Poging tot streaken bij paardspringen

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Dick
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Poging tot streaken bij paardspringen

Bericht door Dick » zo mar 02, 2008 18:02

Mark

Bericht door Mark » zo mar 02, 2008 18:35

Fontanelle schreef:
Mark schreef:Valt te verwachten toch van Paul de Leeuw?
natuurlijk, aanranding is voor Paul de Leeuw iets heel normaals :roll:
Ik neem aan dat je dit ironisch bedoelt? Wat ik in ieder geval bedoel, is dat ik het behoorlijk naief zou vinden om te denken dat die gast geen misbruik van de situatie zou maken. Die hele show bestaat uit mensen in de zeik nemen, dit was natuurlijk wel heel simpel.

Is de veganstreaker eigenlijk nog aanwezig hier op het forum? Ik ben namelijk (nog steeds) wel benieuwd waarom hij de Paul de Leeuw show uitkoos.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » zo mar 02, 2008 20:14

Mark schreef:Ik neem aan dat je dit ironisch bedoelt?
niet echt eigenlijk
natuurlijk is het niet de meest verstandige keuze om mooi weer de leeuw uit te kiezen. maar wat Paul de Leeuw deed was voor mij gewoon gelijk aan sexual harassment.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo mar 02, 2008 20:21

Ja eigenlijk wel. Vegan streaker kan daar denk best een klacht over indienen.

Framboos

Bericht door Framboos » zo mar 02, 2008 20:30

Ik vraag me af of hij daar iets mee bereikt. VS komt ongevraagd dat programma binnenrennen (een programma waarvan algemeen bekend is dat er mensen afgezeken worden) en hij presenteert zichzelf een streaker, iemand die naakt rondrent.

Niet dat dat een reden is om iemand onderbroek op tv uit te trekken, maar goed.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo mar 02, 2008 20:37

Hij zal ook wel maandag bij de wereld (tv) draait door komen door deze actie. Wellicht als die een klacht tegen paul de leeuw indient word die wellicht nog wel uitgenodigd voor meer programma's op tv of voor kranten om zijn verhaal te doen.

Vegan streaker, misschien goed idee om eens een klacht in te dienen tegen paul de leeuw :)

raymond

Bericht door raymond » zo mar 02, 2008 21:57

http://www.geenstijl.nl" target="_blank ook daar staat hij momenteel ;)

@Mark; volgens http://www.animalrights.nl" target="_blank heeft hij het uitgekozen omdat er veel mensen naar dat programma kijken ;)

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » ma mar 03, 2008 12:03

Het is gewoon sexual harrassment, klaar.
Als dit een vrouw was geweest had iedereen allang moord en brand geschreeuwd (hoop ik althans...), maar omdat dit man/man is vinden veel mensen het grappig hahaha lolz aanrandig lmao! heaumeus!

Aanklagen die oppervlakkige sneuneus van een Paul de Leeuw. Die gast moet een enkeltje sbs6.
En nee hij vroeg er niet om, en nee het is ook geen ´noodzakelijk kwaad´ van een PdL programma.
Je hebt met je tengels van een ander af te blijven, HOE diegene er ook bijloopt.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » ma mar 03, 2008 13:05

kijk, dat is nu precies zeggen waar het op staat <3

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma mar 03, 2008 13:35

http://frontpage.fok.nl/nieuws/88496" target="_blank

Peter Janssen, sinds zaterdag bekend als de 'Vegan-Streaker', wil excuses van Paul de Leeuw. Janssen kwam onaangekondigd binnenvallen tijdens Mooi! Weer de Leeuw en schreeuwde dat vlees eten moord is. Waarop hij door de presentator letterlijk voor lul werd gezet.

De Leeuw stelde dat streaken naakt moest en scheurde de string van zijn lichaam. En dat neemt de veganist niet. Vandaag zoekt hij dan ook telefonisch contact met De Leeuw. "Het was niet netjes wat Paul deed. Ik had expres een slip aan omdat ik niet de aandacht van de actie wil vestigen op één lichaamsdeel", aldus Janssen. Mede-veganisten raden hem al aan aangifte te doen wegens aanranding.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » ma mar 03, 2008 13:49

Fok leest ook het NVV forum blijkbaar :D

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma mar 03, 2008 16:00

Is geen bericht van Fok! zelf. Geenstijl heeft er ook weer wat over en die refereren naar een bericht op hyves.

