Dierenbevrijding

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

st,schelpje

Bericht door st,schelpje »

he zen, als je iets zegt moet je ook lef hebben om toe te geven dat je het hebt gezegd. of ben je zo onzeker van jezelf?? lees wat je hebt geschreven in je laatste reactie!!

en trouwens waarom reageer jij zo vel op alle meningen die anders zijn dan de jouwe?? denk je dat jij mensen kan overtuigen dat dierenbevrijden iets goeds door ze beledigen??
Zen
Leefwijze: veganist

Bericht door Zen »

st,schelpje schreef:he zen, als je iets zegt moet je ook lef hebben om toe te geven dat je het hebt gezegd. of ben je zo onzeker van jezelf?? lees wat je hebt geschreven in je laatste reactie!!
:lol:

Misschien dat je, zoals ik al eerder vroeg, wilt aangeven waar ik dat gezegd zou hebben. Je leest namelijk dingen die er niet staan en trekt rare conclusies. :roll: Je kunt natuurlijk ook gewoon toegeven dat je het verkeerd gelezen danwel geinterpreteerd had.

En vervolgens verval je zelf in beledigingen, iets waar je mij hieronder van beschuldigd, zonder enige argumentatie. :lol:
st,schelpje schreef:en trouwens waarom reageer jij zo vel op alle meningen die anders zijn dan de jouwe?? denk je dat jij mensen kan overtuigen dat dierenbevrijden iets goeds door ze beledigen??
:D Mijn reactie zou fel zijn omdat ik aangeef het niet erg te waarderen dat je m'n woorden verdraait en dat je anderen die niet dezelfde mening zijn toegedaan het verwijt maakt "geen algemene kennis" te hebben en daar soms ook nog "erg om moet lachen"? Verder moet je mijn reactie vooral zien als een cynisch gevolg van jouw posting.

En wel, overtuiging, men zal zichzelf moeten overtuigen...
Cut cold stone with a warm heart
VictorHooftman

Bericht door VictorHooftman »

[quote="Anonymous"]Zen schreef,
Waarom zou "discriminatie" van bijvoorbeeld bontfokkers of zelfs mishandeling van deze mensen erger zijn dan het enorme leed wat miljarden dieren wordt aangedaan?

kennelijk zijn dieren voor jou belangrijker dan mensen.

Waar zegt hij dat ? Ik stel dat ik meer van dieren houdt dan van dierenmishandelaars. Niet van mensen in het algemeen maar wel van de bio-industire boeren of de fokkers van dieren voor bont.

daarmee mag je niet zeggen dat ik discrimineer of alleen van dieren hou. Dus je schrijft onzin Anonymous.

Victor
Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise »

en trouwens waarom reageer jij zo vel op alle meningen die anders zijn dan de jouwe?? denk je dat jij mensen kan overtuigen dat dierenbevrijden iets goeds door ze beledigen??
Pardon?
:?:

Zen geeft in eerst instantie haar mening, en voor zover ik haar mening heb geinterpreteerd kan ik alleen maar zeggen dat ik die menig deel.

Jij hebt het over wie het eerst haalt het eerst maalt en zo.
Degene die het eerst komt, heeft volgens jou het meeste recht.
Dan kun je ook wel gaan beredeneren, dat als een jodenhater de eerste levensvorm hier op aarde was, dat hij dan over de Joden mocht beschikken.
Dat slaat natuurlijk nergens op.

En je aangevallen voelen ligt niet zozeer aan de persoon die het beste voor heeft voor de dieren, maar meer aan degene die de mensheid superieur acht en daardoor de bal teruggekaatst kan verwachten, en ik moet eerlijk zeggen dat de terugkaatsing op zeer reëele en vriendelijke wijze is gebeurd, je hebt geen recht van klagen.
Er zijn mensen die nog veel feller zijn.
Je bent er nog redelijk bekaaid afgekomen moet ik zeggen.
Zen

Bericht door Zen »

Starsurprise schreef:
Pardon?
:?:

Zen geeft in eerst instantie haar mening, en voor zover ik haar mening heb geinterpreteerd kan ik alleen maar zeggen dat ik die menig deel.
Fijn dat we het in deze ook eens kunnen zijn Tamara. Ik ben echter, ondanks mijn bloemenpoes-avatar (en het feit dat ik het in een ander onderwerp over gevoel en emotie had), geen zij... :D ;)

Misschien moet ik naar snel een heel mannelijk onderschrift nemen, om misverstanden uit de wereld te helpen. ;)
Starsurprise

Ja, ik dacht inderdaad dat je een vrouw was, in verband met de mooie poes- Avatar.
Mischien ben ik wel gewoon onbewust bevooroordeeld.
Door te denken, en er van uit te gaan dat het hier om een vrouw ging.
Sorry, nogmaals, maar excuses waren in dit geval overbodig, je vond het niet erg, en overigens begrijp je mijn "domme fout" ook nog.

