Voor mij is het momenteel een keuze uit twee kwaden: je kunt de katten in het asiel of waar dan ook aan hun lot overlaten of je kunt er een of meerdere in huis nemen, en daarbij zoveel mogelijk rekening houden met andere dieren (dus bijv. vegavoeding voeren).indra schreef:Wen schreef:Het is zoals met vegan katten denk ik. Vroeger was er geen kant en klaar vegan katvoer, totdat er genoeg vraag naar was. Als de vraag naar vegan medicatie zal stijgen, zal ook de markt er voor groeien. Met vitamines en vegan capsules was het ook zo.
maar... hoe ver moet dat gaan? puur omdat veganisten katten willen houden zou dat dan ontwikkeld worden...
Mocht de wereld ooit nog eens 'veganistisch' worden, lijkt mij het houden van dieren ook geen probleem meer, omdat de dieren dan gerespecteerd etc. zullen worden, en zou je het houden van katten een symbiose kunnen noemen, een samenwerking waar beide partijen voordeel uit halen.
En zo zie ik de relatie met mijn katten op dit moment eigenlijk al: zij lopen wat rond, doen alsof ze me aardig vinden, ik kijk er naar en voel me daar blijer en prettiger van, en zij krijgen daarvoor in ruil eten, onderdak en heel misschien vinden zij mij ook best ok. (in ieder geval om zo nu en dan even op of naast te gaan liggen.)