Kinderboek dierproeven en dierenbevrijding

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
meikusje
Leefwijze: part-time veganist

Kinderboek dierproeven en dierenbevrijding

Bericht door meikusje » ma jun 20, 2011 17:30

Hallo!

Ik heb recentelijk een kinderboek (voorlees-/meeleesboek) geschreven en ik ben op zoek naar een uitgeverij die dit zou willen drukken. Nou vroeg ik me af of mensen hier kinderboeken hebben over zulke onderwerpen, of gewoon wel een uitgever weten die zoiets zou willen drukken.

Daarnaast wil ik graag weten of er interesse is in zo'n boekje, en wat men er voor zou willen betalen.

Meer info over het boek:

Het is ongeveer 40 pagina's in totaal. Voor de leeftijd 5-7 jaar.

Het gaat over een konijntje (Kim Konijn) dat vastzit in een laboratorium en elke dag prikjes krijgt waar ze ziek van wordt. Op een avond komen er vreemde mensen binnen die haar, en veel andere konijntjes meenemen. Dan komen ze terecht bij veel andere konijntjes, op een plek waar veel eten is en ruimte om te spelen. Op het einde wordt Kim Konijn met nog een konijntje door een mens uitgekozen en komt in een huis terecht waar ze voor altijd mag wonen.
"The greatness of a nation can be measured by the way it treats it's animals."

Jasmijn
Leefwijze: veganist

Re: Kinderboek dierproeven en dierenbevrijding

Bericht door Jasmijn » ma jun 20, 2011 19:07

Oooooh, dat klinkt als een heel leuk boek! Ik weet meteen een kindje dat daar graag uit voorgelezen zou willen worden. :D Ze heeft het boekje 'En de koe zei boe' al. Volgens mij zijn er behalve deze en nog een andere, over een vega jongetje dat zijn klasgenootjes trakteert op plantaardig lekkers, verder geen vegan kinderboeken (?).

Welke uitgever... Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Misschien kan Rymke van uitgeverij Atalanta je een tip geven. Haar website is: http://www.at-a-lanta.nl/

meikusje

Bericht door meikusje » ma jun 20, 2011 19:13

Jasmijn schreef:Welke uitgever... Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Misschien kan Rymke van uitgeverij Atalanta je een tip geven. Haar website is: http://www.at-a-lanta.nl/
Ja, ik had Atalanta al benaderd, maar die zeiden iets vaags over 'alleen eigen boeken uitgeven'. Ik denk dat ze daarmee bedoelen dat alleen boeken van mensen die daar werken uitgegeven worden...

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma jun 20, 2011 19:17

Ja klopt ook, het is een 2-vrouwsuitgeverij. Maar ik dacht, misschien weten ze anderen...

Fynnya

Bericht door Fynnya » ma jun 20, 2011 22:17

Kinderboeken over dierproeven ken ik niet, wel een paar over veganisme of vegetarisme:
Jij bent om op te eten http://www.davidsfonds.be/publisher/edi ... 0te%20eten
Krachtvoer http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... escription
That's why we don't eat animals (prachtig boek, maar Engelstalig, dus qua uitgeverijen heb je daar waarschijnlijk weinig aan)

Misschien dat een van de uitgeverijen die die boeken hebben uitgebracht wel meer wil doen met zulk soort onderwerpen?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jun 21, 2011 1:02

Is het boek al kant- en klaar - drukklaar? Illustraties etc.?

Je hebt ook sites die je helpen om het zelf uit te geven. Ken je die al?

meikusje

Bericht door meikusje » di jun 21, 2011 8:54

Vegantastic schreef:Is het boek al kant- en klaar - drukklaar? Illustraties etc.?

Je hebt ook sites die je helpen om het zelf uit te geven. Ken je die al?
Het boek is bijna drukklaar, ik ben nog bezig met illustraties. Ik heb op internet al wat rondgekeken naar die sites, maar als je een kinderboek met veel illustraties wilt laten drukken, wordt het al gauw heel duur (11 euro per boek minimaal), wat de verkoopprijs ook omhoog doet gaan. Daarnaast zou ik alle boeken via zo'n site moeten verkopen, of eerst zelf inkopen, om dan te verkopen, wat een dure investering is, als niemand ze vervolgens koopt! Daarom zou ik liever via een uitgever werken, maar dat is dan weer lastig te vinden!

Plaats reactie