Dierentuinen

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Marleen
Leefwijze: veganist

Bericht door Marleen »

Styx schreef:Nee, het waren gewone mensen met een donkere huid.
Geen vrouw met baard of enorm grote man
Ik doelde niet op WAT of WIE men bekeek, ik doelde puur op het "bekijken" in het algemeen.

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin »

freaks kijken is best leuk trouwens! ik heb thuis een fotoboek met allemaal freaks erin. :) "freaksshows" waren voor veel freaks trouwens echt een uitkomst. ze hadden een goedbetaalde baan, konden een leven leiden temidden van andere "freaks". (en das wel ff tien keer zo prettiger dan tussen kleinzielige burgers te wonen voor die mensen!). Veel van deze artiestenfreaks trouwden, kregen kinderen en zaten er financieel warmpjes bij. (natuurlijk had je ook stakkers die uitgebuit werden, maar ook gewone arbeiders werden uitgebuit...)
Heel anders dan bv de negers van de toendertijd belgische kolonie kongo die in de zoo van antwerpen werden tentoongesteld achter hekken. Die mensen werden respectloos behandeld.

Styx

Bericht door Styx »

Klinkt interessant dat boek..

En excuse moi Marleen

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

DeNatuur.NL schreef:Ik ga binnenkort wel wat dierentuinen langs denk ik... maar niet met echte reden om me te laten vermaken...
Heb je in Nederland ook dagen waar je er gratis in kan?
Hier hebben we een hele grote dierentuin waar je maandag er gratis in mag.
Tot nu toe heb ik het nog niet gedaan.
Maar misschien kan ik er een keer (zonder kids) naartoe voor waarschijnlijk vergelijkbare redenen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic »

Wanda schreef: Heb je in Nederland ook dagen waar je er gratis in kan?
Hier hebben we een hele grote dierentuin waar je maandag er gratis in mag.
Tot nu toe heb ik het nog niet gedaan.
Maar misschien kan ik er een keer (zonder kids) naartoe voor waarschijnlijk vergelijkbare redenen.
Geloof van niet. Is denk alle dagen wel dat je moet betalen in NL.
Je steunt het natuurlijk dan wel, maar ik denk dat het ook belangrijk is dat er beelden gemaakt wordt van hoe dieren erbij staan, die gebruikt kunnen worden voor campagnes tegen hun natuurlijk ;)

Als het gratis is, dan is het extra aantrekkelijk om er heen te gaan :)

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda »

DeNatuur.NL schreef:Je steunt het natuurlijk dan wel, maar ik denk dat het ook belangrijk is dat er beelden gemaakt wordt van hoe dieren erbij staan, die gebruikt kunnen worden voor campagnes tegen hun natuurlijk ;)
Mee eens natuurlijk.
Misschien kan je wat wc papier e.d. verwijderen zodat je ze wat minder steunt. :wink:

Plaats reactie