Broodfokker begint opnieuw

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Drawion_Kuda

Broodfokker begint opnieuw

Bericht door Drawion_Kuda » vr mei 06, 2011 19:11

Ik weet niet of jullie het nieuws hebben gezien maar hier even kort samen gevat.

broodfokker heeft 6000 dieren die in beslag worden genomen door politie wegens dierenmishandeling.
4500 dieren gaan de gaskamer in, 1500 gaan naar het papagaaien park(dierentuintje)
papagaaien park krijgt geld van de fokker als boete voor zijn daad.
papagaaien park wilt/kan dieren niet verzorgen dus alles moet weg gehaald worden voor dinsdag middag of word gedood,niet te denken aan een spuitje maar veel erger.

allerlei opvang centra's halen dieren op.
Krijgen geen cent !

Broodfokker begint fokkerij opnieuw en heeft inmiddels al weer veel dieren.
Alle lab bakken moesten terug naar fokker.

HOE KAN DIT BELEID IN NEDERLAND

Iedereen die wilt helpen graag, ga klagen bij de politieke partijen, stuur protest mails etc.
alles wat kan.
Zoek die vent op doe wat je kan doen.

We zijn momenteel ook met juristen in overleg die voor ons die man willen proberen aan te pakken gratis..
Hieronder een klein berichtje de fokker wilt justitie dus aanklagen omdat hij vond dat de dieren niet mishandeld waren.

Ik ben persoonlijk wezen dieren ophalen en je moest de levende tussen de doden uit graaien, sommige miste een onderkaak, ledermaat, hadden open wonden,parasieten, ziektes, beten andere dood, waren mager, bang, hadden tumoren en ga maar door..
-----------------------------------------------------------------
Dierenhandelaar daagt inspectie voor rechter
donderdag 05 mei 2011 | 07:00 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 05 mei 2011 | 08:28
SINT ANTHONIS/BABBERICH - Jan Wieleman, bij wie in Sint Anthonis op aandrang van de Dierenbescherming 5.500 knaagdieren in beslag zijn genomen, stapt naar de rechter. Omdat hij zijn dieren niet meer terugkrijgt, moet de 51-jarige Babberichenaar weer helemaal opnieuw beginnen met zijn bedrijf Knaagdierfokkerij Wieleman.
De schade loopt volgens Wieleman voor hem in de tienduizenden euro's.
De dieren werden in beslag genomen door inspecteurs van Dienst Regelingen van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie. Die vonden dat veel dieren waren verwaarloosd. Jan Wieleman huurt in Sint Anthonis aan Den Hoek een deel van de loods van Animal Export-eigenaar Henny Reintjes. Bij Reintjes werden 500 knaagdieren en enkele ara's in beslag genomen. Hij heeft ze voor 13.000 euro teruggekocht.
"Ik moest 54.000 euro op tafel leggen", zegt Wieleman. "Dat kan ik echt niet. Voor elk in beslag genomen dier rekenen ze ongeveer een euro per dag aan onkosten. Maar het meest triest is wel dat mijn dieren helemaal niet verwaarloosd waren. De inspectie wilde vooral Henny pakken. Ik had daar niets mee te maken." © Gelderlander 2011, op dit artikel rust copyright.

http://www.gelderlander.nl/voorpagin...or-rechter.ece

vegalan
Leefwijze: veganist

Re: Broodfokker begint opnieuw

Bericht door vegalan » vr mei 06, 2011 19:57

Heb je geen foto's van de toenmalige situatie? Dat help altijd wel bij juridische geschillen.

Wen

Bericht door Wen » vr mei 06, 2011 22:12

Schandalig!!
Veel sterkte, geef de moed niet op meid (y)

Drawion_Kuda

Bericht door Drawion_Kuda » zo mei 08, 2011 13:38

Het was toen te hectisch om goede foto's te maken.
Maar bewijs van omstanders is er zat !

*Eva*
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door *Eva* » zo mei 08, 2011 20:38

Al heb ik niemand gehoord over levende tussen dode vandaan halen, volgens de mensen die er bezig waren met de hamsters inladen die ik heb gesproken (Susanne, Eveline) waren er wel wat dode en zieke dieren tussen maar zag het er vooral dramatisch uit doordat ze plukken haar uit elkaar hadden getrokken en kale plekken hadden en overal plukjes haar en bloed lagen? Ik heb 84 gezonde, tamme dieren daarvandaan, bij 't Knagertje ook paar honderd gezien, de 4500 die er het slechtste aan toe waren had hij al.. Tja, wat zou hij ermee gedaan hebben? Levend ingevroren? In een zak doen en tegen een muur aanslaan? Eigenlijk wil ik het niet eens weten. De dieren met diarree voer met veel vezels gegeven, wat ze daar kregen was erg slecht, was t zo over. Thank god geen ziekte uitbraak hier en die paar bloedluizen die meekwamen hebben we niet meer gezien nadat we alle dieren behandeld hadden. Conditie van de dieren zelf is me meegevallen moet ik eerlijk zeggen, al was het echt een enorm zooitje met alles door elkaar en bijtwonden. Belachelijk. Die handelaar/broodfokker, die man van de papegaaienopvang die lekker zit te cashen bij de overheid omdat hij zoveel dieren van de LID heeft opgevangen terwijl hij er niks goeds mee voor had..

Je hebt nettere broodfokkers die wel wat weten (Rebas, Beljaars) maar ook zij hebben hun dieren met veel te veel tegelijk in vieze kleine dieronterende labbakjes. Veel is import uit Tsjechië waar t nog slechter is. Gewoon geen dieren in dierenwinkels, dat is eigenlijk de enige oplossing, voorkomt een hoop ellende, zowel de broodfok als mensen die hun dieren slecht verzorgen, impulsaankopen worden dan eigenlijk onmogelijk gemaakt want naar een goede opvang of particuliere hobbyfokker moet je wel serieus op zoek en die geven ook niet zomaar aan iedereen dieren mee.

Ben benieuwd hoe dit afloopt, kennelijk alleen wat financiële schade voor die akelige broodfokker. Dat er 4500 slecht aan toe waren zegt al genoeg over zijn bedrijfsvoering, maar dat is helaas legaal in Nederland, het zal wel weer voor "een nuttig doel" zijn en dan gelden er geen wetten wat betreft dierenwelzijn. :glare: Zijn in elk geval wel goede kamervragen over gesteld.

Plaats reactie