Blender tips gevraagd

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Blender tips gevraagd

Bericht door Assie »

Sinds april waren we bezig met een klacht bij Philips, omdat de mixer kapot draaide tijdens het blenderen. Het plastic vloog in het rond, gelukkig stond hij in de provisiekast en ik er een stuk vanaf.

Deze mixer heeft een basisstuk met motor, waar een blender, mengkom of sapcentrifuge op kan.

De blender heb ik dus al vervangen voor Le Blender. De mengkom waar ik brooddeeg in kneedde voor een Kitchenaid Artisan, maar ik miste mijn sapcentrifuge en het budget en de ruimte is er niet om die nog aan te schaffen.

Worden we vandaag eindelijk gebeld: als we de verzendkosten betalen, kunnen we de mixer opsturen en kijken ze hem na. We krijgen hem dan gemaakt terug, of een nieuwe. Dus dan heb ik weer een sapcentrifuge, en voor die 3 keer per jaar dat ik de raspenset gebruik heb ik die ook weer terug :P

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Oh geniet er van! Ben zo blij met Le Bendeeeeeeer :P

Nou ik krijg in Frankrijk een kleinere keuken, minder bergruimte, en moet hard werken dus waar laat ik al die apparaten? Wat een luxe problemen 8)

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

Dan laat je de Le Blender toch gewoon bij mij achter 8) 8) 8) 8) zonde van alle ruimte :wink:

Maar goede service van Philips!
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

:D Mag ik daar nog even over nadenken?

Ik ben wel blij met deze service hoor. Toevallig riep ik vanochtend nog dat Le Blender zo goed is dat daar ook appels in kunnen. In de Philips werd dat nooit fijn genoeg gemalen. Maar een puur sapje uit de sapcentrifuge op zijn tijd, dat is ook wel overheerlijk.

Arjan
Leefwijze: pescotarier

Bericht door Arjan »

Hey Luitjes.

Heb eenmalig zo'n 75,- (kerst) uit te geven voor keuken gereedschap ter ondersteuning van de nieuwe leef stijl.

Ik zit zelf te denken aan een blender wellicht 2de hands om amandel melk, smoothies en hummus te kunnen maken.

Heb een oude staaf mixer maar die krijgt kikkererwten niet smooth/glad qua mengsel. Niet handig en om zover te komen word hij al zo warm dat ik het idee krijg dat het ding ieder moment ontploffen gaat. Amandel melk niet mee geprobeerd maar zal wel niet gaan door toeren tekort denk ik.

Is zo'n traditioneele milkshake blender van een zo goed mogelijk merk het beste om voor te gaan of meer een keuken machine achtig iets? Keuken snij en meng werk vind ik niet vervelend om handmatig te doen dat soort functionaliteit heeft voor mij geen extra waarde anders dan meer afwas ^^ .

Hebben jullie tips voor me ?

Vriendelijke groet en beste dagen, Arjan.

sillygirl

Bericht door sillygirl »

Ik denk dat je dan toch beter een keukenmachine kunt kopen, tenzij je een echt goede (En misschien dan weer te dure) blender neemt. Mijn blender kan sowieso niet tegen ijsklontjes of echt harde dingen (nootjes zou ik niet durven proberen) en bovendien blijven er altijd stukjes achter, hoe lang je ook bezig blijft. Smoothies met onderin nog 3 bessen en 2 aardbeien, omdat de messen er niet bij konden. Daarom geef ik juist de voorkeur aan een staafmixer maar ik overweeg ook een keukenmachine aan te schaffen zodat ik noten kan vermalen e.d. :)

Arjan

Bericht door Arjan »

Mmmmm ik zat juist te denken aan een zo krachtig mogelijke blender.
Zou het niet kunnen dat jouw blender niet een krachtig genoege stroom van vloeistof veroorzaakt en daardoor die restjes niet goed rond gecirculeerd worden Sillygirl?

Hoe dan ook is blenden wel erg prominent aanwezig in mijn directe behoeftes met hummus, amandel melk en soja eiwit shakes. Een miskoop kan ik echter niet hebben, nog steeds zwaar afgekeurd en niet zonder reden dus geen cent te makken.

Greetz, Arjan.
Laatst gewijzigd door Arjan op ma dec 23, 2013 19:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Framboos

Bericht door Framboos »

Als je hummus wilt maken moet je voor een keukenmachine gaan - dat is in een niet-highpowered blender niet te doen.

Arjan

Bericht door Arjan »

Dat is duidelijke taal Framboos ^^ , tnx.

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

Ik zou in jouw geval een krachtige staafmixer met hulpstukkken kopen zoals deze met een hakmolentje en blenderkom. http://www.bol.com/nl/p/braun-staafmixe ... ifications

Met zo'n staafmixer van 600 watt kun je met een beetje geduld best goede hummus, amandelmelk en smoothies maken.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ananas

Bericht door Ananas »

Ik had zelf van marktplaats voor 30 euro een combi keukenmachine & blender van Bosch. Maar die staafmixer die waar Martine over schreef had ik al en zou ik ook niet willen missen, alleen zijn is dat extra opzetstuk bij mij helaas na 2 jaar kapot gegaan (ik had de editie met 1 extra opzetstuk).

sillygirl

Bericht door sillygirl »

