wel of niet dierenrechtenactivist

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Daniel
Leefwijze: veganist
Contacteer:

wel of niet dierenrechtenactivist

Bericht door Daniel »

hoi lieve vega's

zijn jullie wel of niet dierenrechtenactivist?

ik weer eerst;
ik be een beetje dierenrechtenactivist omdat ik niet zo vaak kan en mag :( als ik zou mogen kiezen zou ik het zeker zijn geweest 2 acties per week :P
flyeren doe ik ook niet zo vaak

Tieske
Moderator

Bericht door Tieske »

Nou de laatste tijd stop ik veel tijd en energie in men studie... maar kben wel activiste ja! En met plezier! :D

jet
Moderator

Bericht door jet »

ik heb momenteel ook alleen maar tijd voor studie en baan.....
ik hoop dat ik dat over een jaartje kan afronden (die studie dan he ;) ) zodat ik wat meer tijd over heb :) dan kan er ook actie gevoerd worden

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Je bent dierenrechtenactivist of je bent het niet. Je kan het niet een beetje zijn. Ongeacht of je op het moment met studie bezig bent of andere dingen ben je het nog gewoon.

En daniel jij bent natuurlijk 100% dierenrechtenactivist :)

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise »

Vegantastic schreef:Je bent dierenrechtenactivist of je bent het niet. Je kan het niet een beetje zijn. Ongeacht of je op het moment met studie bezig bent of andere dingen ben je het nog gewoon.

En daniel jij bent natuurlijk 100% dierenrechtenactivist :)
dIERENRECHTACTIVIST BEN JE VANUIT JE HART, DE INTENTIE OM DE WERELD TE VERBETEREN VANUIT EEN BEPAALDE DENKWIJZE, EEN BEPAALD PRINCIPE.

DE INTENSIVITEIT VAN JE ACTIVISME KAN EEN BEPAALD BEELD WEERGEVEN VAN HOE WANNEER EN HOE VAAK JE JE INZET VOOR JE IDEALEN, MAAR DE INTENSIVITEIT WEEGT NOOIT AF TEGEN JE EIGEN MEERWAARDE DIE JE ERIN WENST TE STEKEN, TEGEN JE GEVOEL.
TOCH KAN HET WEL EENS VOORKOMEN DAT JE MEER WILT GEVEN DAN JE AANKUNT, VANWEGE OMSTANDIGHEDEN, MAAR DAT MAAKT JE GEEN MINDER ACTIVIST DAN MENIG ANDER.
GEEF ANDEREN JE GEVOEL WEER, KRUIP NIET WEG VOOR DE ZOGENAAMDE WAARHEID DES LEVEND'S!!!! OMDAT HET MERENDEELS VAN HET GROSS ER ANDERS OVERDENKT DAN JIJ, WIL DAT NOG NIET ZEGGEN DAT HET WERKELIJK ZO IS.

HET LEVEN HEEFT ZIN, OM HET GOEIE DOOR TE SPELEN NAAR DE TOEKOMST EN HET KWADE TE LATEN UISTERVEN, DE WERELD IS TOE AAN EEN UBERMENSCH, EN DAAR HAD NIETSCHE GELIJK IN.

RESPECT IS DE BASIS TOT LEVEN, DISRESPECT IS EEN VOEDINGSBODEM VOOR DE DOOD.
AAN DE DOOD HEEFT NIEMAND IETS.

LEVEN MAAKT IEDER WEZEN RIJK.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

als ik tijd heb ben ik praktisch altijd bij acties van het ADC. Ik doe veel stalls om mensen te informeren.
Voorheen deed ik meer met RvD maar om verschillende redenen voel ik me (momenteel) prettiger bij het ADC. Ik steun RvD nog steeds in hart en nieren en de grote demo's vind ik erg belangrijk.

ik zou heel graag nog meer tijd in actievoeren willen steken (ook in helpen met organiseren), en hopelijk kan dat als ik volgend jaar in Amsterdam ga studeren.

Dennis

Bericht door Dennis »

Ik ben niet erg actief. Heb wel eens gedemonstreerd, maar volgens mij slechts 1 keer dier-gerelateerd.

Ik val dus af!

Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Dennis schreef:Ik ben niet erg actief. Heb wel eens gedemonstreerd, maar volgens mij slechts 1 keer dier-gerelateerd.

Ik val dus af!
da's niet vaak

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

Daniel schreef:da's niet vaak
wow :lol:

veglife

Re: wel of niet dierenrechtenactivist

Bericht door veglife »

Daniel schreef:hoi lieve vega's

zijn jullie wel of niet dierenrechtenactivist?

ik weer eerst;
ik be een beetje dierenrechtenactivist omdat ik niet zo vaak kan en mag :( als ik zou mogen kiezen zou ik het zeker zijn geweest 2 acties per week :P
flyeren doe ik ook niet zo vaak
Ik denk dat je al dierenrechtenactivist bent als je besluit niets dierlijks meer te eten. Maar als je bedoelt meelopen met demo`s of dieren bevrijden dan moet ik bekennen op 0 te staan.

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise »

bericht verwijderd

Jochem
Contacteer:

Bericht door Jochem »

Ik ben ook niet erg actief op het demo-gebied. Maar ik eet ze niet, da's toch ook al wat... ;)
When you aren't monitoring them, the squirrels are plotting against you...

