemaal uit te zoeken en wie er op zo'n lijst kunnen!
Jona van Bring Me The Horizon (rechts, staat heel groot 'vegan' op z'n buik) is iig wel vegan, net als 3 van die gasten van Between The Buried And Me. En wel meer van die bands, maar het is niet bepaald mainstream muziek en dan is weer de vraag waar je de 'famous' grens trekt (BMTH heeft wel 2.738.315 facebook likes, dus opzich best groot ;) )

Oh en trouwens, Anthony Kiedis is toch ook wel echt vegan? Dacht dat ie recent was overgestapt van vegetarisme naar veganisme.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

Anthony Kiedis is niet vegan.
Dan Briggs van Between the Buried and Me staat op de lijst. :)

Plaats reactie