Glutenmeel kopen

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
MoniqueS
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Glutenmeel kopen

Bericht door MoniqueS »

Ik ben nog steeds op zoek naar een adres waar ik in Friesland of eventueel in de omliggende provincies glutenmeel kan kopen, tot op heden heb ik dit nog steeds niet gevonden.
Vorig jaar heb ik via Martine een grote zak gekregen, maar die is nu zo goed als leeg, dus ben ik weer op zoek.
Om nou duur te gaan kopen bij een webshop vind ik gekkenwerk, dus wie weet waar ik het betaalbaar en in de buurt kan vinden?
We hebben ook nog geen molen kunnen vinden waar we het kunnen kopen en zelfs Ekoplaza heeft het hier niet (net als zoveel artikelen die elders wel te koop zijn trouwens).
Aangezien we redelijk verslaafd zijn geraakt aan 'mijn' seitan zou ik erg blij zijn als iemand mij hier kan helpen aan een adresje. :P

Renee1137

Re: Glutenmeel kopen

Bericht door Renee1137 »

MoniqueS schreef: We hebben ook nog geen molen kunnen vinden waar we het kunnen kopen en zelfs Ekoplaza heeft het hier niet (net als zoveel artikelen die elders wel te koop zijn trouwens).
Heb je ook gevraagd of ze het niet voor je kunnen bestellen? Uit eigen ervaring weet ik dat er héél veel is wat ze gewoon voor je kunnen bestellen. Dan kun je het in de winkel ophalen.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

jojo

Bericht door jojo »

In Kropswolde zit een molenaar met zijn molen en winkel en die verkoopt het. www.molenmulderpot.com
Is niet in Friesland dus..... Ik heb ook wel es een groepsbestelling gedaan bij één of andere webwinkel en dat was reuze goedkoop; weet niet zo meer welke dat was, maar kan het voor je navragen als je wilt.

Melek

Bericht door Melek »

Ik heb het na veel zoeken hier in Twente kunnen bestellen via een verkooppunt van Molen de Hoop Klarenbeek. Maar die hebben zo te zien geen verkooppunten in Friesland :(
Waar in Friesland woon je ergens? Ik zou het namelijk wel mee kunnen nemen naar Emmeloord als ik op familie bezoek ga. Dus als je net die kant uit woont is dat misschien niet zo ver?

EDIT: Sorry zie net bij je avatar staan Hallum. Dat is dus echt helemaal aan de andere kant, he? Haha.

Ik moet mijne nog krijgen trouwens. Een collega van me wou het voor me ophalen omdat de winkel bij haar in het dorp zit, maar die heb ik alweer een aantal dagen niet gezien, haha.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

We hebben er inmiddels één gevonden, maar die is twee keer zo duur als Molen de Hoop Klarenbeek die we vandaag ook (terug) gevonden hebben, dus ik ga gewoon daar bestellen.
Bedankt voor de reacties. :wink:

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani »

Hoi Monique,
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat duur is of goedkoop voor gluten, maar ik koop het altijd bij Mulder Pot, een molen hier in Kropswolde (provincie Groningen). 1 kilo voor 5 euro.
Ze verkopen hun producten ook in de Jumbo Euroborg in Groningen, en daar kom ik geregeld en ik ga dan eerder voor gemak dan voor goedkoop.
Nu zou ik er best een paar voor je willen kopen en opsturen, maar dan ben je denk ik net zoveel kwijt als dat je het in hun webshop besteld:
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/mole ... /diversen/

Als je wat dichter tegenaan Groningen had gewoond had ik het zelfs nog wel langs willen brengen, maar je woont echt helemaal in het topje van Friesland zag ik. Moet je niet toevallig binnenkort in Groningen zijn dat je even langs de Jumbo kan gaan?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS »

Ik ga het hier bestellen: http://www.dehoopklarenbeek.nl
Daar kun je 2,5 kg kopen voor €7,50 (€3,00 per kilo dus).
Zelfs met de bezorgkosten er bij is dat nog goedkoper dan de molen bij Heerenveen, daar vragen ze €8,00 per kilo!
Zeker als je nog meer bestelt, ze hebben zat andere interessante producten.
Dani, bedankt voor het aanbod, Groningen is inderdaad nog een stukje rijden vanaf Hallum.
Wel goed dat je het bij de Jumbo kunt halen zeg.

Plaats reactie