wel of niet dierenrechtenactivist

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: wel of niet dierenrechtenactivist

Bericht door TonyJello »

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

:lol: Ik wed dat dat effect heeft! Zullen we een actiegroep oprichten, de roodogige dierenrechtenactivisten? Kunnen we een anti-proefdier verhaal houden over konijnen waarbij dingen in de ogen worden gespoten, dan heeft het nog een symbolische betekenis ook :D
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

TonyJello schreef: Het zou mooi zijn als er hier in het zuiden van het land meer activisten waren zodat we met elkaar mee konden rijden en de kosten delen.
Mss even bij dierenbelangen aanmelden. Die doen weleens acties in maastricht e.d.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

TonyJello schreef:Ik krijg het alleen niet voorelkaar om dit pakket te bestellen. Ook mijn vriend is het niet gelukt. Is er iemand die het kan en het dan naar mij wil sturen?
Wat gaat er fout? Krijg je foutmeldingen in beeld? Ik heb geen melding gehoord erover iig.

Anders moet je even mailen naar info@biteback.org met je adres gegevens en het bedrag+verzendkosten even handmatig overmaken. Zie site www.biteback.org voor de rekeninggegevens.

Dan komt het ook wel in orde. :)

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Vegantastic schreef:
TonyJello schreef: Het zou mooi zijn als er hier in het zuiden van het land meer activisten waren zodat we met elkaar mee konden rijden en de kosten delen.
Mss even bij dierenbelangen aanmelden. Die doen weleens acties in maastricht e.d.
Ben ik al bij aangemeld, maar ze zijn niet zo actief.

Dierenbelangen

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Vegantastic schreef:
TonyJello schreef:Ik krijg het alleen niet voorelkaar om dit pakket te bestellen. Ook mijn vriend is het niet gelukt. Is er iemand die het kan en het dan naar mij wil sturen?
Wat gaat er fout? Krijg je foutmeldingen in beeld? Ik heb geen melding gehoord erover iig.

Anders moet je even mailen naar info@biteback.org met je adres gegevens en het bedrag+verzendkosten even handmatig overmaken. Zie site http://www.biteback.org voor de rekeninggegevens.

Dan komt het ook wel in orde. :)
Ja, dat zou ik kunnen doen, want er moeten meer gegevens ingevuld worden dan er vakjes zijn bij het geld overmaken naar het buitenland. Bij ING ging het niet en nu bij ASN ook niet. ASN vraagt ook nog om een adres.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

TonyJello schreef:Op dit moment ben ik bezig om van een jute zak een overgooier te maken. Ik heb hem al gewassen, opengemaakt aan de zijkanten, er een kopgat in geknipt en die afgehecht tegen het rafelen en nu begin ik de tekst erop te schilderen.

Zo'n overgooier is makkelijk mee te nemen en op te ruimen, hij kan tegen regen, wind en sneeuw, het spiegelt niet, dus het zal goed te lezen zijn en ik heb mijn handen vrij om te flyeren of nog een bord vast te houden. En ik kan er eventueel ook 'bewerkte' knuffels op vastspelden.

Ik kan 4 teksten kwijt; voor en achter en binnen en buiten, dus het lijkt me heel handig.

Ik ben benieuwd hoe het wordt, maar voorlopig lekker bezig... :mrgreen:

Help de dieren word nu activist! Bite Back.

-edit-

BONT staat er nu op. Morgen ga ik verder met de rest.
De volgende dag:

Lila ligt heerlijk in de weg terwijl ik aan het schilderen ben! :D

Wen

Bericht door Wen »

Ze is het er duidelijk mee eens :wink:

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Email schreef:Hallo Bite Back,

Het lukt me niet om internationaal geld over te maken en ik wil heel graag 4 anti-bont paketten. Is het mogelijk dat het me wordt toegestuurd en ik via een andere weg betaal?

Mijn dank en groet,
Marja

---

Beste Marja,

We hebben tot nog toe geen Nederlandse rekening, vandaar dat het zo moet. Normaal moet dat wel lukken, hoor. We krijgen hier bijna dagelijks vanuit Nederland stortingen voor de pakketten. Wat er meestal fout gaat, dus waarschijnlijk ook bij jou, is dat je moet aanvinken dat het om een Europese of internationale overschrijving gaat. Je stuurt namelijk geld van jouw Nederlandse naar onze Belgische rekening. Als je dat niet zo behandeld, krijg je natuurlijk een foutmelding. Met de IBAN en BIC code, die trouwens binnenkort overal en altijd zal gebruikt worden, is dat trouwens kosteloos.
Ik hoop dat het je zo lukt, en dan sturen we de pakketten zo snel mogelijk op.

Met vriendelijke groeten,

Benjamin Loison,
http://www.biteback.org
Het lukt dus niet. Dit jaar niet en vorig jaar niet! http://i447.photobucket.com/albums/qq19 ... e/0037.gif

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Klaar!

In het echt zijn de kleuren helderder.

Nu ben ik benieuwd bij welke actie ik die voor de eerste keer ga dragen.

Maar ik heb nog drie kanten te doen, dus helemaal klaar issie nog niet. :D

En ik kan er nog met kleine letters onder schilderen: Koop het niet!

