Halsema: druk maken om dierenrechten is decadent

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
lena

Halsema: druk maken om dierenrechten is decadent

Bericht door lena » do sep 10, 2009 9:17

In De Pers van gisteren staat een interview met Femke Halsema, waarin ze ook ingaat op het succes van de Partij voor de Dieren.
Hoe kan het dat de Dierenpartij met twee zetels in de Kamer zit? Dierenwelzijn had toch úw thema kunnen zijn?
‘Ik vind niet dat die zetels bij ons horen. Hun kiezers komen van de SP, van rechts, van niet-stemmers. Economisch uit alle windrichtingen. Daarin zijn wij veel uitgesprokener. Wij hebben ook opvattingen over mensen en niet alleen over dieren. De Dierenpartij is daarnaast veel radicaler en paternalistischer. Die wil een verbod op de vissenkom, terwijl ik denk: gekker moet het niet worden.’ ‘Van oudsher ontfermen wij ons over dierenrechten. Voor een verbod op de bio-industrie kun je me wakker maken. Maar zij zetten het bevrijden van dieren op gelijk niveau met het eind aan de slavernij. Dat vind ik decadentie. Ik ontmoette een kinderarts in Gaza. Hij zei: oh, jullie zijn dat land waar ze een dierenpartij hebben. Ik zei: ja, dat komt omdat we geen echte problemen hebben.’

Vindt u een dier minder waard dan een mens?
‘Als je het me eerlijk vraagt? Ja. Ik vind mensenrechten... ik weet dat Marianne Thieme ook muggen beschermt eh... sorry, maar ik sla er wel eens een dood. Ja. Ik kan er niets aan doen.’

Voelde u zich schuldig, bij het doodslaan?
‘Nee. Ik baalde ervan dat ie me eerst gestoken had.’

Zen
Leefwijze: veganist

Re: Halsema: druk maken om dierenrechten is decadent

Bericht door Zen » do sep 10, 2009 9:25

Sowieso vind ik GroenLinks een waardeloze partij. Wat een hypocrisie ook.
Cut cold stone with a warm heart

taeka
Leefwijze: vegetarier

Bericht door taeka » do sep 10, 2009 10:00

Groen-links heeft ook niets met groen.
Het is mensen op de verkeerde been zetten met hun woord groen voor links, want ik dacht ook altijd dat ze voor natuur, dier en milieu waren, maar dat blijkt helemaal niet het geval, eerst komt de mens en daarna komt er niets meer bij hun, net als bij de andere partijen.
Gewoon een simpel egoistische partij.

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » do sep 10, 2009 12:27

‘Van oudsher ontfermen wij ons over dierenrechten.
En maar vlees blijven vreten :x

lena

Bericht door lena » vr sep 11, 2009 13:01

Wat ik zo raar vond aan dat kinderarts in Gaza verhaal is dat ik denk dat veel mensen in de wereld precies zo zou oordelen over een milieupartij. Als je je leven niet zeker bent, of je kinderen sterven van de honger, dan zijn zaken als onbespoten groentes en klimaatverandering niet dingen waar je je mee bezig houdt of waar je je druk over kunt maken, laat staan dat je je dan gaat inzetten voor Groen Links dingen als "recht op thuiswerk". Betekent dat dan dat wij dat dan ook maar niet moeten doen?

vegalan

Bericht door vegalan » vr sep 11, 2009 13:42

Zen schreef:Sowieso vind ik GroenLinks een waardeloze partij. Wat een hypocrisie ook.
Inderdaad een waardeloze partij. Niet echt diervriendelijk of sociaal bewogen en zeker hypocriet.
taeka schreef:Groen-links heeft ook niets met groen.
Die Grote milieu vervuilende en asociaal grote Mercedes vond Femke Halsema (gezien haar voorbeeld functie) wel verantwoord.
lena schreef:dingen als "recht op thuiswerk".
Arbeid is een middel, geen doel en anderzijds is het meer een hobby. Daarom stem ik naast Groenlinks ook niet op de Partij Van De Arbeid. Ik vond je je in je je qoute wel erg leuk. ;)

.

Dave

Bericht door Dave » za sep 12, 2009 1:21

taeka schreef:Groen-links heeft ook niets met groen.
Groen-links heeft ook niets met links. :wink:

Ted

Bericht door Ted » za sep 12, 2009 15:17

Aan femke op haar hyves:
Wat een flauwe kul allemaal zeg. Laat alsjeblieft moslima's gewoon hun hoofddoekje dragen als zij dat willen. Ik draag ook wat ik wil.
Gaan we in nederland nu discussieren over het al dan niet toestaan van een hoofddoek?? DAT is decadent geleuter! Blijkbaar hebben we geen problemen meer in nederland, dat we nu over hoofddoekjes gaan leuteren.
Ga alstjeblieft weer doen waar je (dik) voor betaald wordt...

