EDEV ?

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Giordano Bruno
Leefwijze: veganist

EDEV ?

Bericht door Giordano Bruno » vr mei 16, 2008 12:51

hoi, ik ben nieuw hier en ik wil vragen, bestaat EDEV nog, heb al jaren niks meer van hun gehoord.
Je geeft alleen om dieren als je dat ook in praktijk doet.

melancholy

Re: EDEV ?

Bericht door melancholy » vr mei 16, 2008 13:14

Volgens mij bestaan ze nog wel?
Maar 'k hoor er ook nooit iets van, website is ook al jaren niet meer geupdate..

raymond

Bericht door raymond » vr mei 16, 2008 13:35

ze bestaan nog, en zijn ook nog wel bezig... ze hebben regelmatig nieuwe flyers... vooral met thema's (valentijnsdag, kerstmis e.d.)

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » vr mei 16, 2008 14:05

EDEV bestaat nog.
In het verleden was ik actief bij EDEV, maar tijdgebrek en vrije dagengebrek lukte dat gewoon niet meer. Ze doen wel minder, ze waren een tijd heel actief, de actiefste van Nederland, iedere week wel een actie, maar de laatste jaren is het minder. Een tijdje geleden hebben ze nog een paar BPRC acties gedaan. Dat las ik in een nieuwsbrief of zo.
Bij een benefiet voor de Apen voor Femke de Haas een tijdje geleden in Schevenigen zag ik ze ook nog. (maar niemand kent haar hier nog geloof ik :( )

Giordano Bruno

Bericht door Giordano Bruno » vr mei 16, 2008 18:29

Misschien zijn ze te lui geworden door al dat geld dat ze van de leden kregen.

raymond

Bericht door raymond » vr mei 16, 2008 20:06

Giordano Bruno schreef:Misschien zijn ze te lui geworden door al dat geld dat ze van de leden kregen.
nee dat zijn ze niet denk ik. ik kreeg pas nog een brief van EDEV waarin een onderzoek stond van apenhandel voor dierproeven ;) was een standaard brief, misschien nog op te vragen bij interesse ;)

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » vr mei 16, 2008 21:28

Giordano Bruno schreef:Misschien zijn ze te lui geworden door al dat geld dat ze van de leden kregen.
Er zijn maar weinig dierenrechtenorganisaties die non profit zijn.
Zijn zo'n beetje op 1 hand te tellen.

onderdezon
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door onderdezon » za mei 17, 2008 7:35

het lijkt me sterk dat er dierenrechtenorganisaties zijn die als belangrijkste doel winst maken hebben. volgens mij zijn de meeste echt wel non-profit hoor!

Giordano Bruno

Bericht door Giordano Bruno » za mei 17, 2008 9:48

Ik zei het omdat ik weet dat de mensen die bij edev werken gewoon een normaal loon krijgen van het geld van de leden, ik vind dit op dit moment belachelijk gezien ze zowat niks meer doen krijgen ze wel gewoon loon waar ze op kunnen leven maar doen ze er niks verder mee voor de dieren, dus als mensen nog lid zijn van edev, hou ermee op, als ze geen geld meer krijgen komen ze misschien weer van hun luie konten af.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » za mei 17, 2008 11:57

Ik vind het ook nogal vreemd dat een organisatie wel veel leden heeft en toch zo weinig doet. Kunnen die leden beter wat geld overmaken naar RvD of ADC want dan wordt het tenminste echt gebruikt voor de dieren. Ik zag wel dat EDEV een tijdje geleden een promotiemedewerker zocht op marktplaats. Maar ook al bestaan ze dan nog wel en schijnen ze dingen te doen, ik vind het gewoon vaag waar al dat geld dan aan opgaat behalve aan de lonen.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » za mei 17, 2008 14:48

onderdezon schreef:het lijkt me sterk dat er dierenrechtenorganisaties zijn die als belangrijkste doel winst maken hebben. volgens mij zijn de meeste echt wel non-profit hoor!
Ik denk dat ik het verkeerd heb gezegd.
Ten eerste, bedoelde ik eigenlijk dierenactiegroepen. Er zijn maar weinig dierenrechtengroepen en veel dierenwelzijnsgroepen.
Bij de meeste organisaties zijn een aantal mensen in dienst die betaald worden. Zoals EDEV, bont voor dieren, CAS, wakker dier,etc etc. Voor de continuiteit en als je groot wil worden kan dit echter wel noodzakelijk zijn.

Respect voor dieren, ABC, Bite BAck', anti circusleed, zijn zo'n beetje de enige dierenactiegroepen waar geen betaalde krachten rondlopen of donaties geworven wordt door mensen die daar weer een vergoeding voor krijgen.

