zelf vega(n) hondenvoer maken

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Maria
Leefwijze: flexanist

zelf vega(n) hondenvoer maken

Bericht door Maria »

Heeft er iemand ervaring met zelf veganistisch (of eventueel vegetarisch) hondenvoer maken? Er zijn 2 redenen waarom ik dit wil uitproberen. 1. Ik voel me altijd een beetje ongemakkelijk als ik aan die arme dieren denk die tot hondenbrokjes zijn verwerkt. 2. De laatste tijd drinkt en plast ons hondje erg veel en ik hoop dat zelfgemaakt voer beter voor haar zal zijn dan droge brokken (met allerlei smaakversterkers en andere troep erin). We hebben overigens haar urine en bloed laten onderzoeken en door 2 dierenartsen laten bekijken, maar daaruit blijkt dat ze kerngezond is.

Rick
Site Admin
Leefwijze: veganist

Re: zelf vega(n) hondenvoer maken

Bericht door Rick »

ARTHUR schreef:Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Hier voeren wij vers vlees en vis (slachtafval), ooit vegan voer geprobeerd en daar werd onze Whippet (hoge energie-behoefte) en Bengaal (kater) ziek van. We hebben nu twee Whippets en drie katers, dus het zou veel leed schelen als we het vegan kunnen maken.

Ik denk dat dit erg lastig is, aangezien het aan behoorlijke eisen moet voldoen...
Welke merken heb je gebruikt?
Bij mijn beesten lijken Amidog en Amicat iets moeilijker te verdragen zijn dan Benevo.

avossy

Bericht door avossy »

Mijn hond is sinds een maand of vijf aan de yarrah en doet het geweldig goed tot nu toe.

Maria
Leefwijze: flexanist

Bericht door Maria »

Ik woon in Istanbul en heb geen verkoop adressen of websites kunnen vinden die in Turkije bezorgen. Ik kan wel Vegedog supplement voor zelfgemaakt voer via internet bestellen (bezorgkosten ca. 42 Dollar voor een maandvoorraad en ca. 85 Dollar voor een jaarvoorraad).

Billy20
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Billy20 »

Jaydee82

Bericht door Jaydee82 »

Wij hebben een 7 maanden oude Beagle. Bij zijn fokker kreeg hij gewoon brokken, maar we hebben hem geleidelijk aan plantaardig eten gegeven.
Eerst vermengden we de brokken met rijst, groenten en fruit. Later wisten we niet zeker of hij dan wel alle voedingsstoffen binnenkreeg, dus gingen we op zoek in de dierenwinkel.
Wij wonen aan de Duitse grens, dus bij de Fressnapf vonden wij volledig plantaardige brokken ( deze moeten eerst wellen in water). In de winkel gaan ze ervan uit dat je hierbij vers vlees geeft, maar dat doen wij lekker niet.
Hij krijgt voor de helft die brokken en dan fruit of groenten erbij, met nog een flinke scheut plantaardige olie.

Hij ziet er super gezond uit, zijn vacht glanst prachtig en genoeg energie.

Een leuk filmpje hieover:

https://www.youtube.com/watch?v=dEI4aGxZwgQ

Billy20
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Billy20 »

Jaydee82 schreef:Wij hebben een 7 maanden oude Beagle. Bij zijn fokker kreeg hij gewoon brokken, maar we hebben hem geleidelijk aan plantaardig eten gegeven.
Eerst vermengden we de brokken met rijst, groenten en fruit. Later wisten we niet zeker of hij dan wel alle voedingsstoffen binnenkreeg, dus gingen we op zoek in de dierenwinkel.
Wij wonen aan de Duitse grens, dus bij de Fressnapf vonden wij volledig plantaardige brokken ( deze moeten eerst wellen in water). In de winkel gaan ze ervan uit dat je hierbij vers vlees geeft, maar dat doen wij lekker niet.
Hij krijgt voor de helft die brokken en dan fruit of groenten erbij, met nog een flinke scheut plantaardige olie.

Hij ziet er super gezond uit, zijn vacht glanst prachtig en genoeg energie.

Een leuk filmpje hieover:

https://www.youtube.com/watch?v=dEI4aGxZwgQ
Als het voer bedoeld is om naast vlees te geven dan betwijfel ik of alle benodigde stoffen er in zitten. Er zijn een aantal stoffen die in vlees zitten die een hond echt nodig heeft en als je plantaardig geeft zul je die dus extra moeten toevoegen aan het dieet.

Plaats reactie