Starsurprise
Zen

Bericht door Zen »

Starsurprise schreef:Ja, ik dacht inderdaad dat je een vrouw was, in verband met de mooie poes- Avatar. Mischien ben ik wel gewoon onbewust bevooroordeeld. Door te denken, en er van uit te gaan dat het hier om een vrouw ging.
Vooroordelen, die hebben we allemaal wel in meer of mindere mate, denk ik.
Starsurprise schreef:Sorry, nogmaals, maar excuses waren in dit geval overbodig, je vond het niet erg, en overigens begrijp je mijn "domme fout" ook nog.

Starsurprise
In het licht van mijn post over het voormalige onderschrift van Shentie in het topic over trots vond ik het zelfs hilarisch. :D
vegalan

Bericht door vegalan »

Zen schreef:
Starsurprise schreef:Ja, ik dacht inderdaad dat je een vrouw was, in verband met de mooie poes- Avatar. Mischien ben ik wel gewoon onbewust bevooroordeeld. Door te denken, en er van uit te gaan dat het hier om een vrouw ging.
Vooroordelen, die hebben we allemaal wel in meer of mindere mate, denk ik.
Starsurprise schreef:Sorry, nogmaals, maar excuses waren in dit geval overbodig, je vond het niet erg, en overigens begrijp je mijn "domme fout" ook nog.

Starsurprise

In het licht van mijn post over het voormalige onderschrift van Shentie in het topic over trots vond ik het zelfs hilarisch. :D

Heb je al een poes of zou je er graag een willen hebben? :wink:
vegalan

Re: Dierenbevrijding

Bericht door vegalan »

Veganarchist schreef:Hoe denken jullie eigenlijk over dierenbevrijding en radicaal directe aktie tegen de bio-industrie, proefdiercentra en ander gespuis?

Wie zichzelf niet kan bevrijden (van geweld etc. )kan een ander (mens, dier of plant) er toch ook niet bevrijden?
Is de radicalisering niet het grootste struikelblok van zowel de bio-industrie, de proefdiercentra’s en hun contra bewegingen met name de dierenbevrijdingorganisaties?
Ik ben een voorstander van effectieve-geweldloosheid.

Vegalan.
Zen

Bericht door Zen »

vegalan schreef:
:mrgreen:
vegalan

poesje ouw kom eens gouw.

Bericht door vegalan »

Zen schreef:
vegalan schreef:
:mrgreen:
Had je niet liever dat poesje gehouden? :lol:
VegaNRaT
Contacteer:

bevrijding

Bericht door VegaNRaT »

Hulpeloze dieren die onderhevig zijn aan experimenten en dieren uit de bio industrie mogen van mij worden bevrijdt.

Jammer dat je de laatste tijd zo weinig meer hoort over dierenbevrijding.
vegalan

Re: bevrijding

Bericht door vegalan »

VegaNRaT schreef:Hulpeloze dieren die onderhevig zijn aan experimenten en dieren uit de bio industrie mogen van mij worden bevrijdt.

Jammer dat je de laatste tijd zo weinig meer hoort over dierenbevrijding.
Soms is het straight, maar soms is het ook te veel over the edge!
Starsurprise

Dierenbevrijding.

Volgens de wet wordt het gezien als een terroristische daad en zo ook wordt het bestraft.

Mijn inziens, is dat het geen terroristische daad is, maar een daad ter bescherming van.

Het terrorisme zie ik meer in de zin als iemands leven op het spel zetten, gevaarlijke spelletjes, met de dood als gevolg, of levenslange verminking of zo.

De mensheid (de mens die de dieren uitbuit, misbruikt, het dier ontneemt van vrijheid en leven, is eigenlijk de grootste terrorist.

Dierenbevrijding keur ik goed.
Natuurlijk worden er slachthuizen in de brand gestoken en veewagens vernield, wat volgens de wet niet mag.
Uiteraard moet je van andermans spullen af blijven, maar om wat voor spullen praten we nou eigenlijk.

Slachthuizen zijn moordhuizen.

De plek waar de dieren hun laatste levensadem uitblazen op een zeer brute en angstige wijze.
En dan die veewagens waar ze ingeslagen en geschopt worden, waar ze in opgestapeld worden alsof men keukenkastjes vervoerd, zonder water , licht, voedsel en frisse lucht.

Men vind dit kennelijk verandwoord.
Maar het zijn middelen die een anders leven dreigen te verzieken.

Als men mensen zo zou opstapelen en vervolgens naar het slachthuis zouden brengen, en je zou ze vervolgens redden, dan spreekt men over een heldendaad.
Een verlossing van de dood.

En dat is nou precies wat het dierenbevrijdingsfront probeert te doen, of zelfs doen.

Levendige wezens beschermen voor de dood.

Ik kan het alleen maar goedpraten.