Idd, winst maken zal niet het doel zijn van de meeste dierenactiegroepen.

Wen

Bericht door Wen » di mei 20, 2008 13:40

als je een grote organisatie zoals bv PETA wil worden, heb je toch echt mensen in loondienst nodig. Al die mensen die er full time werken hebben ook een inkomen nodig hé. Daar is toch niks mis mee :!:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di mei 20, 2008 14:02

Ja klopt. Het is denk wel onvermijdelijk. Echter moet je mensen hebben die hun loon niet zien als loon, maar gewoon als onkostenvergoeding. Dus als een bedrag om te zorgen dat die mensen hun monden kunnen voeden etc. en dus de hele tijd actief zijn. Ook moet de instelling niet 9 tot 5 zijn, maar 24/7 in principe.
Dus als er eens wat extra gedaan moet worden waar je niet betaald voor krijgt.. dan niet zeuren zeg maar...
Ook vind ik dat als een organisatie betaalde mensen heeft, het bedrag van iedereen ongeveer gelijk moeten liggen. En niet enorme hoge bedragen voor directeuren en managers.

Wen

Bericht door Wen » di mei 20, 2008 18:16

Daar ben ik het toch niet mee eens hoor. Die mensen mogen toch ook buiten de dierenrechtenbeweging een leven hebben. Ze moeten natuurlijk niet in een mercedes rondrijden :)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di mei 20, 2008 20:22

Wen schreef:Daar ben ik het toch niet mee eens hoor. Die mensen mogen toch ook buiten de dierenrechtenbeweging een leven hebben. Ze moeten natuurlijk niet in een mercedes rondrijden :)
Waar ben je het precies niet mee eens?

onderdezon

Bericht door onderdezon » di mei 20, 2008 20:25

dat jij beweert dat ze omdat ze een salaris ontvangen als slaven behandeld mogen worden en er dus elk moment van elke dag een beroep op hun gedaan kan worden

Wen

Bericht door Wen » di mei 20, 2008 21:25

Ja, Er kan miss in het team afgesproken worden wie wanneer voor noodgevallen beschikbaar is, maar de mensen die voor een dierenrechtenvereneging werken moeten toch geen hongerloon krijgen of altijd beschikbaar zijn?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di mei 20, 2008 21:51

Nee niet als slaven, maar ik wilde met 24/7 zeggen dat ze zich op elk tijdstip zouden willen inzetten. Dat er eens een moment komt dat je gewoon niet kan (andere afspraken die niet verzet kunnen worden en ook belangrijk zijn etc.).. dat is wat anders, maar als je kan, moet men m.i. geen reactie krijgen 'dat het geen werkuren zijn' ofzo. Dus in principe m.i. wel 24/7 beschikbaar. Anders zit je daar gewoon verkeerd.

M.i. zou men een redelijk salaris kunnen krijgen. Een salaris waar ze goed gestimuleerd door blijven, waar ze mee kunnen sparen e.d. Geen hongerloontje dus, maar ook weer niet een salaris die niet meer redelijk is.

onderdezon

Bericht door onderdezon » wo mei 21, 2008 18:19

Vegantastic schreef:Dus in principe m.i. wel 24/7 beschikbaar.
dus als ik het goed begrijp zou je als jij het voor het zeggen zou hebben bij een dierenrechtenorganisatie maar marginaal van een privéleven mogen genieten omdat je altijd beschikbaar zou moeten zijn voor je werkgever. lekkere baas ben je dan :no:
wel voor dierenrechten zijn maar werknemers hoeven van jou niet zoveel rechten te hebben? terug naar de middeleeuwen dan maar > vrije zaterdag en maximum werktijden afschaffen en o ja pauzes kunnen we ook wel op onze buik schrijven. mischien als er oooooit eens een keer een moment komt dat je een belangrijkere afsrpaak hebt die niet verzet kan worden dat je niet hoeft te komen werken maar anders moet je wel altijd bescikbaar zijn voor de baas!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo mei 21, 2008 19:30

Selectief quoten is ook een kunst... en wat ik zeg verdraaien en overdrijven ook.

Zoals ik al zeg gaat het om dat als je je voor een idealistisch doel bezig bent, dat je dan rekening moet houden met geen kantoortijden, overwerk waar je niet voor betaald krijgt, flexibiliteit (snel kunnen inspringen), etc. Geld ook voor de baas.

Werken bij een dierenrechtenorganisatie doe je niet voor de baan, maar voor de dieren.

Plaats reactie