koken met zeewier en algen
- Annikka-Ayla
- Leefwijze: flexanist
Re: koken met zeewier en algen
Bedankt voor al deze info
Ik ga me er eens goed in verdiepen. Ik heb trouwens meer nori dan kombu in huis en wil ook daarvan de hoeveelheid jodium uitzoeken. Ik wil heel voorzichtig zijn want mensen met coeliakie hebben sneller kans op problemen met de schildklier.

Geen dankAnnikka-Ayla schreef:Bedankt voor al deze info![]()

Uit dezelfde wetenschappelijke publicatie: Nori is ongeveer 16 μg per g.Ik ga me er eens goed in verdiepen. Ik heb trouwens meer nori dan kombu in huis en wil ook daarvan de hoeveelheid jodium uitzoeken.
Be the change you wish to see in the world.
If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce
If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce
- Annikka-Ayla
- Leefwijze: flexanist
Dan heb ik aan tien gram dus al genoeg per dag. Ik las nl. Net dat de adh 150ug per dag is.
Ik vind zeewier heerlijk in paëlla: http://www.veganchallenge.nl/paella/
En ook in pasta met boerenkool en champignons en een roomsausje.
Verder ben ik ook altijd op zoek naar meer zeewier recepten! In München een heerlijke wakamesalade met worteldressing gegeten bij een Japans tentje, nomnom.
En ook in pasta met boerenkool en champignons en een roomsausje.
Verder ben ik ook altijd op zoek naar meer zeewier recepten! In München een heerlijke wakamesalade met worteldressing gegeten bij een Japans tentje, nomnom.
Ja klopt! Dus dat gaat rapAnnikka-Ayla schreef:Dan heb ik aan tien gram dus al genoeg per dag. Ik las nl. Net dat de adh 150ug per dag is.

Be the change you wish to see in the world.