En ja, je kunt nu heel gemakkelijk beredeneren dat als je nertsen weer terugzet in de natuur dat dat schade brengt aan andere wezens en aan de natuur zelf en dat ze snel en spoedig zullen sterven aan de Hongerdood.

Maar zeg nou zelf(heel eerlijk he? :wink: )
Wat zouden jullie het liefst hebben als je de keuze had.

Sterven in de vrije natuur, waar je dus toch nog even van genieten kan, geuren opsnuiven, paren met een ander nerts(jam, jam) :wink:
Wie wil er nou niet eens een keer een lekker potje vrijen?
Voedsel gaan zoeken.

Of Gevangen zitten in een kooitje zonder die mooie natuur, leven in angst, geen paring, en wachten tot je geelectruceteerd wordt, of vergast wordt?

Sorry maar dan kies ik voor de vrijheid.
Liever dood op de plek waar je hoort.
Dan dood op een plek waarvan een ander wilt dat je hoort, en dan eindigen als bontjas.
Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Mooi verwoord!
Zen

Bericht door Zen »

Het is overigens een fabeltje dat doorgaans het merendeel van de nertsen die worden vrijgelaten doodgereden (alsof dit dierenbevrijders aan te rekenen valt) of weer gevangen wordt, zeker buiten Nederland. Noch is het zo dat de gedomesticeerde (gefokte) nertsen niet zouden zijn uitgerust met instincten die nodig zijn om te kunnen overleven in de wilde natuur. En voor wat betreft het natuurlijke evenwicht, dat heeft de mens al lang en breed verstoord, zeker in Nederland, waar nagenoeg alle grotere roofdieren volledig zijn uitgeroeid...
Laatst gewijzigd door Zen op di jun 21, 2005 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Starsurprise

Het is toch ook te gek voor woorden dat als je onschuldige wezens redt, dat je dan de bak in draait?

Het gekke is, als iemand Hirsi Ali beschermt voor de kogel dan roept het meerdere deel van de bevolking hoera, dan zeg ik op mijn beurt:

Wat is het verschil tussen het ene wezen(Hirsi Ali) en een koe?

Niets eigenlijk.

Ja, verschil in uiterlijk, communicatie , en gedrag mischien, maar is dat dan een reden om dat ene verschilletje een ander dan maar te gaan uitbuiten, misbruiken, mishandelen, te minachten en te doden?

Idereen verdient respect, zo ook de dieren.

De fout zit hem eigenlijk al in het woord dier, door de benaming lijkt he tal alsof het dan anders is.

Zie het dier niet als dier, maar als een individu dat ook recht heb op leven, dat ook graag genieten wil..

Eeen levend wezen.
Net zoals wij.
Zen

Bericht door Zen »

Starsurprise schreef: Wat is het verschil tussen het ene wezen(Hirsi Ali) en een koe?

Niets eigenlijk.
Ik moest deze er even uit lichten hoor, sorry daarvoor... :lol:
Starsurprise

Het is overigens een fabeltje dat doorgaans het merendeel van de nertsen die worden vrijgelaten doodgereden (alsof dit dierenbevrijders aan te rekenen valt) of weer gevangen wordt, zeker buiten Nederland.

Heel goed gezegd, ook in de natuur, worden dieren aangereden door Auto's.
Klopt als een bus, het DBF heeft daar geen schuld aan, sterker nog,
Het ligt aan de mens,
Zonder de auto liepen er hier in Nederland, en zelfs wereldwijd veel meer dieren rond als nu.
De auto is een moordmachine, niet zozeer bewust, maar het maakt verscheidene slachtoffers.
Van zowel mens als dier, en de natuur.

Noch is het zo dat de gedomesticeerde (gefokte) nertsen niet zouden zijn uitgerust met instincten die nodig zijn om te kunnen overleven in de wilde natuur. En voor wat betreft het natuurlijke evenwicht, dat heeft de mens al lang en breed verstoort, zeker in Nederland, waar nagenoeg alle grotere roofdieren volledig zijn uitgeroeid

De mens zaait en oogst dood en verderf......
Starsurprise

Zen schreef:
Starsurprise schreef: Wat is het verschil tussen het ene wezen(Hirsi Ali) en een koe?

Niets eigenlijk.
Ik moest deze er even uit lichten hoor, sorry daarvoor... :lol:
Het is dat je er zelf over begint hoor, maar op het moment dat ik het schreef(typte) wou ik er bij zeggen: En niet gaan lachen he?

Maar dan valt het serieuse gedeelte van mijn bedoeling weg, en dat risico wou ik niet lopen.

Maar ik had dit soort reacties wel verwacht.

Geeft ook niets hoor :wink:
Toch leuk als iemand om je lachen moet, dat is altijd nog beter dan dat iemand er om gaat huilen.
Mits iemand erdoor geraakt is op een positieve manier
Een groter eer zou ik mij niet voor kunnen stellen :mrgreen:
Plaats reactie