Sealskin

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Roek

Sealskin

Bericht door Roek »

Weet iemand of dit een bona fide bedrijf is?
Ik vind de naam niet vertrouwenwekkend.

http://i16.tinypic.com/4qgzk1z.jpg

Sealskin is leverancier van onder meer douchewanden, douchecabines, inloopdouches, douchebakken, baden, en whirlpools. Daarnaast zijn we ontwikkelaar van sterke labels en vernieuwende concepten.
Een voorbeeld van zo?n vernieuwend concept is OBYECT. Een complete en zeer hoogwaardige designlijn waarin ?lle items - sanitair, meubels, spiegels, kranen en accessoires - speciaal voor elkaar ontworpen zijn in ??n en dezelfde krachtige vormtaal.
Standaard en op maat
Al onze producten kenmerken zich door uitstekende kwaliteit en installatiegemak. De meeste artikelen zijn verkrijgbaar in een breed assortiment standaardproducten. Daarnaast bieden we voor onze douchecabines en inloopdouches buitengewoon uitgebreide mogelijkheden voor levering op maat.
Sealskin BV
Postbus 6
5140 AA Waalwijk
Tel: 0416672672
Fax: 0416673713
Email: info@sealskin.nl
Website: http://www.sealskin.nl

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Waarom niet?

Roek

Sealskin

Bericht door Roek »

Alex schreef:Waarom niet?
Sealskin betekent: zeehondenhuid.

Ik weet niet of zij inderdaad huiden (bont?) verwerken.

Eng logo.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Ja dat snap ik. Maar kan nou niet iets op de site vinden wat duidt op dat ze bont gebruiken. Ik ken het bedrijf iig niet. Misschien even bellen ofzo?

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

wij hebben thuis gewoon wastafels v Sealskin. Die naam betekent echt niet dat ze zeehonden-bont gebruiken. Past sowieso niet echt bij het bedrijf, wel :?

Robb

Bericht door Robb »

Aan de andere kant vraag ik me toch af waar de naam vandaan komt.

Veg_eric

Bericht door Veg_eric »

Robb schreef:Aan de andere kant vraag ik me toch af waar de naam vandaan komt.
Als bedrijf moet je gewoon een naam hebben en een logo.

Ze verkopen spullen voor de "natte hoek" zo als ze dat geloof ik noemen, dus een referentie naar iets met water is dan wel leuk.
En een logo moet ook een beetje aanspreken, en je moet je een beetje onderscheiden van de andere (vage) merken die sanitair verkopen.

Waarschijnlijk hebben ze een brainstormsessie gehouden en dit was het eind resultaat ; Een naam die blijft hangen met een (schattig) logo'tje.

Verder niets om je zorgen over te maken :)

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin »

heeft nou niemand door dat dit geen serieuze vraag is maar gewoon sluikreclame?
emailadres, website adres, alles wordt vermeld.
wat een een stelletje sukkels die veganisten , zeg.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle »

herwin schreef:wat een een stelletje sukkels die veganisten , zeg.
Als veganisten al sukkels zijn, wat zijn . . . . . . . . dan wel niet ?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Nee lijkt me sterk dat het hier om reclame gaat.

Roek

Sealskin

Bericht door Roek »

[quote="Veg_eric"]Als bedrijf moet je gewoon een naam hebben en een logo.
Ze verkopen spullen voor de "natte hoek" zo als ze dat geloof ik noemen, dus een referentie naar iets met water is dan wel leuk.
En een logo moet ook een beetje aanspreken, en je moet je een beetje onderscheiden van de andere (vage) merken die sanitair verkopen.
Waarschijnlijk hebben ze een brainstormsessie gehouden en dit was het eind resultaat ; Een naam die blijft hangen met een (schattig) logo'tje.
Verder niets om je zorgen over te maken [quote]

Ik kom erop doordat ik achter een bestelwagen van ze reed. Die was helemaal beschilderd met badk.inr., maar ik kon maar een deel ervan zien. Mij viel het eerst die zeehond op. Daarna de naam. Meteen een alarmbelletje natuurlijk.

Ik vind het een buitengewoon dom logo, in deze tijd.

Ik zou in ieder geval niet het eerst met dat bedrijf in zee gaan.
En ik ben er pas gerust op als ik zeker weet dat ze geen producten verkopen waarin huiden verwerkt zijn.

Framboos

Bericht door Framboos »

Want jij vindt het logisch dat ze een teringdure huid in een badwand gaan verwerken? :wink:

Veg_eric

Re: Sealskin

Bericht door Veg_eric »

Roek schreef:Last quote does not exists!
Geweldig logo, je onthoud het tenminste

Bovendien is er maar ??n soort zee honden huid commercieel interesant, en dat ik zeehonden bont.

Roek

Sanitair voor sloebers

Bericht door Roek »

Framboos schreef:Want jij vindt het logisch dat ze een teringdure huid in een badwand gaan verwerken? :wink:
Het is duidelijk in welke milieus jij verkeert.

In ieder geval niet in Rozendaal (Gld.), Bloemendaal, Blaricum of Wassenaar.

Framboos

Bericht door Framboos »

IN een badwand? Tussen de twee muren? Sorry, maar dat zie ik echt niemand doen, zelfs de sultan van Brunei niet.

Dennis

Bericht door Dennis »

Als iemand zich echt zorgen maakt, dan stel je je vraag toch gewoon bij het bedrijf? Opgelost, weer een probleem minder in de wereld, yoehoe!

Robb

Bericht door Robb »

Ik meen me te herinneren dat toen ik jaren geleden in een doe het zelf zaak werkte, er ook badkleden en toiletmatten van sealskin verkocht werden. Niet alleen baden en douchewanden enzo.

Ik kan me goed voorstellen dat er in vroegere tijden huiden en pelzen werden gebruikt voor dit soort producten, of is dit erg vergezocht??

Ik weet niet, ik zeg maar wat.

Ineke

Bericht door Ineke »

Dir stond op de website
Historie

Sealskin in Waalwijk is een bedrijf van rijke tradities, dat in 2004 haar 250-jarig jubileum vierde. Het was namelijk in 1754 dat de grondlegger van de huidige organisatie, Gerrit van Loon, zijn bedrijf startte in Waalwijk. Destijds begonnen als leerhandel en toeleverancier van producten aan de (inter)nationale schoenindustrie, breidde de onderneming haar activiteiten en assortiment door de eeuwen heen steeds verder uit. Het leer verdween en maakte plaats voor kunststof, textiel, aluminium, glas en andere materialen. De schoenindustrie werd verruild voor de sanitairbranche.

Apraxia

Bericht door Apraxia »

Als je zoveel tijd hebt om je druk te maken over een naam dan heb je vast toch niet genoeg geld om die produkten te kopen :P
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Plaats reactie