Nertsenfokverbod alsnog door 2e Kamer

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Zen
Leefwijze: veganist

Nertsenfokverbod alsnog door 2e Kamer

Bericht door Zen »

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... kpunt.html" target="_blank (wat een site trouwens "Spits Nieuws")

Maar het moet nog steeds door de 1e Kamer... dus wellicht wat voorbarig?
Cut cold stone with a warm heart

taeka
Leefwijze: vegetarier

Re: Nertsenfokverbod alsnog door 2e Kamer

Bericht door taeka »

In 2024 pas een verbod, dus nog 14 jaar deze ellende, gewoon grof schandalig.
De paddo-industrie werd per direct de nek om gedraait, waarom deze walgelijke manier van uitbuiting niet.

Papa_Lazarou
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Papa_Lazarou »

taeka schreef:In 2024 pas een verbod, dus nog 14 jaar deze ellende, gewoon grof schandalig.
De paddo-industrie werd per direct de nek om gedraait, waarom deze walgelijke manier van uitbuiting niet.
Industriële belangen. Kwam in de NRC nog een walgelijk betoog tegen hierover van de evenzeer walgelijke spindoc van de Nertsfokkers, Hans Knoop. Het grenzeloos opportunisme van sommige mensen blijft me verbazen.

ActivePaul
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door ActivePaul »

Nog 14 jaar nertsenfokkers, de laatste 14 jaar nog ff vlug geld verdienen over de ruggen van dieren. Hoewel ik het er niet mee eens ben (zou liever willen dat ze gister nog sloten) zouden de nerstenfokkers gefaseerd gesloten moeten worden. Om hier 14 jaar voor uit te trekken lijkt me nogal ernstig overbodig. Inprincipe zou een bedrijf van bio-industrie (of pelsdierfokkerij) binnen 1 jaar tijd over geschakeld kunnen zijn op bijv. land- en tuinbouw. Die mafkees van Hans Knoop beweerd juist dat snel overgaan tot een andere bedrijfvoering de staat veel geld gaat kosten, circa 80 miljoen euro. Echter, doordat die nertsenfokkers kosten wat kost tijd weten te rekken kost juist DEZE methode meer geld van de staat, ons belastinggeld, wat daaraan besteed wordt. Dat je morgen niet ineens een andere bedrijfvoering kan hebben, dat lijkt me logisch, maar 14 jaar is nogal erg van de pot gerukt en kost de staat klauwen met geld om een middellangtermijn gefaseerd over te schakelen.

Edit: Overigens zou het versneld overschakkelen de staat overigens slechts 12 miljoen euro kosten (hoewel ik liever dat geld er ook niet naar toe zie gaan natuurlijk!)
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

Plaats reactie