Pannekoeken recept graag!

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
Wanda
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Pannekoeken recept graag!

Bericht door Wanda »

Bonnie schreef:Bij de natuurwinkel heb je vegan stroopwafels (weet uit m'n hoofd even niet het merk...)
De Rit met hazelnoten vulling. En er was ook nog een ander merk in de natuurvoedingswinkel, maar ik herinner me niet de naam.

Ananas

Bericht door Ananas »

Zonnatura stroopwafels zijn niet vegan, die bevatten honing. Je kunt bij de natuurwinkel wel stroopwafels kopen zoals Wanda schreef, alsmede van het merk Billy's Farm (1 vd 2 soorten is vegan).
Bij de supermarkt vind je wel vegan stroopkoekjes van het merk Punselie.

marjan

Bericht door marjan »

Ik houd ook wel erg van hartige pannenkoeken. Eén van mijn favoriete recepten is een veganistisch meergranen pannenkoekenmeel mengen met een half zakje bamikruiden en dan de normale hoeveelheid sojamelk toevoegen. Hmmm... Of een normaal pannenkoekenbeslag maken (zonder ei natuurlijk want dat is helemaal niet nodig) en dan wat diepvriesspinazieblokjes (en desgewenst iets van veganistische kaas) er in oplossen. Eventueel dan wat minder vocht toevoegen omdat er meestal bij het ontdooien ook wel wat vocht uit de spinazieblokjes komt...

jet
Moderator

Bericht door jet »

Bij de supermarkt vind je wel vegan stroopkoekjes van het merk Punselie.
Ow? Welke supermarktketen? Hier nog nooit gezien, maar misschien heb ik niet goed gekeken. Hoe zien ze eruit (kleur verpakking?)

Ik maak 'zoete' pannekoeken met sojamelk (soms nature, soms ongezoet). Flink kloppen, soms nog wat no egg erin (met name als ik ze van glutenvrij meel maak, want anders zijn ze niet te vr*****, worden ze heel hard, of brokkelen ze uit elkaar als een gek).
Hartige pannekoeken (bijvoorbeeld tortilla's voor Mexicaans eten) maak ik vaak met water aan, of eventueel met vocht van iets anders 'hartigs' (groentenat of wat ik maar voorhanden heb).
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

lena

Bericht door lena »

http://punselie.nl/
Ze hebben ze niet bij alle supermarkten, maar wel bij best veel. Als je er op let kom je ze vast tegen. Ik kocht ze wel bij de AH XL.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya »

Punselie hebben ze ook bij kleine AH's (of dat hadden ze tenminste een paar jaar geleden, ik heb het al lang niet meer gekocht), en ik dacht ook bij Jumbo maar dat weet ik niet zeker.
Ze zijn echt heerlijk.
Edit: met kleine bedoel ik de gewone kleine AH's, niet AH To Go.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin »

Oh ja, ik zie inderdaad dat die van Zonnatura honing bevatten. Stom, ik ben eigenlijk met alles heel streng, behalve honing. Ik heb er nog niet echt een mening over gevormd :( Het is ook voornamelijk mijn vriend die de koekjeseter is, en die vindt het sowieso niet zo erg dat er honing inzit denk ik. Ik zal eens op zoek gaan naar Punselie's, de Rit hebben ze hier in de buurt volgens mij wel ergens, maar dat is wel lastiger.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

marjan

Bericht door marjan »

lena schreef:http://punselie.nl/
Ze hebben ze niet bij alle supermarkten, maar wel bij best veel. Als je er op let kom je ze vast tegen. Ik kocht ze wel bij de AH XL.
Ik koop ze bij de Jumbo

Plaats reactie