Wen

Bericht door Wen »

Ja, ik ben dierenrechtenaanhanger. Mijn slechte gezondheid laat me niet veel actievoeren toe, maar ik doe wat ik kan;)

Theo

Bericht door Theo »

activist is ook een erg breed begrip. ik doe zelden mee met acties, maar doordat ik regelmatig over dierenrechten schrijf, zie ik mezelf toch als activist. terecht? vast niet, maar ja.

Daniel
Contacteer:

Bericht door Daniel »

nou ja het is wat ! en goed je kan het zeker wel als activist zien

Valkyrjur

Bericht door Valkyrjur »

Theo schreef:activist is ook een erg breed begrip. ik doe zelden mee met acties, maar doordat ik regelmatig over dierenrechten schrijf, zie ik mezelf toch als activist. terecht? vast niet, maar ja.
Wel terecht. Je zet je toch actief in voor dierenrechten? En je doet dat op de manier waar je zelf goed in bent.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Het liefst ben ik bij zoveel mogelijk acties. Ik vind het heel erg belangrijk en ik denk dat het zin heeft om actie te voeren. In het dagelijks leven moet ik zo vaak mijn mond houden wat ik heel moeilijk en frustrerend vind. Bijvoorbeeld wanneer ik in een stad loop en al die bontkragen zie; dan wil ik die mensen wel uitschelden voor dierenbeul. Bij acties kan ik mijn vegan-ei op een positieve manier kwijt. Het geeft me ook een bijzonder goed gevoel om onder andere activisten te zijn.

Vaak kan ik vrij krijgen van mijn werk en dat is mooi, maar vanuit Zuid-Limburg is het lang reizen naar plaatsen waar acties gevoerd worden. Ik heb geen auto en met de trein kost me erg veel geld. De afgelopen tijd kon ik niet aan goedkope treinkaartjes komen, en zo was ik voor twee acties maar liefst 92 euro kwijt. Dat staat niet in verhouding tot het effect van de actie. Zoveel geld doneer ik dan liever. Bij de laatste actie in Amsterdam deed ik 6 uur over de terugweg, omdat er voorbij Utrecht een kapotte bovenleiding was en ik via Arnhem-Nijmegen moest reizen. Het zou mooi zijn als er hier in het zuiden van het land meer activisten waren zodat we met elkaar mee konden rijden en de kosten delen.

Maar ik heb het gevoel dat het niet lang meer duurt totdat ik gewoon in mijn eentje in mijn woonomgeving de straat op ga en ga flyeren. Misschien koop ik, als ik voldoende geld over heb, wel een tablet waar ik dan video's opzet en aan mensen toon, zoals bijvoorbeeld Bite Back doet.

https://i2.ytimg.com/vi/uqHxU_3POM4/mqdefault.jpg
Laatst gewijzigd door TonyJello op za dec 08, 2012 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes »

TonyJello schreef: Maar ik heb het gevoel dat het niet lang meer duurt totdat ik gewoon in mijn eentje in mijn woonomgeving de straat op ga en ga flyeren. Misschien koop ik, als ik voldoende geld over heb, wel een tablet waar ik dan video's opzet en aan mensen toon, zoals bijvoorbeeld Bite Back doet.

https://i2.ytimg.com/vi/uqHxU_3POM4/mqdefault.jpg

Hey, echt niet in je eentje! ;)

Ik ben het met je eens dat veel acties ver weg zijn en dat is jammer. Ik zou mezelf geen activiste noemen, ik heb ook maar één keer 'echt' actie gevoerd. Wel sta ik er 100% achter, dus daar gaan we wat aan doen!
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Nee, alleen is maar alleen. Wij kunnen sámen wat doen! Wil je dat?

Let's go! :D

Op het moment voer ik het liefst actie tegen die walgelijke bontkragen. Ik zie steeds grotere kragen, ik word er letterlijk misselijk van.

Ik krijg het alleen niet voorelkaar om dit pakket te bestellen. Ook mijn vriend is het niet gelukt. Is er iemand die het kan en het dan naar mij wil sturen?

http://www.biteback.org/shop/image/cach ... -80x80.jpg

Of weet iemand andere anti-bontflyers?

TonyJello

Bericht door TonyJello »

Op dit moment ben ik bezig om van een jute zak een overgooier te maken. Ik heb hem al gewassen, opengemaakt aan de zijkanten, er een kopgat in geknipt en die afgehecht tegen het rafelen en nu begin ik de tekst erop te schilderen.

Zo'n overgooier is makkelijk mee te nemen en op te ruimen, hij kan tegen regen, wind en sneeuw, het spiegelt niet, dus het zal goed te lezen zijn en ik heb mijn handen vrij om te flyeren of nog een bord vast te houden. En ik kan er eventueel ook 'bewerkte' knuffels op vastspelden.

Ik kan 4 teksten kwijt; voor en achter en binnen en buiten, dus het lijkt me heel handig.

Ik ben benieuwd hoe het wordt, maar voorlopig lekker bezig... :mrgreen:

Help de dieren word nu activist! Bite Back.

-edit-

BONT staat er nu op. Morgen ga ik verder met de rest.

Plaats reactie