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » ma sep 14, 2009 17:12

lena schreef: Die wil een verbod op de vissenkom, terwijl ik denk: gekker moet het niet worden.’ ‘Van oudsher ontfermen wij ons over dierenrechten. Voor een verbod op de bio-industrie kun je me wakker maken. Maar zij zetten het bevrijden van dieren op gelijk niveau met het eind aan de slavernij. Dat vind ik decadentie. Ik ontmoette een kinderarts in Gaza. Hij zei: oh, jullie zijn dat land waar ze een dierenpartij hebben. Ik zei: ja, dat komt omdat we geen echte problemen hebben.’
[/quote]
Oke daar ga ik dus nooit meer op stemmen.... alsof de bio-industrie geen echt probleem is :S
En waarom al die andere politici het vissenkom afschaffen zo belachelijk vinden, snap ik echt niks van! Van een gewone burger snap ik nog een beetje dat ze het niet snappen omdat ze niet weten hoe erge mishandeling vissenkommen zijn, maar van politici mag je toch wel verwachten dat ze zich ergens in verdiepen ipv iets zomaar belachelijk te maken???

melancholy

Bericht door melancholy » ma sep 14, 2009 17:49

Politici zitten er niet voor 'onze'' belangen. Die brengen geen geld in het laatje, dus is het niet van belang...

Framboos

Bericht door Framboos » ma sep 14, 2009 18:45

Fynnya schreef: Oke daar ga ik dus nooit meer op stemmen.... alsof de bio-industrie geen echt probleem is :S
Euh, dat zegt ze dus niet:
Voor een verbod op de bio-industrie kun je me wakker maken.

Fruitig

Bericht door Fruitig » ma sep 14, 2009 18:50

ipv iets zomaar belachelijk te maken
Blijkbaar hebben zie die "grap" nodig om zelf beter voor de dag te komen. Groen Niks is bang om stemmen kwijt te raken aan PVDD.
vegan with an edge!

taeka

Bericht door taeka » di sep 15, 2009 10:05

Net of vlees en zuivel eten niet decadent is.
In Trouw staan een paar leuke stukjes hierover en dan moet je zien hoe agressief onze vleeseters reageren, god erbij halen en het recht hebben op vlees.
Net of mensen die verhongeren geen recht hebben op voedsel.

Wendy uit Haarlem

Bericht door Wendy uit Haarlem » di sep 15, 2009 12:37

Ik heb nooit Groen Links gestemd, maar kan me bijna niet voorstellen dat ze dit écht gezegd heeft. Wat een kortzichtigheid!

Ted

Bericht door Ted » wo sep 16, 2009 17:44

Wendy uit Haarlem schreef:Ik heb nooit Groen Links gestemd, maar kan me bijna niet voorstellen dat ze dit écht gezegd heeft. Wat een kortzichtigheid!
Kijk op haar eigen hyves pagina. Zou ze een intervieuw op haar hyves zetten als het vol leugens staat??

taeka

Bericht door taeka » do sep 17, 2009 9:07

Een leuk toetje staat nog niet gerand voor mededogen.

Justme1234

Bericht door Justme1234 » zo nov 29, 2009 6:07

vegalan schreef:
Zen schreef:Sowieso vind ik GroenLinks een waardeloze partij. Wat een hypocrisie ook.
Inderdaad een waardeloze partij. Niet echt diervriendelijk of sociaal bewogen en zeker hypocriet.

Waarom vinden jullie het nodig het woord hypocrisie/hypocriet te gebruiken? Jullie hebben bv. toch ook weleens een mug doodgeslagen of iets anders gedaan wat niet helemaal veganistisch was? Of wil je zeggen dat je nooit in de tijd dat je veganistisch was, bijenhoning gegeten hebt, frisdrank hebt gedronken, lucifers hebt gebruikt, over dode dieren bent heengelopen (die waren toch al deaud?!!) etc.

vegalan

Bericht door vegalan » zo nov 29, 2009 11:57

Het gaat hier om de geloofwaardigheid van de partij (programma) waarvan men verwacht dat men doet wat men pretendeert, namelijk het realiseren en continueren van een waardig mens, dier en milieu vriendelijk standpunt, maar wat men niet of in onvoldoende mate realiseert of waarmaakt.

.

Zen

Bericht door Zen » zo nov 29, 2009 19:53

Justme1234 schreef:
vegalan schreef:

Waarom vinden jullie het nodig het woord hypocrisie/hypocriet te gebruiken? Jullie hebben bv. toch ook weleens een mug doodgeslagen of iets anders gedaan wat niet helemaal veganistisch was? Of wil je zeggen dat je nooit in de tijd dat je veganistisch was, bijenhoning gegeten hebt, frisdrank hebt gedronken, lucifers hebt gebruikt, over dode dieren bent heengelopen (die waren toch al deaud?!!) etc.
Het klopt dat iedereen in zekere mate hypocriet is. Hypocrisie bestaat echter wel in gradaties (zoals zoveel zaken) en daar mag best op gewezen worden. In een andere draad haal jij zelf iets aan over consequent handelen - ook daar geldt hetzelfde; het is onhaalbaar om volledig consequent zijn in je opvattingen/idealen maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je anderen helemaal niet op grote inconsequenties mag wijzen? Dan wordt voor je het weet alles maar geaccepteerd en is het einde zoek.
Cut cold stone with a warm heart

vegalan

Bericht door vegalan » zo nov 29, 2009 22:36

Niet alle idealen, ideeën zijn altijd geheel te verwezenlijken, maar het is pas hypocriet als men dat wel beweert of pretendeert. Niemand is perfect, maar inconsequentie zonder intentie en pretentie is wat anders dan inconsequentie welke voortvloeit uit mismanagement op grond van het feit dat men niet realiseert wat men beweerd en dat (laatste) is dus hypocriet. Paraderen met dier-milieu-vriendelijke standpunten zonder daar volledig achter te staan of in praktijk te brengen is hypocrisie en de decadentie van GL.

.

Plaats reactie