Iejoor

Bericht door Iejoor »

Goed bezig!
Echt dierenrechtactivist vind ik mezelf niet.
Ik ben nog nooit bij een demonstratie geweest oid. Ik probeer mensen wel bewuster te maken dmv facebook bijvoorbeeld.
Ik ben donateur van verschillende goede doelen en als ik dan een blaadje van hen krijg, leg ik die op mijn werk neer, wie weet wordt er nog wat opgepikt door mensen die zitten te wachten en dan een blaadje lezen over dieren...
Ik heb wel ik weet niet hoeveel petities getekend (hoewel ik me soms wel afvraag wat dat voor zin heeft).
Ik gebruik voornamelijk facebook, dan deel ik soms de enge slachthuisplaatjes (wat mensen niet leuk vinden, maar zo is het), dan weer lieve plaatjes en ik 'vertel' over de ervaringen op de dierenambu en een tijd terug over mijn week als vrijwilliger in Grieks asiel.
Nu maar hopen dat het werkt..
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Het werkt hoor! Maar je merkt het meestal niet.

Iejoor

Bericht door Iejoor »

Ik heb wel een vriendin een stuk bewuster gemaakt en die is aan het vlees en melk minderen...! :D
Elpida Shelter of Hope

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Ik ben dagelijks druk met http://www.facebook.com/Verzamelpunt.Ac ... Dierenleed
Hierop plaats ik van alles wat betrekking heeft op dierenleed in de breedste zin van het woord.
Gezien de snelheid waarmee nieuwe mensen zich aanmelden heb ik het idee dat het zin heeft.
Verder ga ik minder vaak naar demonstraties als ik zou willen, de meeste zijn gewoon te ver weg voor mij.
Wanneer een gesprek op de bio-industrie, bont of welk dierenleed dan ook komt ben ik redelijk fanatiek en ik merk dat veel mensen toch zijn gaan nadenken.
Of ik een activist ben? Geen idee, ik doe slechts wat mijn hart mij ingeeft.

Iejoor

Bericht door Iejoor »

Jaaaa, die pagina heb ik kortgeleden nog gelike-d!!
En het album over bio industrie gedeeld. Wat voor veel mensen erg gruwelijk is.
Leuke pagina!! (Nou ja, met zulke plaatjes, maar je snapt me wel..)

Verder heb ik hetzelfde, als we het op mijn werk over bv bodylotion hebben, vertellen mijn collega's over Dove en Nivea. Dan begin ik wel over proefdiervrij en dat je net zo goed olijfolie gebruiken kan.
Ik krijg wel eens commentaar dat ik best veel gruwelijke plaatjes op facebook zet, maar ik kan het ook niet niet erop zetten. Het is nou eenmaal de waarheid. Wil je dat niet zien, doe er dan wat aan zodat zulke foto's niet meer gemaakt worden!
Elpida Shelter of Hope

Wen

Bericht door Wen »

(y)

TonyJello

Bericht door TonyJello »

MoniqueS schreef:Ik ben dagelijks druk met http://www.facebook.com/Verzamelpunt.Ac ... Dierenleed
Hierop plaats ik van alles wat betrekking heeft op dierenleed in de breedste zin van het woord.
Gezien de snelheid waarmee nieuwe mensen zich aanmelden heb ik het idee dat het zin heeft.
Verder ga ik minder vaak naar demonstraties als ik zou willen, de meeste zijn gewoon te ver weg voor mij.
Wanneer een gesprek op de bio-industrie, bont of welk dierenleed dan ook komt ben ik redelijk fanatiek en ik merk dat veel mensen toch zijn gaan nadenken.
Of ik een activist ben? Geen idee, ik doe slechts wat mijn hart mij ingeeft.
Monique, ik wil heel graag kijken, maar ik ben nog nooit op een facebook geweest. Wat gebeurt er als ik me aanmeld? Kan ik daarna op alle facebooks? Kan ik anoniem kijken of word ik op een of andere manier zichtbaar? Moet ik nog ergens op letten?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

TonyJello schreef: Het lukt dus niet. Dit jaar niet en vorig jaar niet! http://i447.photobucket.com/albums/qq19 ... e/0037.gif
Ik snap dat je niet helemaal snapt met de IBAN en int. overboekingen. Vandaar dat het fout ging. Dacht dat er iets op de site fout ging. Gebruik je geen internet bankieren?

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Jawel, ik gebruik internetbankieren.

Ik ben er meerdere malen een hele tijd mee bezig geweest. Het zou makkelijker zijn als iemand anders het voor me wil bestellen en het mij toesturen. Ik betaal díe persoon dan wel.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Iejoor: Welkom en bedankt.
TonyJello: Volgens mij kun je alleen op pagina's kijken als je een account hebt bij Facebook, maar dat weet ik niet zeker.
Met account kun je op VATD zeker rondkijken zonder de pagina eerst te moeten 'liken'.
Sommige pagina's zijn alleen beschikbaar voor leden of, bij persoonlijke pagina's, alleen voor (vrienden van) vrienden, zoals mijn privé pagina, maar dat geldt dus niet voor mijn 'openbare' pagina.

Plaats reactie