Dierenactivisme en de AIVD

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Dierenactivisme en de AIVD

Bericht door Vegantastic »

Wil nog even ter nadenken toevoegen dat de verkeerde beeldvorming door AIVD, media en politiek niet de enige zijn die het beeld over activisten, veganisten e.d. sturen en bepalen. Vaak krijgen ze de stok aangereikt.

Ik zie binnen de beweging nog steeds te weinig zelfreflectie, gebrek aan strategie/visie, verkeerde personen aan het roer (bv. bij grote organisaties top zonder idealen e.d.), behoudendheid, intolerantie, negativiteit e.d. En veel taboes nog in de beweging. Bij sommige organisaties zie ik wel verbeteringen.

Willen we als beweging (in de breedste zin van het woord) uiteindelijk uiterst effectief zijn zal er ook 'intern' dingen moeten veranderen.

Joost

Bericht door Joost »

Hier zijn de antwoorden op vragen van de PVV over dit geval: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2010/10/25/R227.htm" target="_blank

Brent

Bericht door Brent »

Het is duidelijk dat de "dierenliefde" van de PVV'ers een grote huichelarij is. :roll:
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

hippyflower

Bericht door hippyflower »

Ik heb pas het boek free the animals van Ingrid Newkirk gelezen over ontstaan van de ALF in Amerika.
Nu weet of wist ik dat de Engelse ALF best actief is of was.
Weet iemand hoe dat in Nederland gaat? Is ons dierenbevrijdingsfront nog actief?
Kan mij ook nog herinneren dat er in 1996 veel acties waren, brandstichtingen etc.
Wees zelf de verandering die je in de wereld wil zien.
Droom je leven.

Zen

Bericht door Zen »

Hier kun je zien zat er zoal wordt opgeëist over de hele wereld. Als je zoekt op 'Netherlands' kun je zien wat er uit naam van het DBF nog wordt gedaan.
Cut cold stone with a warm heart

hippyflower

Bericht door hippyflower »

Thanx Zen voor de site. :thanks:
Jeetje, wat is Zweden actief.
Goed om te zien dat er nog zoveel activiteit plaats vind, Nederland valt daardoor niet echt op.
Wees zelf de verandering die je in de wereld wil zien.
Droom je leven.

Emiel

Bericht door Emiel »

Ik kan me niet voorstellen dat ik echt schade zou willen aanrichten aan een bedrijf en ik vraag me af wat het voor zin heeft om bijv. de ruiten van een McD. in te gooien. Maar goed, misschien als ik al het leed met eigen ogen 'in real life' zou aanschouwen zou ik ook dingen willen gaan slopen...
Dieren bevrijden daarentegen kan ik me wel weer heel goed voorstellen, al zal dat ook vaak alleen gaan door de nodige schade aan te richten.

Trouwens:
September 9, 2011 - Germany
2,500 SNAILS FREED
Die zullen niet ver gekomen zijn...

Zen

Bericht door Zen »

Emiel schreef: Trouwens:
September 9, 2011 - Germany
2,500 SNAILS FREED
Die zullen niet ver gekomen zijn...
Ik ga er vanuit dat ze gewoon allemaal meegenomen zijn en later uitgezet of in een opvang zijn geplaatst.

Emiel

Bericht door Emiel »

Ja dat snap ik :wink:

Het was een flauwe grap (moet ook kunnen toch), maar slakken zijn ook levende wezens en hebben ook recht op vrijheid.

Zen

Bericht door Zen »

Joh! ;) Maar just so everyone knows dat er bij dit soort acties vaak ook wel verder gedacht wordt dan alleen het openzetten van kooien. Bij een andere claim zie je ook foto's van hoe de slakken laten zijn opgevangen. Moet wel gezegd dat je 2.500 nertsen wat lastiger (tijdelijk - om ze dan later gecontroleerd uit te zetten) kunt vangen dan slakken.

Plaats reactie