Marla

Bericht door Marla » ma mar 03, 2008 17:40

Ik ben het helemaal met Mark eens.
Overigens, als je niet helemaal naakt rond wilt rennen (wat ik op zich wel kan begrijpen) dan moet je jezelf ook niet streaker gaan noemen. Het hele punt van streaken is juist dat het naakt gebeurt.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma mar 03, 2008 18:51

Er komt zo een stuk bij RTL Boulevard op RTL4 erover.

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur » di mar 04, 2008 14:23

Ik ben het eens met zowel Framboos als Kirsty. VS was dom bezig, Paul de Leeuw een lul (maar dat wisten we al...)

Chantal V.

Bericht door Chantal V. » di mar 04, 2008 15:12

Je kunt ook zeggen dat Paul de Leeuw er om gevraagd heeft, aangezien hij met zijn programma pretendeert dat alles spontaan is en iedereen zomaar binnen komt wandelen.

Volgens mij is protesteren in Nederland nog altijd legaal, iemand aanranden niet. Als je ergens tegen protesteert betekent dat nog niet dat je daarmee je rechten als mens verliest. Ook al presenteer je je als streaker, dan nog geeft dat niemand het recht je onderbroek van je lijf te scheuren. Maar lui die op televisie komen, zoals Paul de Leeuw, hebben zo'n groot ego, die denken dat ze alles kunnen maken.

Je kunt je natuurlijk afvragen of dit de beste manier is om aandacht voor dierenrechten te vragen, maar goed, het is ludiek en ik denk dat hij het goed bedoelt, dus complimenten voor zijn inzet!

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » di mar 04, 2008 18:52

nou heb t filmpje net gezien.. en moet zeggen dat ik het heel grof vind. Daarnaast ook gewoon slap van PdL ik had op z'n minst een scherpe mond verwacht maar dit vind ik echt schandalig.

Maar idd zoals anderen al zeiden als dit een vrouw was geweest was dit gewoon echt aanranding geweest en had iedereen het wss afgekeurd.

Wel denk ik dat de Vegan Streaker wat beter voorbereid moet/kan zijn en wat sterker moet zijn in zijn woorden.

Maar de hele actie van PdL vind ik echt rondom schandalig!

Penny Lane
Contacteer:

Bericht door Penny Lane » di mar 04, 2008 23:51

Och wat vind ik die Paul de Leeuw toch een walgelijke kwal. Verder denk ik niet dat dit optreden van "Vegan Streaker" ("hoe heet je?" "Vegan") tot erg veel positieve reacties heeft geleid. Beetje jammer..
look back and laugh

Sanne

Bericht door Sanne » wo mar 05, 2008 11:13

Ik denk dat dit ongeveer de enige manier was waarmee paul de leeuw zijn programma nog kon redden. In zijn programma heeft hij de leiding en het overwicht, anders valt d helft van de lol van het programma weg. Ik vind het overigens een leuk programma en vindt paul de leeuw ook een leuke artiest om naar te luisteren en te kijken. Als iemand dan denkt je programma over te kunnen nemen door zomaar binnen te rennen, moet je daar natuurlijk iets mee doen, zeker in zo'n programma als mooi weer de leeuw. Hij gaf VS ook een momentje de kans om wat te zeggen, maar daar leek hij niet echt op voorbereid, wat me ook niet echt snugger lijkt. Als je er bij voorbaat als van uitgaat dat je alleen maar een rondje kan rennen en roept vlees is en moord en dan wordt afgevoerd door beveiliging en daardoor met een bek vol tanden staat als je dan wordt gevraagd waarvoor je nou eigenlijk komt, ja das nou ook niet echt de beste voorbereiding. Ik denk dat het hem hiermee wel lukt om aandacht te krijgen en te laten zien (als onderdeeltje van meerdere dingen die in het nieuws komen) dan dierenrechten steeds meer beginnen te leven onder mensen. Maar of het echt bijdraagt aan het promoten van veganisme? Ik denk het niet, ik denk dat de meeste mensen ons nu alleen nog maar meer als freaks bestempelen.
Los van dit alles is het natuurlijk wel zo dat het makkelijk is voor mij om maar wat kritiek te schrijven hier zo van achter mijn computertje, terwijl hij (VS) wel gewoon echt iets probeert te doen. Misschien is dat niet de manier die ik gekozen zou hebben, maar hij doet wel zijn best en dat is natuurlijk niets dan goed.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » wo mar 05, 2008 13:08

Sanne schreef:Ik denk dat dit ongeveer de enige manier was waarmee paul de leeuw zijn programma nog kon redden.
wat bedoel je met dit ?

Plaats reactie