Maakt het in jullie ervaring bij keukenmachines ook nog uit hoeveel watt ze hebben etc. voor wat ze daadwerkelijk kunnen choppen, ook harde dingen? Of hoort elke keukenmachine dat wel te kunnen doen? (ik raak soms ook wat in de war van food processor vs. keukenmachine en allerlei opzetstukken die me niet direct iets zeggen)
Net als Arjan vind ik het niet zo nuttig voor het snijden van ui en dergelijke, maar juist om noten fijn te malen, of koekjes voor een kruimelbodem, of om bonen te pureren lijkt het me wel erg handig. :)
Ik heb nu deze op het oog: Philips Keukenmachine HR7627/00 maarja deze lijkt dan een stuk voordeliger Kenwood Keukenmachine Mini-Hakker CH550 en ik kan nog niet kiezen. :)

indra

Bericht door indra »

Martine schreef:Ik zou in jouw geval een krachtige staafmixer met hulpstukkken kopen zoals deze met een hakmolentje en blenderkom. http://www.bol.com/nl/p/braun-staafmixe ... ifications

Met zo'n staafmixer van 600 watt kun je met een beetje geduld best goede hummus, amandelmelk en smoothies maken.
Is er een groot verschil met deze van PHilips? http://www.bol.com/nl/p/philips-staafmi ... 011634039/

Martine
Moderator

Bericht door Martine »

indra schreef:
Martine schreef:Ik zou in jouw geval een krachtige staafmixer met hulpstukkken kopen zoals deze met een hakmolentje en blenderkom. http://www.bol.com/nl/p/braun-staafmixe ... ifications

Is er een groot verschil met deze van PHilips? http://www.bol.com/nl/p/philips-staafmi ... 011634039/
Nee, die is min of meer hetzelfde denk ik. Is inderdaad de moeite waard om even meerdere merken, modellen en winkels te bekijken om een goede prijs te vinden.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

Vraag aan de mensen met de Magimix Le Blender:
Hebben / gebruiken jullie die minikom vaak? Waarvoor? Met name voor notenboters, of ook voor andere dingen?

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Ik heb een keukenmachine met blender van Philips met 1000 watt, maar de amandelmelk wordt pas echt lekker sinds Le Blender. Geen pulp over :P Wel is hij handig voor bv wortels raspen. Maar hoe vaak doe je dat?

@Dani ik gebruik het bolletje voor notenpasta, pindakaas, pesto, kruidenpasta, als ik veel knoflook/peper wil hakken (weinig werkt niet), humus of andere bonenpasta, etc. Ik zou niet meer zonder kunnen, gebruik hem om de dag denk ik :D
De Blender zelf gebruik ik iedere dag voor shakes maar ook soep en saus wordt echt heerlijk romig.

De staafmixer is gedegradeerd, die is nu voor de katten :lol:

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

Yeah! Ik heb de Magimix Le Blender *me happy*.
Ik was vandaag aan het winkelen in Zwolle en zag Le Blender staan voor de prijs van EUR 169,00 bij Oldenhof. Goedkoper nog niet ergens gezien (wel die prijs). Het mooie is, als ik nu een formulier opstuur dan krijg ik die minikom gratis opgestuurd! Mooie aanbieding toch?!

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie »

Dat is ook 30 euro minder dan ik heb betaald, super!

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra »

Ik kon vorige week helaas niet bij de 16e verjaardag van mijn oudste nichtje zijn (ik had een migraine aanval, baaaal, ik heb ze gelukkig zelden) dus heeft zij nog een kado tegoed van mij. Ik wilde in eerste instantie geld geven maar zij vertelde mij vorige week aan de telefoon dat zij de smoothie die ze bij mij had gemaakt in de blender zo lekker vond en dat zij met lange tanden fruit eet, ze vindt het niet lekker of teveel werk (tsja) dus ik heb besloten een kleine blender voor haar te kopen en er een zak fruit, zakje kokos schaafsel en 2 pakken soja melk erbij te geven (ze lust geen gewone melk YES!).

Nu koop ik geen super de luxe blender maar volgens mij heb ik voor € 30,00 toch al een mooi apparaat? Kan ze thuis lekkere smoothies en shakes maken. Ik heb niet de indruk dat ze zoiets voor haarzelf zou kopen (zelfde geldt voor haar paps en mams). Leuk idee toch??

sillygirl

Bericht door sillygirl »

zeker een leuk idee :D

Ik heb deze voor (destijds) 30 euro en hij werkt prima: http://www.bol.com/nl/p/severin-blender ... 011034899/
Ik denk dat duurdere blenders handig zijn als je ijsklontjes wilt vermalen (dat mag met deze niet, maar frambozen uit de diepvries gaat wel prima) of als je wil dat het heel snel klaar is. Maar met wat geduld is deze ook perfect. Hij leek mij erg groot, maar als ik een smoothie maak met 250 ml sojamelk, 1 appel en 50 gram bosbessen dan spettert het soms al stevig tegen het deksel. En ik had laatst een smoothie met avocado, die dus erg dik werd waardoor ik er best veel extra water bij moest doen. Toen was de blender ineens wel heel vol, het ging net goed. Ik kan me niet voorstellen dat ik aan een kleinere blender dus echt iets zou hebben...want ik maak deze hoeveelheden voor 1 persoon, laat staan als je voor 2 iets wil maken... :mrgreen:

Plaats reactie